Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:55

Is hier iemand die feedback wil geven op mijn advertentie? Mijn merrie staat te koop, omdat ik er geen klik mee heb, maar voor de juiste ruiter is het een geschikt paard voor de sport. Ik denk met name springen en anders eventing, want ze schrikt echt nergens van. En springen vind ze fantastisch en ik ben gewoon een dressuurmuts, dus dat heb ik niet met haar gedaan. En alleen dressuur rijden vindt ze niet leuk genoeg. Ik vraag mij af of dit wel duidelijk is a.d.h.v. de advertentietekst.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:59

Dank jullie wel, het blijft heel naar.

Ik kan me trouwens herinneren dat ik de diagnose HKO/extreem slecht straalbeen bijna op hetzelfde moment heb gekregen toen Autan van bokker Ketly om vergelijkbare reden ingeslapen is. Maar mijn lievelingspaardje wilde ik niet "zomaar" opgeven, eigenwijs dat ik ben, ook al is het afschied nemen toen ook aangekaart, maar nee joh, we zijn het hele traject aangegaan met inspuiten etc. En tja, het heeft Fly slechts paar maanden aan pijnwrij leven extra gegegeven, meer niet... ben wel blij dat we die laatste poging hebben gedaan :o

Charmaine schreef:
Fly_high, wat ontzettend sneu joh! Snap dat het zeer doet, want je hecht toch snel aan zo'n dier. Heel herkenbaar ook want ik ben ook zo'n type...Hopelijk vind je iets passends en als ik je mag tippen, zorg dat je echt geen consessies doet op het ongecompliceerde ;-)

Ik moet echt bij elk stukgereden, stakend projectpaard op MP op mijn handen zitten om die niet mee te nemen :+ maar verstandig is echt anders. Want dan denk ik... ik heb net een paard na paar jaar samen laten gaan omdat die lichamelijk kapot was om mee te beginnen, vorig jaar zo'n extreem projectpaard weer doorverkocht omdat die het uitdagend bleef om hem naast fulltime baan end. aan te houden, nu gun ik mezelf wat rust. Groen mag, maar gezondheid + meewerkend karakter is een eis :)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:00

Die mag ik hier niet delen, zal m even pben.

Babootje vader van vader is idd Johnson. Ze is niet ril, zolang je met overtuiging kan rijden. Tractoren etc, snelwrgverkeer, fietsers, boeit r allemaal niet zo. Maar rij je afwachtend, dan kunnen er wel eens wat bakkabouters zitten ;-) Ze staat nu al een poosje op een trainingsstal ivm de verkoop. Nog langer laten staan en klasseren zou een optie zijn, ware het niet dat dat nu een financiele afweging is geworden waar ik niet voor kies. Buiten dat wil ik ook na 3 jaar ploeteren afscheid nemen en door. Emotioneel trek ik het niet haar nog langer aan te houden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:05

Gelukkig zijn er mensen zoals jij Fly-high die een paard die tweede kans biedt. Sterkte en heel veel succes met het vinden van een paard. Het is je gegund een minder type zorgenkind te treffen!

In deze tijd is dat best lastig.

Over 1 uurtje vertrekken we met de trailer richting de kliniek. We laten haar helemaal keuren incl rug en hals. Ben enorm benieuwd of we vandaag een extra mee eter erbij krijgen in ons gezin. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:11

Charmaine schreef:
Die mag ik hier niet delen, zal m even pben.

Babootje vader van vader is idd Johnson. Ze is niet ril, zolang je met overtuiging kan rijden. Tractoren etc, snelwrgverkeer, fietsers, boeit r allemaal niet zo. Maar rij je afwachtend, dan kunnen er wel eens wat bakkabouters zitten ;-) Ze staat nu al een poosje op een trainingsstal ivm de verkoop. Nog langer laten staan en klasseren zou een optie zijn, ware het niet dat dat nu een financiele afweging is geworden waar ik niet voor kies. Buiten dat wil ik ook na 3 jaar ploeteren afscheid nemen en door. Emotioneel trek ik het niet haar nog langer aan te houden ...

