Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dees schreef:truus1957 schreef:Uiteraard weleens gehoord van de Freiberger, maar nooit geweten dat het zo’n leuk en veelzijdig paard is. Ik ben niet op zoek naar een paard, maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik een Freiberger zeker overwegen. Bouw, lekker stevig, en karakter, cool, is toch heerlijk als je recreatieruiter bent?
Tja, dan kun je ook "gewoon" een Gelders paard kopen hoor. Of een willekeurig koudbloedpaard. Of een braaf uitgevallen sportpaard. Of e-pony.
Freibergers zijn heus leuk, maar niet zo onderscheidend van andere rassen dat ze hun hoge prijs rechtvaardigen.
Dees schreef:Een 3 jarige onbeleerde zou dan zonder transport kosten al 7.500 euro moeten kosten.
Tja, noem mij maar een krent hoor... maar ik vind dat gewoon echt wel erg duur voor een E-pony. Ook al zijn ze nog zo in de mode.
, natuurlijk heeft ze ook apestreken want ja ze is 4, maar nooit gemeen en tot nu toe ook niet onder het zadel. Ik geloof dat meteen want hoewel ik van tevoren had gezegd tegen mijn rijinstructrice dat ik er zelf liever nog niet op wou omdat ze nog zo jong is was ze zo braaf met uit de wei halen, poetsen en zadelen dat ik me al zo vertrouwd met haar voelde dat ik er toch wel op durfde en zelfs buiten met haar heb gereden terwijl ze geleid werd aan het touw door de eigenaresse.
Ze deed alles hartstikke braaf, de eigenaresse pakte haar ook gewoon vol aan de billen om te knuffelen en ze vond het prima. Slaan doet ze dus niet en bokken of steigeren of schrikken ook niet. Onderweg kwam er een auto met aanhanger langs gerammeld op de klinkers en daar reageerde ze niet eens op.. Wel keek ze even nieuwsgierig naar de wapperende linten in een meiboom die we passeerden, daar hebben we even een rondje omheen gelopen zodat ze kon zien dat het een paar onschuldige dingen waren en toen keek ze er ook niet meer naar om en was het goed 
Precies op tijd voor de zomervakantie en voor mijn verjaardag. Een mooier cadeau kan ik mezelf niet geven toch?? Dus: ik mag mezelf binnenkort ook de trotse eigenaresse noemen van een 4 jarig stel dikke freiberger billen!
Nog veel plezier en succes samen toegewenst!
Gefeliciteerd!
Dees schreef:Lekker enthousiast bericht! Geniet ervan, klinkt als een hele fijne pony
. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
elynevb schreef:Gefeliciteerd! Echte Freibergers zijn geweldig! We hebben er een aantal geïmporteerd jaren geleden, oa ook die daar in het leger hebben gelopen en die zijn extreem bomproof maar 2 lopen ook succesvol Z onder het zadel.
De Freiberger krijgt de laatste jaren een minder goede naam door oa de eerder genoemde handelaar welke vooral inteelt en niet gereguleerde dekkingen importeert van een bevriende fokker. Het is goed te zien, klein, iel, vooral bruin en schieterig.. Goedkoop ingekocht om hier voor dure prijzen te verkopen. De echte grote Freibergers, uit Zwitserland kom je niet makkelijk aan en zijn idd als 3jarige al heel duur. Er zijn er nu eenmaal niet veel en de stamboek, gezondheid en karakter eisen liggen hoog voor ze door de testen komen.
Super leuk dat je een Freiberger hebt, voor een hele nette prijs! Veel plezier samen!
ik wist dat je niet daar deze fokker moet, maar deze info wist ik niet. Vreselijk!