Moeilijke keuze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:05

Sterkte .

Ik vind de oplossing om beide te laten inslapen ook niet verkeerd hoor. Hoevaak lees je hier ook niet dat paarden herplaatst worden en daarna weer verkocht en gewoon een slecht pijnlijk leven krijgen.
Je sluit het af met grote liefde voor je dieren. Juist uit liefde.

Hoe je er verder uit moet komen binnen je familie weet ik niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:06

Jeetje wat een moeilijke keuze. Ik snap het inslapen verhaal helemaal en denk ook het meest eerlijke.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:08

Ik vind het ook eerlijker naar de paarden dan mee lopen leuren.

Echter zou ik het mijn schoonfamilie echt niet kunnen vergeven dat ze me tot deze keuze gedwongen zouden hebben…. Ik weet niet hoe dat voor jou is?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 21:11

Wb de relatie met de schoonfamilie..tja, daar ga ik natuurlijk niet meer lachend heen nee.
Hoe ik dat ga oplossen zie ik met de tijd wel..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:12

Een shetje kan toch best een plekje krijgen ergens. Er zijn wel meer mensen die een hb gevoelig paard of pony hebben en daar een maatje voor zoeken. Mooi op zand met hooi, of op een pp.
Of een bak/zand weitje huren voor de zomer in eigen beheer, hoeft niet zo duur te zijn en dan in de herfst verder kijken friesje inslapen shet missch alsnog ergens plaatsen?
En die hele zomer een advertentie hebben waarin je de shet aanbiedt?
Kan je ook hier op boktmarkt doen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 21:15

Marigold schreef:
Een shetje kan toch best een plekje krijgen ergens. Er zijn wel meer mensen die een hb gevoelig paard of pony hebben en daar een maatje voor zoeken. Mooi op zand met hooi, of op een pp.
Of een bak/zand weitje huren voor de zomer in eigen beheer, hoeft niet zo duur te zijn en dan in de herfst verder kijken friesje inslapen shet missch alsnog ergens plaatsen?
En die hele zomer een advertentie hebben waarin je de shet aanbiedt?
Kan je ook hier op boktmarkt doen.

Ze is ruim 4000x gedeeld op fb.
Ze staat op mp en mensen krijgen het eerlijke verhaal. Makkelijk praten, adverteren, plekje zoeken. Maar heel eerlijk: als ik nu op zoek zou zijn naar een pony, zou ik deze ook laten staan.

Eapy

Re: Moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:32

Heel veel sterkte TS. Klinkt als een vreselijke situatie.

Heel eerlijk zou ik achter de ramen gaan staan als het zou moeten, om voor €200 mijn shet bij een boer neer te zetten. Misschien is dat makkelijk praten... maar dat weet ik zeker.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:44

Lees nog veel te vaak op internet dat een paard/pony uit het oog verloren is geraakt ondanks mooie beloftes en afspraken.
Inslapen is een verdrietige keus voor de eigenaar maar de dieren blijft een onzekere toekomst bespaard!
Veel sterkte TS!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:06

Eapy schreef:
Heel veel sterkte TS. Klinkt als een vreselijke situatie.

Heel eerlijk zou ik achter de ramen gaan staan als het zou moeten, om voor €200 mijn shet bij een boer neer te zetten. Misschien is dat makkelijk praten... maar dat weet ik zeker.

Nou dat is mooi voor jou maar misselijke oplossing om aan te dragen

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:07

Ik bedoel het uiteraard spreekwoordelijk. Ik zou er absoluut alles voor over hebben.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 22:30

Eapy schreef:
Ik bedoel het uiteraard spreekwoordelijk. Ik zou er absoluut alles voor over hebben.

Dat snap ik.
Het gaat alleen mijn relatie kosten en dat is het me niet waard. Dan ben ik letterlijk alles kwijt..

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:39

Heb zo'n medelijden met je :(:)
Ik vind echt dat je voor een onmogelijk dilemma wordt gezet. Inslapen lijkt mij ook de beste optie. Hoe zie jij straks de relatie met je schoonfamilie? En hoe staat je partner hierin?
Heel veel sterkte

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:41

Ik denk dat het een heel verstandige keuze is om ze weg (inslapen evt shet herplaatsen)te doen. Je geeft al aan dat betalen voor stalling geen optie is. Ook als de paarden bij jouw zijn kunnen ze ziek worden en flink geld kosten.

