ElenaenDub schreef:Als ik wandel doe ik dit aan een hoofdstel of halster met hengsten ketting of het Monty Roberts halster.. Vind er zelf niks gek aan, paard vind het ook leuk. Maar als hij gaat dan gaat hij, of je nou een zweep mee hebt, de ketting over de neus houdt, aan het bit trekt. Dat maakt voor hem niks uit, loslaten is het enige wat ik nog kan doen dan. Hij kan de hele rit stilstaan, luisteren, omdraaien, achteruit lopen als ik dat van hem vraag en ineens toch denken ja daaagh, nu heb ik er geen zin meer in. En dan heb ik niks meer te zeggen.
Ik ben sowieso nog van plan om met hem verder te werken, welke keuze ik ook ga maken. En dan inderdaad maar weer goed bezig met de basis onder begeleiding en kijken of we op locatie dingen kunnen oefenen.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met afstamming Jazz (wel verre afstamming)? Hoor daar ook verschillende dingen over.
Ik had er een waar Houston en Jazz in zit. Heb wel eens de vraag gehad of ik een doodswens had.
Nou heeft dat paard wel zn eigenaardigheden, maar hij is niet levensgevaarlijk ofzo..