Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:51

Kreeg een filmpje van waar mijn hengst nu staat. Je hoort de knallen en ziet het vuurwerk en ze staan er allebei bij alsof het een dag als elke andere is. _O- Ze stonden tussen een aantal heel rustige volwassen paarden. Terwijl heb ik hier eentje een hele tube pasta moeten geven en was de andere ook niet bepaalt happy (die mag volgend jaar ook een tube. :+)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:45

Ik was het topic al een beetje aan het volgen, maar nog geen tijd gehad om mee te posten.

Mijn merrieveulen staat sinds half november ook in de opfok. De eerste week was even heel erg wennen (voor ons allebei), maar inmiddels heeft ze haar draai gevonden, staat ze gezellig met de andere veulens te eten en heeft ze de eerste verkoudheden ook al achter de rug.

Toen we dr net gebracht hadden:
Afbeelding

Als we langskomen vindt ze het fijn even gekroeld of beetje gepoetst te worden. Afgelopen woensdag waren we weer langs geweest, ze staat op ongeveer 45min rijden.

Toen we aankwamen lag ze er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was te moe om op te staan en naar ons toe te komen, dus konden we weer 45min naar huis rijden :D :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:51

Oh wat ligt die daar heerlijk. Ik snap wel dat ze wilde blijven liggen.

Arthur is geloof ik wel goed nieuwjaarsnacht door gekomen. Ik kreeg vanmorgen een filmpje dat hij rustig aan het eten was.

Morgen ga ik voor het eerst "op bezoek". Dan staat hij er al weer bijna een weekje. Ik ben heel benieuwd. Ik heb wel bijna dagelijks foto's en filmpjes gekregen, heel fijn :D

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:47

Och wat een schatje hierboven. Ziet er ook heel comfortabel uit in die dikke laag stro :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:35

Mooie plek precies!

Fijn dat hij geen last heeft van vuurwerk! Hier zijn drie paarden van de buurman door de draad gegaan. Dus om 00.05 met drie mensen paarden vangen

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:00

Wat leuk! Graag meld ik mij ook in dit opfok topic. Ik heb sinds eind 2020 een hengstje (van 2020) in de opfok staan (Cum Laude x Sir Oldenburg). Deze staat in Emmen en komt elke dag in de paddock en in de zomer met de leeftijdsgenootjes 24/7 de wei op. Super tevreden! Mag hier ook zo vaak komen als ik wil, ideaal want dit is voor mij maar 10 minuutjes rijden.

Afbeelding
(Dec. 2020 toen we hem net hadden opgehaald) Helaas geen recentere foto beschikbaar om hier te plaatsen (lukt helaas niet)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:08

Zo leuk om alle knappe veulens voorbij te zien komen! <3 Ik moet nog even geduld hebben.

Wat vinden jullie een beetje een normale prijs voor een opfok? Ik merk dat hier weinig over te vinden is op internet.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:44

Wat een knappert Cavalia!

Ketly de prijzen lopen volgens mij best wel uit een! Ik hoor en zie van allerlei prijzen hier in de buurt.
Philly staat voor honderd euro per maand. Zowel in de winter als ze op stal staan. Als in de zomer 24/7 op jet land. De hoefsmid zo'n 4 keer per jaar 30 euro en de wormenkuren en jaarlijkse enting komen daar nog overheen. Dus al met ben ik zo'n 1400 euro per jaar voor haar kwijt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:02

Ketly schreef:
Zo leuk om alle knappe veulens voorbij te zien komen! <3 Ik moet nog even geduld hebben.

Wat vinden jullie een beetje een normale prijs voor een opfok? Ik merk dat hier weinig over te vinden is op internet.

