Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Re: Als je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 17:05

Helaas, vandaag weer enorm dik en heel veel pijn. Ik heb er vanochtend zoals door DA voorgeschreven die paar minuutjes mee gewandeld, dat ging best prima, maar vanmiddag foto's van een stalgenoot gekregen dat hij op 3 benen staat met been 3x zo dik als gisteren en niet wil eten vanwege de pijn :( om van te janken dit.

DA weer gebeld, hij gaat terug naar onvoorwaardelijke boxrust en ik kom er zsm langs met pijnstillers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:10

Wat balen Fly! Zo verdrietig als een paard zoveel pijn heeft.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:13

Oef flinke tegenvaller.

Misschien heb ik het gemist maar gaat hij eerdaags naar de kliniek voor uitgebreide onderzoek?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 17:18

Daan13 schreef:
Oef flinke tegenvaller.

Misschien heb ik het gemist maar gaat hij eerdaags naar de kliniek voor uitgebreide onderzoek?

Zodra het qua zwelling rustig genoeg is om te scannen, gaan we dat doen, volgens mij heb ik het al in eerder bericht gezegd.

Röntgenfoto's zijn al gemaakt, geen bijzonderheden wat dat betreft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:18

Okay ik wil je graag mijn verhaal wel delen maar….. weet niet of je er iets aan hebt

Paard stond in de weide op 3 benen helemaal alleen in kudde, te hinniken en hinniken de wei is enorm groot…echt groot geen paard staat bij hem denk dat de kudde 15-20 ruinen waren.
Na 2 uur hinniken gaat stalhoudster eens kijken… 3 benen en niet willen lopen.
Ze zijn ruim 2 uur bezig geweest over 100 meter.

Paard op stal niks bijzonders te zien.
2 dagen later kan ie belasten en hup eigenaar rijdt um week later.

3 dagen later, 3 benen.
Geeft um boxrust rijdt nog wedstrijd en daarna staat ie weer op 3 benen.
Eindelijk gaat ze um afvoeren naar de kliniek hij blijft daar namelijk op 3 benen staan.
Echo, rontgen, nogmaals rontgen en er was een klein scheurtje te zien op het bot.

Tilderen infuus gehad en daarna nog paar speciale voor bot dichtheid, heeft paar weken op de kliniek gestaan gaat goed.
Een keer rijden 3 benen, nieuwe scheur in bovenbeen

Daarna ingeslapen
Vreselijk was het om mee te maken

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 17:26

Sorry, ik heb er echt niets aan, vind het maar raar dat je het hier zo neerzet eigenlijk... Rijden is letterlijk het laatste wat ik in gedachten heb, kom op zeg :') en uiteindelijk in moeten slapen ga ik toch al vanuit...

Ik ben nog kleine 250km bij de stal vandaan :( heb het paard vanochtend voor het laatst gezien en toen stond die op 4 benen en kon zelfstandig lopen.

Ik vind het zo k*t,aar ongeacht hoe graag ik het wel zou willen kan ik niet 24/7 bij hem op stal zijn :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:29

Misschien toch even niet wandelen tot je een diagnose hebt? Sterkte hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:33

Fly_high schreef:
Sorry, ik heb er echt niets aan, vind het maar raar dat je het hier zo neerzet eigenlijk... Rijden is letterlijk het laatste wat ik in gedachten heb, kom op zeg :') en uiteindelijk in moeten slapen ga ik toch al vanuit...

Ik ben nog kleine 250km bij de stal vandaan :( heb het paard vanochtend voor het laatst gezien en toen stond die op 4 benen en kon zelfstandig lopen.