Dat snap ik wel. Wij hebben zelf ook een Johnson gehad en hoewel hij met inrijden heel ril en vlug was hebben we er een fantastisch paard aan gehad. Mijn dochter had er echt een extreem goede klik mee. Kon ermee lezen en schrijven. Zitten er nog predikaten in de merrielijn? Als dat zo is, zou ik dat erbij zetten in de advertentie bij het papier. Dan is ze mogelijk ook nog interessant voor de fok, gezien de leeftijd en prijs.
Ik zie dat er "oud" gelders bloed achter zit (Upperville - cabochon). Een scheutje gelders bloed is nooit verkeerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:18

Ik vind het een hele nette prijs hoor Charmaine, voor die van jou. Ik weet de details natuurlijk niet, maar gek dat je niet overspoeld wordt met reacties!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:31

upendo schreef:
Ik vind het een hele nette prijs hoor Charmaine, voor die van jou. Ik weet de details natuurlijk niet, maar gek dat je niet overspoeld wordt met reacties!

Dat vind ik ook, lijkt een leuk paardje zo en heel gunstig geprijsd!

Levita schreef:
Is hier iemand die feedback wil geven op mijn advertentie? Mijn merrie staat te koop, omdat ik er geen klik mee heb, maar voor de juiste ruiter is het een geschikt paard voor de sport. Ik denk met name springen en anders eventing, want ze schrikt echt nergens van. En springen vind ze fantastisch en ik ben gewoon een dressuurmuts, dus dat heb ik niet met haar gedaan. En alleen dressuur rijden vindt ze niet leuk genoeg. Ik vraag mij af of dit wel duidelijk is a.d.h.v. de advertentietekst.

Ik heb haar opgezocht maar kan van je advertentie niet zo 123 opmaken dat zij een fanatiek springpaard is. Het zou dan zeker toegevoegde waarde hebben om een foto of filmpje van (vrij)springen toe te voegen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:36

upendo schreef:

Het kan ook best zijn dat ze te goedkoop geprijsd is wat ook weer wantrouwen kan wekken.
Een filmpje doet ook best veel bij een advertentie. Heb je geen filmpjes Charmaine?
Er staat 'niet geschikt voor beginnende of onzekere ruiter". Dat is i.c.m. braaf en correct altijd lastig te begrijpen. Ik snap m wel, maar als het paard door looplust en sensibiliteit niet geschikt is voor een beginnende ruiter zet dat er dan bij. Want ervaren en professionele ruiters zien dat vaak als een voordeel.
Een filmpje is denk ik dan ook waardevol. Als dat past bij wat de foto's uitstralen dan maakt het minder uit dat er nog wat werk aan zit, maar dan is het paard in basis goed. De leeftijd is nog prima. Dan denk ik dat je wel wat meer respons krijgt.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:57

Fly_high schreef:
Ik heb haar opgezocht maar kan van je advertentie niet zo 123 opmaken dat zij een fanatiek springpaard is. Het zou dan zeker toegevoegde waarde hebben om een foto of filmpje van (vrij)springen toe te voegen :)

Dankjewel!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:00

Babootje schreef:
upendo schreef:

Het kan ook best zijn dat ze te goedkoop geprijsd is wat ook weer wantrouwen kan wekken.
Een filmpje doet ook best veel bij een advertentie. Heb je geen filmpjes Charmaine?
Er staat 'niet geschikt voor beginnende of onzekere ruiter". Dat is i.c.m. braaf en correct altijd lastig te begrijpen. Ik snap m wel, maar als het paard door looplust en sensibiliteit niet geschikt is voor een beginnende ruiter zet dat er dan bij. Want ervaren en professionele ruiters zien dat vaak als een voordeel.
Een filmpje is denk ik dan ook waardevol. Als dat past bij wat de foto's uitstralen dan maakt het minder uit dat er nog wat werk aan zit, maar dan is het paard in basis goed. De leeftijd is nog prima. Dan denk ik dat je wel wat meer respons krijgt.

Dank je voor de tips ;) Te goedkoop is ze naar mijn mening niet. We hebben wel overwogen haar voor wat meer aan te bieden hoor en als ze verder in het werk was geweest had ze zéker meer moeten kosten. Maar voor nu met wat ze nu kan en laat zien, in combinatie met toch wat tijdsdruk vanuit mij, vond ik dit gewoon een normale nette en reeele prijs. Filmpje is er inmiddels en kan bij interesse worden opgevraagd. Ik zie dat de ad daar nog niet op aangepast is. Predicaten zitten er verder (helaas) niet achter, anders waren ze er zeker bij gezet.