Zeggen als mijn relatie uit is heb ik niks meer, is iets waar ik van schrik. Er is zoveel meer dan alleen een relatie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:36

Wat een nare situatie TS. Het is je schoonfamilie hun goed recht, helaas, om te besluiten dat er een dier weg moet. Hoe onderhield je hiervoor de paarden dan vraag ik me af? Want zij hebben je blijkbaar gevraagd om bij hen te stallen. Dus ervoor moet er een stal/wei geweest zijn. Ik weet niet hoe lang je bij de familie hebt gestaan en hoe de afspraken waren, maar als er nu geen geld (en tijd?) is voor diezelfde paarden, heb je ergens toch ook niet vooruit gekeken of enorme pech gehad. Ik bedoel het absoluut niet gemeen maar we spreken hier wel over iets heel definitief. Het kan e dat je gewoon tussendoor enorme pech hebt gehad, dat zeg ik niet.

Ik ken deze dieren niet en kan het niet inschatten. Ik kan me niet inbeelden dat ik zelf een dier zou laten gaan die nog pijnvrij en happy is. Maar ik kan me ook niet inbeelden dat ik dieren zou hebben als ik weet dat ik geen kant op kan als er iets moet gebeuren zoals in deze situatie. Maar goed, zoals je ook zegt: ze zijn beide niet goed verkoopbaar en soms rol je in dit soort situaties…

Ik vrees een beetje dat je terecht komt in een verlate executie. Eigenlijk had je er al langer geen geld en tijd voor en nu beslist een ander er ook niet meer voor te willen zorgen. Als ze dan echt geen kans hebben op een andere goede thuis, ja dan houdt het helaas op vrees ik.

In ieder geval een hele verdrietige situatie. Sterkte hoor!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:12

Ik zou laten inslapen in jouw geval (eigenlijk zelf slachten en neen niet voor het geld). Afhankelijk zijn van anderen om jouw dieren de juiste zorg te kunnen geven is geen houdbare situatie en ongezonde dieren verkopen om vervolgens jaren met bezorgdheid en schuldgevoel rond te lopen is ook niks.

Heb ooit zelf een paard waar ik echt van hield laten slachten. Ben er tot de laatste seconde bijgebleven en sta nog steeds volledig achter mijn toenmalige keuze ook al blijft het verdriet.

Sterkte ts, het is geen gemakkelijke keuze, maar wel een juiste vind ik.

Misschien pijnlijk in dit topic. Maar wat ik zelf bij slachten heb ervaren is dat het heel snel en pijnloos gebeurd. Vind het zonde om "voeding" weg te gooien en na inslapen laten ophalen en over het terrein verslepen om vervolgens in een container vermengd te laten worden ook geen fijne optie. Het is sowieso nooit een leuke beslissing.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 06:06

Ik zou dan wel eerst nagaan of ze geen medicatie gehad hebben die daar invloed op kunnen hebben. Buut bijvoorbeeld. Dan zijn ze niet meer geschikt voor consumptie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 06:35

Er is een bokker met hart van goud, kimmie nog wat ze heeft een hengst Wessel, je zou haar kunnen contacten over pension van je paarden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 08:25

Wb de kosten, mocht er een ziek worden komt de dierenarts gewoon.
Het is niet zo dat er geen geld is. Mijn partner wil gewoon geen geld uitgeven aan iets waar niks mee gedaan wordt. Daar is de nodige ruzie om geweest.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:27

Oei.. daar staan jullie dus totaal niet hetzelfde in. Ik weet niet of mijn relatie dat overleefd had…

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:31

gillian schreef:
Wb de kosten, mocht er een ziek worden komt de dierenarts gewoon.
Het is niet zo dat er geen geld is. Mijn partner wil gewoon geen geld uitgeven aan iets waar niks mee gedaan wordt. Daar is de nodige ruzie om geweest.

Je partner ziet ze liever ingeslapen dan dat er betaald wordt voor stalling?

Ik hou er niet van om over iemand zijn relatie te beslissen via internet. Je weet namelijk nooit alles en je hoort een kant. Maar dit is echt een hele grote rode vlag in mijn ogen. Je partner bewust door al deze stress en verdriet laten gaan vind ik heel kwalijk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:35

Wat een rot situatie. Heel veel sterkte.

Zoxte horen krijg je binnen je relatie weinig begrip en ben je economisch afhankelijk van je partner omdat je ondanks samen zijn niet de financiele mogelijkheid hebt je paard elders te stallen.