Ik vind het zo k*t,aar ongeacht hoe graag ik het wel zou willen kan ik niet 24/7 bij hem op stal zijn :n

Nee gaat niet om rijden gaat om feit dat bij dit paard niks te zien was bij echo, rontgen en uiteindelijk met ander rontgen zagen ze een klein scheurtje.
Misschien dat je dat kan meenemen in je opinion naar de kliniek niet zoeken naar botbreuk maar klein scheurtje

De eigenaar ging rijden bij jou kan dat niet…overigens zit er in deze weken hooguit 4x rijden maar beeld is zelfde alleen dit paard ging over zijn grenzen

Iid niet wandelen want door het rijden….werden de scheurtjes beter zichtbaar
Laatst bijgewerkt door tita op 21-08-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:33

Beterschap en sterkte! Zo'n situatie is inderdaad zenuwslopend.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:36

Fly_high schreef:

Ach meis, ik leef ontzettend met jullie mee…. :(:) wat kl*te dat het been nu toch weer zo dik is en je paard zo’n pijn weer heeft…. Ik hoop en duim dat het toch snel beter gaat.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:40

Oh ik weet precies hoe je je voelt. Wat een ellende en een nachtmerrie. Het is mij 2 keer overkomen.
De eerste keer hebben we mijn 3 jarige naar stal gekregen. Overleg met veearts afwachten tot morgen. De volgende ochtend had hij 0 bewogen stond nog steeds op de zelfde plek in de box, was zelfs niet naar het drinkbakje of voerbak te krijgen. Alles moest met emmers en eigenlijk wist ik wel dat het echt fout zat.
Die middag is hij ingeslapen een breuk boven de knie achter. Ik heb me heel lang rot en schuldig gevoeld dat hij nog 24 uur heeft gestaan op aanraden veearts.
De andere was 1 van de veulens, die stond op 3 benen maar dat achterbeen hing er los bij dus daar was geen twijfel mogelijk. Ik hoop echt heel hard dat je snel meer duidelijkheid krijgt over de Ernst van de blessure en dat je dan een plan van aanpak kunt maken. Zelfs niet eten van de pijn is echt wel heftig.

Sterkte en ik duim mee voor een goede afloop

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 17:41

Hij gaat zijn stal voorlopig niet meer uit nee :n Ik beslis zelf trouwens echt nergens over, doe alleen wat DA zegt.

Er is nu ook geen fissuur / haarscheurtje zichtbaar op de foto's.

Ik snap dat het waarschijnlijk goedbedoeld is hoor :o maar ik vind sommigen wat makkelijk praten over wat ik precies wel en niet moet doen zonder het paard en röntgenfoto's etc überhaupt te hebben gezien. Als de dierenarts zegt dat ik X moet doen ga ik echt niet zomaar aan Y beginnen op aanraden van iemand die het van achter het scherm beoordeelt :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:47

Ik raad je niks aan geef alleen mijn ervaring….soms kun je iemand helpen.
En zo ben ik ook aan ervaringen gekomen…door verhalen van een ander.

Want toen mijn pony voor eerst koliek had kwam de da hij keek erna deed wat en was weg.
3 uur later kwam mijn stagenoot heeee, heeft ie niet opgevoeld …..uh nee moet dat

Ja teut

Ik wist niet dat dit erbij hoorde standaard…ervaring van een ander die ik nu standaard altijd mee neem.

Maar goed ik snap je angst en paniek, ik wens je ook heel veel sterkte

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:47

Fly_high schreef:
Hij gaat zijn stal voorlopig niet meer uit nee :n Ik beslis zelf trouwens echt nergens over, doe alleen wat DA zegt.

