Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:truus1957 schreef:Uiteraard weleens gehoord van de Freiberger, maar nooit geweten dat het zo’n leuk en veelzijdig paard is. Ik ben niet op zoek naar een paard, maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik een Freiberger zeker overwegen. Bouw, lekker stevig, en karakter, cool, is toch heerlijk als je recreatieruiter bent?
Tja, dan kun je ook "gewoon" een Gelders paard kopen hoor. Of een willekeurig koudbloedpaard. Of een braaf uitgevallen sportpaard. Of e-pony.
Freibergers zijn heus leuk, maar niet zo onderscheidend van andere rassen dat ze hun hoge prijs rechtvaardigen.
Dees schreef:Een 3 jarige onbeleerde zou dan zonder transport kosten al 7.500 euro moeten kosten.
Tja, noem mij maar een krent hoor... maar ik vind dat gewoon echt wel erg duur voor een E-pony. Ook al zijn ze nog zo in de mode.
Dees schreef:Lekker enthousiast bericht! Geniet ervan, klinkt als een hele fijne pony
elynevb schreef:Gefeliciteerd! Echte Freibergers zijn geweldig! We hebben er een aantal geïmporteerd jaren geleden, oa ook die daar in het leger hebben gelopen en die zijn extreem bomproof maar 2 lopen ook succesvol Z onder het zadel.
De Freiberger krijgt de laatste jaren een minder goede naam door oa de eerder genoemde handelaar welke vooral inteelt en niet gereguleerde dekkingen importeert van een bevriende fokker. Het is goed te zien, klein, iel, vooral bruin en schieterig.. Goedkoop ingekocht om hier voor dure prijzen te verkopen. De echte grote Freibergers, uit Zwitserland kom je niet makkelijk aan en zijn idd als 3jarige al heel duur. Er zijn er nu eenmaal niet veel en de stamboek, gezondheid en karakter eisen liggen hoog voor ze door de testen komen.
Super leuk dat je een Freiberger hebt, voor een hele nette prijs! Veel plezier samen!