Volg je paard 2024!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:12

FleurSandro schreef:
Lys_PPA de schiefel is weer tot rust en zit verder niet in de weg van pezen. Dus de prognose is goed wat dat betreft. Helaas staat hij nu spierbevangen... Hij heeft pssm en vanwege de rustperiode en nu weer langzaam opbouwen + koude temperaturen is dat helaas toch getriggerd. Voorlopig liggen we er dus nog wel even uit

Beterschap!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:14

Lys_PPA: Gave avonturen lees ik :D Paardrijden in Ijsland, met je eigen paard lekker uitwaaien en Zeeland. Heerlijk +:)+ Inmiddels is het allemaal weer dicht bij Pablo zijn oog en niet meer dik of troebel. Vandaag weer een heel fijn rondje gereden met hem. Had er alweer 2 weken niet meer opgezeten en ik kan gewoon opstappen en zelfs het aandraven ging met 1 kleine twijfeling en daarna alsof hij nooit anders gedaan had <3 Nu kijken of we rustig kunnen werken naar de galop toe. Dat wordt mijn volgende mijlpaal :j
Met Diablo afgelopen week weer een les gereden en die ging ook erg fijn, ondanks dat ik er zelf niet helemaal bij was met mijn hoofd :\ .

LvdO: Jeetje wat heftig.. Wel fijn om te lezen dat er progressie in zit. Hoe lang denk je nog bezig te zijn met revalideren?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:11

Fijn van t oog van Pablo en dat ie zo makkelijk was na 2 weken stilstaan. Wou typen lijkt me sws een uitdaging 3 paarden aan het rijden houden, maar moet zeggen dat ik met Picasso en al die ingespannen kleintjes niet anders doe, al heeft Picasso wel altijd voorrang :x

DJZ

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:50

Het scheelt dat ze niet iedere dag hoeven te lopen en in deze tijd van het jaar rij ik eigenlijk alleen als het een beetje te doen is met het weer. Soms rij ik ze maar 1 keer in de week, soms 3 keer en met hoge uitzondering 2 dagen achter elkaar. Het is ook maar net hoe ik qua tijd zit en energie.. want na de klussen kan het zomaar zijn dat ik moe ben.. dan is het niet handig om ook nog eens te moeten rijden. Daar doe ik de paarden geen plezier mee en mijzelf ook niet :')

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 04:58

Woensdag heeft Pablo met iemand anders op zijn rug rond gelopen *\o/*
Ik had hem eerst zelf even gereden en dat ging echt heel goed. Lekker ontspannen, in draf even lekker naar voren laten draven, de wendingen naar links vindt hij nog wat lastig en valt enorm over de buitenschouder, maar daar werken we rustig aan verder. En toen hij een paar hele nette tempowisselingen en overgangen liet zien, vond ik het goed genoeg :D
Ik had daarvoor samen met de amazone voor de pas de deux geoefend en die was nog aanwezig, dus haar gevraagd of ze er even op wilde :D
Pablo vond het wel wat spannend, maar heeft zich echt heel netjes gedragen en als hij het even spannend vond, netjes gaan stil staan en met al die kriebels en snoepjes was het eigenlijk al snel goed :D

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:25

oh als ik jullie verhalen allemaal lees kan ik echt niet wachten op zelf ook weer te gaan rijden. helaas laat mijn revalidatie dat voorlopig nog niet toe. ik longeer ondertussen lekker door :)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 04:48

LvdO: kan mij goed voorstellen dat het frustrerend is, dat je nog niet kunt rijden, terwijl je om je heen iedereen fijn bezig ziet zijn, met hun paard :(:)

En weer kan ik een mijlpaal afstrepen met Pablo: We hebben vandaag onze eerste echte geplande galop gedaan *\%/* Hij voelde al een paar weken enorm fijn en de laatste 2 ritjes draafde Pablo al aan zonder twijfel of hapering en vandaag voelde hij wederom zo fijn en vertrouwd dat ik mijn stemcommando voor de galop gaf met een klein beetje been en nog wat stem aanmoediging en hij sprong aan in galop <3 Hij vond het wel even spannend, net als ik, maar o o o wat deed hij het super en na een paar galopsprongen liet ik hem weer terug komen en heb ik hem helemaal de hemel ingeprezen. Daarna nog 2 keer op deze hand gedaan en de laatste keer ging hij al wat vlotter en toen ik 'ho' zei, stond hij ook zo goed als gelijk stil. Ook op de andere hand liet hij 2 hele nette galopjes zien, voor een eerste keer, dus echt zooo onwijs trots op dit paard <3 <3

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 00:14

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 00:53

Wat fijn! Van het doel ontspannen door de bak draven naar andere ruiter erop én galopperen. Mooie afsluiter van het jaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:27

Kom even binnenvallen. :o
Komt er nog een 2025 topic? :D
Lijkt me leuk komend jaar wat dingen bij te houden en elkaar te kunnen motiveren.