Ik snap dat het waarschijnlijk goedbedoeld is hoor :o maar ik vind sommigen wat makkelijk praten over wat ik precies wel en niet moet doen zonder het paard en röntgenfoto's etc überhaupt te hebben gezien. Als de dierenarts zegt dat ik X moet doen ga ik echt niet zomaar aan Y beginnen op aanraden van iemand die het van achter het scherm beoordeelt :o

Ik weet niet of je mijn vraag bedoeld maar het was enkel een vraag. Natuurlijk volg je je dierenarts alleen is die natuurlijk ook niet heilig. Zonder diagnose weet je gewoon nog niets. Nogmaals sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:54

Fly_high schreef:

Dierenarts zal niet de eerste zijn die er compleet naast zit. Immers wordt het weer enorm dik dus iets is niet goed. Zijn gewrichtsontstekingen ook uitgesloten? Overigens zijn scheurtjes niet altijd op rontgen te zien helaas. Die komen er dan wel uit bij een ct of mri scan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:57

Wat heftig TS. Ik kan mij je bezorgdheid heel goed voorstellen, je staat zo machteloos.

Hopelijk ben je snel op stal en kun je bij je eigen paard zijn en de boel goed bekijken.

Sterkte morgen met de echo, hopelijk weet je snel meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:00

Je doet het goed hoor. Je hebt gewoon advies opgevolgd.
Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:02

Wat heftig dat hij zoveel pijn heeft.... Heeft hij ook verhoging? Die eerste foto ziet er wel echt heftig uit qua dikte. Is het geen einschuss? Daar kunnen ze ook zo pijn van hebben...

Zo machteloos en frustrerend dat afwachten... Je wilt 'm 't liefst nu gelijk van z'n pijn af krijgen... Heel veel sterkte nte, duimen draaien!!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:03

Oh nee. Lees dit topic nu pas. Wat een ellende. Heel erg veel sterkte en hopelijk komt het goed!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:09

Oh bah, je hoopt toch dat het alleen maar de goede kant op blijft gaan. Duimen draaien hier voor hem, ik hoop zó dat het echt niets blijvends is!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:10

Fly_high schreef:

+:)+ +:)+ Goed zo. Want als je dat niet doet word je er stapel gestoord cq gek van. Lees gewoon de posts en pik dat eruit waar je wat aan hebt en het volgen van de dierenarts die het paard ziet, vind ik heel wijs.

Sterkte, ik vind het heel erg sneu. Ik weet wat je meemaakt want zelfde meegemaakt. Paardje huppelt ondertussen als een blij ei rond op de wei en heeft een geweldig leven met haar paarden vriendinnen en gaat als een speer en ze geniet van haar retraite. Maar het was heel erg verdrietig zoveel pijn als ze had.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:34

Ik begreep dat Bodegraven je vaste kliniek is , en er nu een andere dierenarts geweest is? Röntgen op stal gemaakt dus? dan zou ik m morgen in laten pakken door de dierenarts en naar Bodegraven rijden er mee. Röntgenapparatuur op de kliniek is beter dan de gene die op stal langs komt. Als paard zo pijnlijk is moet je ook uit gaan kijken voor hoefbevangenheid etc ivm overbelasting op de andere benen. Veel sterkte, ik duim met je mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:31

Wat een ellende, zeg. Dan denk je dat het beter gaat. Heel veel sterkte weer en hopelijk neemt de zwelling weer snel af :(:)

En idd naar de da luisteren. Ervaringen enzo zijn goedbedoeld, maar nu niet waar je op zit te wachten omdat je niks kan en je jezelf al gek genoeg maakt. Dat herken ik enorm goed, niet banketstaaf bedoeld over de ervaringen maar dat is gewoon heel lastig op zo'n moment.

Hele dikke knuffel, hopelijk ben je ook snel weer thuis of kan je snel weer naar huis en gaat het morgen weer beter :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:36

Jeetje wat heftig te, ik duim heel hard dat de schade mee valt. Sterkte

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:21

Fly-High ten eerste leef ik erg met je mee en wens je veel sterkte! Hopelijk komt het goed

Je zou het been kunnen TTouchen. Probeer rondom het betreffende gebied met een paar / of 2 vingertoppen te TTouchen met hele lichte druk. Dit bevorderd rust en genezing. En geeft ontspanning.

Dikke knuffel voor je viervoeter