De stallen waar ik ben geweest of contact mee heb gehad daarbij zat ik gemiddeld tussen de 145 en 190 per maand.
Ik heb hem nu staan voor 165 het hele jaar door.
Denk dat het in Friesland over het algemeen wat goedkoper is.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:05

Ik betaal voor mijn veulens in de winter 175 per maand en voor mijn enters 185 per maand.
In de zomer is het iets goedkoper. Dit is in Friesland.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:10

Wij betalen €155 in de winter als veulen, ik geloof €165 of €170 als jaarling en €180 als tweejarige in de winter, in de zomer alle leeftijden €140. Regio Utrecht. Paarden staan 24/7 buiten (in de winter met ruime schuilstal met onbeperkt hooi, in de zomer op de wei)

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:22

Hallo allemaal! Ik voeg mij ook aan dit topic. Mijn opfok is behoorlijk duur vergeleken met jullie! 215 euro per maand. En dan nog verplichte entingen en hoefsmid. Behoorlijk duur allemaal! Wel 24/7 buiten met inloopstal, overdekte eetplekken. En mag haar eruit halen wanneer ik wil!

Theadora mag ik jou vragen waar jij staat? Ik kan bijna nooit iets vinden in regio Utrecht. Gaat volgensmij grotendeels via via.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:38

Wij vragen 300 en op de nieuwe locatie gaat dat het ook weer worden. :j

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:50

Zijn al jullie veulens al zo mak? Ik begin het gevoel te krijgen dat ik de enigste ben met een veulen die het heel eng vind om aangeraakt te worden. :')

Wel super leuk om die foto’s te zien!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:08

Die van mij waren echt heel mak toen ze de opfok ingingen. Ze zijn nu alles vergeten volgens mij. Ze moesten nog een enting hebben en ze wilden met die van mij beginnen, omdat die zo braaf waren. Nou helaas…. Ach ik maak me er niet druk om, ze kennen de basis en dat komt wel weer goed als ze naar huis komen als ze 2,5 zijn.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:12

Ik betaal €150,- per maand jaar rond, staan 24/7 buiten met schuilstal en altijd onbeperkt ruwvoer

En krijgen tot een jaar veulenbrokjes en daarna in de winter vitaminebrok

Hoefsmid en ontworming is inclusief, entingen en eventuele overige dierenarts kosten komen nog wel erbij

Erg goedkoop dus vergeleken met de meeste maar hij staat dan ook in Duitsland dus (helaas) wel stukje rijden maar goed ik vond dit het beste voor hem in het heuvellandschap opgroeien!

Wij mogen overigens wel gewoon altijd langskomen als we het maar even laten weten en mogen ook altijd appen voor een update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:13

JoellaLoves schreef:
Zijn al jullie veulens al zo mak? Ik begin het gevoel te krijgen dat ik de enigste ben met een veulen die het heel eng vind om aangeraakt te worden. :')

Komt helemaal goed bij die van jou, dat weet ik zeker!
In mijn groepje staat er ook 1 die niet aangeraakt wil worden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:14

JoellaLoves schreef:

Arthur is wel mak en braaf, maar heeft helaas een hekel om aangeraakt te worden. Dan kijkt hij ontzettend boos of loopt gewoon weg. Zijn moeder is ook zo als het op knuffelen oid aankomt. Maar hij zal nooit gemeen doen. Kriebelen vind hij wel fijn. De basis zit er wel op.
Vandaag ben ik voor het eerst langs geweest, hij liep als een klein modderbeest naast zijn vriendinnetje. Helaas wel een beetje kreupel, hij is met rennen onderuit gegaan, maar daar maak ik me niet zo druk om.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:16

floripori17 schreef:
Hallo allemaal! Ik voeg mij ook aan dit topic. Mijn opfok is behoorlijk duur vergeleken met jullie! 215 euro per maand. En dan nog verplichte entingen en hoefsmid. Behoorlijk duur allemaal! Wel 24/7 buiten met inloopstal, overdekte eetplekken. En mag haar eruit halen wanneer ik wil!