Verder denk ik dat braaf (in de omgang) best kan in combinatie met niet geschikt voor beginnende/onzekere ruiter. Wat zij nodig heeft, is zoals de tekst zegt een ruiter die handig is en met gevoel kan rijden. Dan is ze prima braaf. Maar goed, meeste mensen bellen wel als ze meer willen weten, dan is het ook makkelijker uit te leggen waar haar pijnpunten dan wel precies zitten ;-)

Ik moet zeggen dat ik ook wel wat verrast ben dat er niet meer bezichtigingen zijn, maar goed, ik vertrouw er op dat er bij telefonisch contact goed gefilterd wordt door degene aan wie ik de verkoop heb uitbesteed. Ze past nou eenmaal niet bij de meeste doorsnee (enigszins onervaren) zoekers die 100% bomproof willen. Dat is ze namelijk niet...

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:11

Evamarie schreef:
Gelukkig zijn er mensen zoals jij Fly-high die een paard die tweede kans biedt. Sterkte en heel veel succes met het vinden van een paard. Het is je gegund een minder type zorgenkind te treffen!

In deze tijd is dat best lastig.

Over 1 uurtje vertrekken we met de trailer richting de kliniek. We laten haar helemaal keuren incl rug en hals. Ben enorm benieuwd of we vandaag een extra mee eter erbij krijgen in ons gezin. :)

Succes vandaag! Hopelijk positief bericht straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:27

Een braaf paard icm niet geschikt voor beginnende of onzekere ruiter kan zeker wel.
Ik ben vrij onzeker maar in de omgang kon ik alles met die van mij, alleen onder het zadel was het geen match.
De nu nieuwe eigenaar is niet onzeker en kan ook onder het zadel er alles mee, net als degene die haar voor mij heeft doorgereden, maar in het begin probeert ze je wel echt uit.
Kreeg laatst zelfs filmpje dat haar dochtertje er mee reed aan de longe en dat dat meisje er urenlang mee loopt te tutten <3

Evamarie, succes wensen heeft geen zin meer want volgens mij is de keuring al klaar, maar hopelijk goedgekeurd!
Ben benieuwd, laat je het even weten?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:31

Ik heb een brave pony staan maar dan ook echt braaf maar ik denk ik combi met een onzekere ruiter gezien zijn beweging ddat de ruiter alleen nog maar onzekerder gaat worden. Pony is wel echt type sport met veel beweging maar braaf. Ik vind dat dan geen goede combi met onzekere ruiter. Maar wil dus niet zeggen dat mijn pony niet braaf is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:33

Ik lees ook graag mee, niet om een paard te kopen maar omgekeerd. Ik maakte dit topic twee jaar geleden nog aan omdat ik op zoek was naar mijn droompaard. Helaas is het allemaal wat anders uitgedraaid dan verwacht en plan ik haar dit jaar weer te verkopen. Vind het een ontzettend moeilijke beslissing maar het is eerlijker naar mezelf en naar haar toe. Dus ik lees gewoon even mee uit interesse. :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:08

Hopelijk mag ik hier even een vraag stellen, ik twijfel namelijk heel erg over hoe ik een paard aan zal bieden en gezien de struggles tijdens de zoektocht hier hebben jullie hopelijk inzichten...

Ik heb een leuke, lieve, vrolijke 8 jarige die door omstandigheden eigenlijk verkocht moet worden. Dit paard is bij mij gekomen omdat hij lastig te rijden was en na controle bleek hij een bemerking te hebben op de rug. Wij hebben hem toen volledig opnieuw opgebouwd en met rust, tijd om uit te groeien en zo correct mogelijk rijden word hij inmiddels al ruim 3 jaar volop gereden. Voor de hogere sport (subtop niveau) vormt het mogelijk op termijn een probleem, is niet zeker. Maar wil ik niet opzoeken.

Mijn probleem, ik wil hem niet voor de handel weg of naar iemand die er het laatste uit gaat persen. Het is een lief dier met een eigen karakter dat gezien moet worden en tijd en aandacht vraagt. Ik zoek dus iemand die voldoende kan rijden om hem de juiste begeleiding te geven, maar geen GP ambities heeft. Die niet hem even snel doorduwt en doorverkoopt (hij is echt heel extreem knap namelijk) maar die fijn de klasses wil doorlopen, eventueel afgewisseld met werken aan de hand en waar hij gewoon lekker zichzelf mag zijn.

Hoe oh hoe vind ik de juiste match voor dit paard? Hoe vermijd ik koopjesjagers en de dubbeltje op de eerste rang kopers (hij mag echt voor redelijk geld weg, maar juist daarom ben ik dus bang dat mensen hem om die reden willen en niet om het paard dat hij is). Tips zijn heel welkom...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:59

0000 schreef:
Hopelijk mag ik hier even een vraag stellen, ik twijfel namelijk heel erg over hoe ik een paard aan zal bieden en gezien de struggles tijdens de zoektocht hier hebben jullie hopelijk inzichten...