Heb je ook de tijd of gezondheid niet om te werken voor stalling?

Heb je überhaupt de mogelijkheid om economisch zelfstandig te worden?
Jouw situatie en relatie met je partner en zijn familie klinkt niet fijn. Bij iemand moeten blijven omdat je niet weg kunt, is heel erg rot en maakt je kwetsbaar voor chantage. Je moet veel meer accepteren van anderen dan je zelf zou willen en wat goed voor je is.

Mijn moeder waarschuwde me daar al voor toen ik op school zat en ging studeren. Ben er vanwege burn-out en daarna verbouwing en de kinderen een tijd uit geweest, maar ondanks dst het financieel niet nodig is, ontzettend blij dat ik weer buiten de deur ben gaan werken en zelf beslis hoe ik mijn eigen loon verdeel. Zo belangrijk om in elk geval deeltijd te werken zodat je bij blijft in je vak, een basis hebt aan uren die je indien noodzakelijk uit kunt breiden en geen gat in je cv en pensioen krijgt...

Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar de afhankelijkheid van anderen en de ongelijkheid klinkt er in door. Heel veel sterkte. Niet alleen met de keuze voor je paarden maar ook met het voor jezelf opkomen en sterker worden. Mentaal en financieel!

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:58

Wat een rotsituatie TS! Vreselijk moeilijk! Je kunt niet doen wat je zou willen, ze allebei houden tot ze niet meer kunnen en dat is zo verdrietig. Jammer dat je partner en schoonfamilie zo ‘hard’ zijn. Ik snap dat je je relatie niet op het spel wil zetten, maar misschien moet je jezelf wel achter je oren krabben over het feit dat jouw partner zich niet kan inleven of begrijpt wat dit met jou doet… Dat zou ik misschien nog wel het ergste vinden. Heel veel sterkte met je beslissing!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 09:14

Wij staan daar idd heel anders in, in het houden van dieren.
Dat is ook het moeilijke. Ik hoef ze niet alletwee weg te doen, eentje "maar". Inslapen hoeft ook niet. Die keuze ligt echt bij mijzelf.
Ik werk gewoon zelf, maar dit soort bedragen zoals voor stalling moeten we samen dragen en dus samen over eens zijn. Het is echt niet mijn bedoeling om mijn partner hier zwart te gaan maken omdat we dingen anders zien.
Zo ookmet de schoonfamilie. Hun land, dus ze staan in hun recht.
Maar het feit blijft dat je, zonder stallingsbudget, een pony van 20 jaar, die niet 100% gezond is, heel moeilijk kwijt raakt aan een fijn nieuw baasje en vooral eerlijk baasje.
Omdat ze beide op leeftijd zijn, ze alde nodige jaren samen staan, ik absoluut niet wil dat er een de handel in gaat, zie ik niet zoveel oplossingen meer eerlijk gezegd.
Ik zie ze dan liever samen gaan.
Dat is geheel mijn keuze, niet die van mijn partner of schoonfamilie.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:30

Oh Gillian, ik schrik echt van je laatste berichten... Die vent moet bij het grofvuil, dat meen ik echt. Niet alleen komt hij totaal niet voor je op tegen zijn familie, hij is ook nog eens iemand die actief bezig is jouw leven klote te maken en je voor deze keuze te zetten. Zie niet in hoe je een familie en liefdesrelatie voort kan zetten nafst je door hen deze keuze hebt moeten maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:48

Ik ben er stil van :(:) . Je hebt dus wel geld voor stalling maar "mag" dat niet gebruiken. Je partner vindt het kennelijk normaal en ok om zijn geliefde deze keuze te laten maken. Zo ook zijn familie. -O- Onbegrijpelijk dat dergelijke mensen bestaan. :n

Dat je zelf daardoor geen andere mogelijkheid ziet de nare beslissing te maken is nog te begrijpen. Maar hoe zie je de periode daarna voor je? De geliefde dieren zijn weg en dan? Ik zou het mijn partner niet kunnen vergeven dat hij me gedwongen heeft tot een dergelijke keuze. En die keuze ook nooit gemaakt hebben. :n De pot op met mag mijn eigen geld niet uitgeven aan. Een peperdure stal hoeft niet maar wat eigen geld uitgeven aan een fatsoenlijke pensioenplek voor zo lang het nodig is. Gezien de leeftijd zal dat niet voor jaren zijn, maar uit principe zou ik wat zoeken.