Theadora mag ik jou vragen waar jij staat? Ik kan bijna nooit iets vinden in regio Utrecht. Gaat volgensmij grotendeels via via.

Stom toevallig via marktplaats gevonden, is Buurtboerderij Bruynes (van Astrid van Equi-trainer). Zij geeft ook schriktraining lessen enzo (en rijlessen, grondwerklessen). Is in Schoonrewoerd, wel alleen voor hengsten.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:37

Puppetje schreef:
Die van mij waren echt heel mak toen ze de opfok ingingen. Ze zijn nu alles vergeten volgens mij. Ze moesten nog een enting hebben en ze wilden met die van mij beginnen, omdat die zo braaf waren. Nou helaas…. Ach ik maak me er niet druk om, ze kennen de basis en dat komt wel weer goed als ze naar huis komen als ze 2,5 zijn.

Haha dat is wel een beetje zuur voor de gene die dat dacht! Het komt uiteindelijk wel goed, veel rust en geduld komen wij er wel. Maar ik ben wel stiekem jaloers als ik iedereen zo lekker bezig zie met hun paard! :o

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:40

Zonnebloem92 schreef:
JoellaLoves schreef:

Komt helemaal goed bij die van jou, dat weet ik zeker!
In mijn groepje staat er ook 1 die niet aangeraakt wil worden.

Jaa de stappen die hij vandaag heeft gemaakt die maken mij super blij! Echt de eerste keer dat hij uit de bak durft te eten die ik vast heb. <3

Afbeelding

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:46

KittyDylan schreef:
JoellaLoves schreef:

Arthur is wel mak en braaf, maar heeft helaas een hekel om aangeraakt te worden. Dan kijkt hij ontzettend boos of loopt gewoon weg. Zijn moeder is ook zo als het op knuffelen oid aankomt. Maar hij zal nooit gemeen doen. Kriebelen vind hij wel fijn. De basis zit er wel op.
Vandaag ben ik voor het eerst langs geweest, hij liep als een klein modderbeest naast zijn vriendinnetje. Helaas wel een beetje kreupel, hij is met rennen onderuit gegaan, maar daar maak ik me niet zo druk om.

Gelukkig niet de enigste dus, wel fijn dat je met hem kan kriebelen. Ach ze zulle allemaal wel eens even kreupel zijn, daar maak ik me ook niet druk om! Je ziet snel genoeg wanneer je echt moet ingrijpen.

Als ik mijn vinger uitsteek naar mijn paard dan kan hij achteruit vliegen. Gelukkig word het veel geoefend en maakte die hele mooie sprongen vooruit. Hij durft te minste nu in mijn aura te staan mits ik geen ( voor hem) gekke bewegingen maak.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:47

De mijne is helemaal platgeknuffeld waar hij vandaan komt <3 die heeft wat dat betreft een superbasis. En hij is sowieso voor de duvel niet bang en lijkt nergens van onder de indruk. Maar alles heeft zijn voor- en nadelen :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:51

Ja, dat doet Arthur ook wel, wegspringen als je aankomt. Ik moet hem altijd voorzichtig benaderen en het beste in een hoekje of tegen een ander paard. Maar als ik dan kriebel lijkt hij het helemaal vergeten te zijn. Maar aangezien zijn moeder verder ook een hele aanhankelijke en mensgerichte pony is, maak ik me er geen zorgen om. Hij moet zich nog ontwikkelen, en ik ga nu af en toe langs om het een beetje op pijl te houden. Gelukkig is er ook dagelijks iemand in de weer op stal en gaat hij dus niet 'verwilderen'. Daarnaast staat hij tussen paarden die de aandacht wel geweldig lijken te vinden, dus er zijn zeker goede voorbeelden :Y) Ik heb meer andere paarden geaaid vandaag dan mijn eigen :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:57

Die van ons kijkt altijd met oortjes naar voren in onze richting als we aankomen. Ik smelt elke keer weer een beetje haha