Ik heb een leuke, lieve, vrolijke 8 jarige die door omstandigheden eigenlijk verkocht moet worden. Dit paard is bij mij gekomen omdat hij lastig te rijden was en na controle bleek hij een bemerking te hebben op de rug. Wij hebben hem toen volledig opnieuw opgebouwd en met rust, tijd om uit te groeien en zo correct mogelijk rijden word hij inmiddels al ruim 3 jaar volop gereden. Voor de hogere sport (subtop niveau) vormt het mogelijk op termijn een probleem, is niet zeker. Maar wil ik niet opzoeken.

Mijn probleem, ik wil hem niet voor de handel weg of naar iemand die er het laatste uit gaat persen. Het is een lief dier met een eigen karakter dat gezien moet worden en tijd en aandacht vraagt. Ik zoek dus iemand die voldoende kan rijden om hem de juiste begeleiding te geven, maar geen GP ambities heeft. Die niet hem even snel doorduwt en doorverkoopt (hij is echt heel extreem knap namelijk) maar die fijn de klasses wil doorlopen, eventueel afgewisseld met werken aan de hand en waar hij gewoon lekker zichzelf mag zijn.

Hoe oh hoe vind ik de juiste match voor dit paard? Hoe vermijd ik koopjesjagers en de dubbeltje op de eerste rang kopers (hij mag echt voor redelijk geld weg, maar juist daarom ben ik dus bang dat mensen hem om die reden willen en niet om het paard dat hij is). Tips zijn heel welkom...

Gezien je onderschrift: niemand in je netwerk die interesse heeft?

Dat zou mijn eerste insteek zijn; dan heb je iets beter zicht op waar ie terecht komt en of dat past bij wat ij nodig heeft.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:13

Braaf en niet geschikt voor beginners kan inderdaad prima lijkt mij.

Wij zijn gisteren bij de Welsh merrie geweest. Echt een schat en inderdaad ook braaf, maar wil graag vooruit. Zou je inderdaad ook niet snel als beginnerspony verkopen lijkt mij :) .
Ze leek alleen wat aan de kleine kant voor mij, dus even gevraagd of ze haar kunnen opmeten. Nu in afwachting daarvan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:27

Kent iemand ene Christel uit Maassluis? Ze adverteert soms ook met standplaats Poeldijk of Den Haag. Ze heeft af en toe jonge interessante paarden te koop. Er staat nu een hele leuke ISH merrie van 5 jaar oud. Heeft iemand ervaring met haar?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:54

ikke schreef:
Gezien je onderschrift: niemand in je netwerk die interesse heeft?

Dat zou mijn eerste insteek zijn; dan heb je iets beter zicht op waar ie terecht komt en of dat past bij wat ij nodig heeft.

Bedankt, dat is zeker het eerste wat ik ga proberen denk ik, helaas ken ik zo niemand die echt op zoek is, maar wie weet als ik rondvraag blijken die er wel te zijn. Dat zou wel het fijnste zijn denk ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:17

Lieser schreef:
Kent iemand ene Christel uit Maassluis? Ze adverteert soms ook met standplaats Poeldijk of Den Haag. Ze heeft af en toe jonge interessante paarden te koop. Er staat nu een hele leuke ISH merrie van 5 jaar oud. Heeft iemand ervaring met haar?

Bedoel je die DM trading? Die stelt haar paarden wel beroerd voor zeg := Ik ken haar verder niet.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:28

Earth schreef:
Lieser schreef:

Bedoel je die DM trading? Die stelt haar paarden wel beroerd voor zeg := Ik ken haar verder niet.

Nee, die is het volgens mij niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:32

Moderatoropmerking:
Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 19:50

Lieser schreef:

Gezien bouw, beweging en het feit dat dit paardje uit Ierland komt durf ik te gokken dat het een ex-renpaard is, geen ish. Stokmaat lijkt ook niet te kloppen, die merrie zou ik eerder als E maat pony inschatten dan 160+.

Deze dame ken ik persoonlijk niet maar meeste handelaren in import volbloeden ben ik niet over te spreken... dan kun je beter rondvragen op bokt bijv. bij kyrkelover als je zo'n paardje zoekt :o

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:11

Dank je. We zoeken juist geen ex-renpaard, helaas.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:47

0000 schreef:

Misschien eens contact opnemen met een goede handelaar? Dit zijn paarden die bv naar Zweden vaak wel goed verkopen.