Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:02

Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Op dit soort stallen heb ik ook gestaan. Ik kom zelf dus ook 'weinig' en geef dit ook aan als ik ga kijken bij een stal. Ik ben eigenlijk ook nooit de enige die 'weinig' komt.

Weinig tussen aanhalings tekens omdat weinig vaak wordt gezien als negatief. Ik krijg ook vaak vooroordelen te horen als ik vertel hoe vaak ik ga

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:30

Ik ga momenteel elke dag 1x aangezien ik de paarden in eigen beheer heb.
Maar als ik ze in vol pension had staan zou dat zeker niet het geval zijn. Denk dat ik aan 3/4 keer max zou zitten.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:35

Wij hebben op stal ook wel mensen die zelf weinig komen, maar omdat het een doe het zelf stal is regelen die het dan met bijrijders die de rest van de week komen.
Bij ons ben je wel verplicht om elke dag zelf voor je paard te komen, of je moet met iemand anders op stal regelen dat die jouw werk doet.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:09

Amber_anne schreef:
Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Op dit soort stallen heb ik ook gestaan. Ik kom zelf dus ook 'weinig' en geef dit ook aan als ik ga kijken bij een stal. Ik ben eigenlijk ook nooit de enige die 'weinig' komt.

Weinig tussen aanhalings tekens omdat weinig vaak wordt gezien als negatief. Ik krijg ook vaak vooroordelen te horen als ik vertel hoe vaak ik ga


Ik heb 2 kinderen en een fulltime baan, 3-4 keer is mooi zat.

Ruitert
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:01

Elke dag. Ben dan een halfuurtje daar voor de essentiele dingen. Paardje is op leeftijd en krijgt 1x per dag geweekt voer van mij. Ik haal de mest uit zijn stal en maak zijn bedje weer op. Staleigenaar zet hem binnen en buiten etc. Dagje overslaan zou kunnen. Maar doe ik niet snel :+ staat 5 min met de auto bij mij vandaan. Dat scheelt ook.

xAnthea

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:05

Ik ga 3 tot 4 keer in de week. Ik sta volpension en de pensionhouders behandelen mijn paarden alsof ze van hun zijn. Ze worden buiten en binnen gezet, dekens worden eventueel gewisseld, stalletje gedaan enz. Vind het wel prima zo :D

Anoniem

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:17

Ik ga iedere dag. Pony staat 35-40 minuten enkele reis van mij vandaan. Ideaal is het zeker niet maar hij staat daar zo fijn dat ik hem niet wil verhuizen. Het is geen volpension, mesten wordt gedaan maar wel zelf de wei uitmesten en we hebben een rooster voor in het weekend.

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:38

Vol pension dus ik moet niet.
Ik zet zijn ontbijt klaar en kom ik 3 dagen niet staat er voor 3 dagen bakjes.

Ik ga 4x per week
Bijrijdster sowieso 1x en wil ze 2x ook prima.

Stalgenoten, eigenaar en stalmeisje houden hem goed in de gaten dus als er iets is hoor ik dat wel.

Vroeger moest ik ook iedere dag maar dat heb ik los gelaten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:00

Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Er zijn ook stalgenoten die ik nooit zie. En ik werk onregelmatig, dus ben er soms in de ochtend, dan eens in de middag en ook geregeld in de avond. Geloof dat ik van zeker 3 paarden hier de eigenaars in al die tijd dat we hier nu staan ook maar een keer of 3 heb gezien.

Poekkie

Berichten: 7377
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:01

Amber_anne schreef:
Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Op dit soort stallen heb ik ook gestaan. Ik kom zelf dus ook 'weinig' en geef dit ook aan als ik ga kijken bij een stal. Ik ben eigenlijk ook nooit de enige die 'weinig' komt.

Weinig tussen aanhalings tekens omdat weinig vaak wordt gezien als negatief. Ik krijg ook vaak vooroordelen te horen als ik vertel hoe vaak ik ga


Goh, ik weet niet of het echt een ‘soort stal’ is. Dit zijn alledrie privestallen gaande van 4-15 pensionpaarden en een deel eigen paarden. Maar toen ik vroeger op grote maneges rondliep als kind, waren daar ook steeds paarden waar weinig tot niets mee gedaan werd of waar een eigenaar naar kwam.

Negatief is het niet per se. De privestallen hierboven hebben de paarden heel veel buiten en in groep, dus qua aandacht komt paard niets te kort. Qua management is het natuurlijk wel handiger als een eigenaar vaker komt, voor kleine wondjes/zwellingen/lichte onzuiverheden, maar ook qua voer. ‘T is bijvoorbeeld hier vrij onmogelijk om de koudbloedkruising die helemaal niets doet op gewicht te kunnen houden in een groep met paarden die wel werken.

En soms vraag ik me af of het echt 300 euro waard is om een gezond rijpaard te hebben staan om 1x per 2 weken iets mee te doen. Maar dat moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, none of my business :)

Poekkie

Berichten: 7377
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:03

SusanH schreef:
Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Er zijn ook stalgenoten die ik nooit zie. En ik werk onregelmatig, dus ben er soms in de ochtend, dan eens in de middag en ook geregeld in de avond. Geloof dat ik van zeker 3 paarden hier de eigenaars in al die tijd dat we hier nu staan ook maar een keer of 3 heb gezien.


Nooit zien kan best, mij zag bvb ook bijna niemand omdat ik vaak pas om half 10 ‘s avonds kwam rijden. Maar ik was er wel :)
Laatste stal heeft camerasysteem en bij de andere stallen woonden de staleigenaars er vlak naast. Dus die kleine misverstandjes zijn er hier wel uitgefilterd als je dat bedoelt :)

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:27

Ik ga nu dagelijks omdat m'n paard nodig moet afvallen. Maar normaal ga ik 3 tot 5x per week. Sta all in.

Maar ik heb ook een stalgenoot die al 2 jaar niet is geweest (behalve om te betalen).. :=

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:56

Poekkie schreef:
Goh, ik weet niet of het echt een ‘soort stal’ is. Dit zijn alledrie privestallen gaande van 4-15 pensionpaarden en een deel eigen paarden. Maar toen ik vroeger op grote maneges rondliep als kind, waren daar ook steeds paarden waar weinig tot niets mee gedaan werd of waar een eigenaar naar kwam.

Negatief is het niet per se. De privestallen hierboven hebben de paarden heel veel buiten en in groep, dus qua aandacht komt paard niets te kort. Qua management is het natuurlijk wel handiger als een eigenaar vaker komt, voor kleine wondjes/zwellingen/lichte onzuiverheden, maar ook qua voer. ‘T is bijvoorbeeld hier vrij onmogelijk om de koudbloedkruising die helemaal niets doet op gewicht te kunnen houden in een groep met paarden die wel werken.

En soms vraag ik me af of het echt 300 euro waard is om een gezond rijpaard te hebben staan om 1x per 2 weken iets mee te doen. Maar dat moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, none of my business :)


Ik heb op 4 stallen gestaan waarvan er 3 gericht waren op de recreatieve ruiters. Ik denk dat dat ook wel mee speelt. Bij de stal waar meer sport gerichte mensen stonden kwam ik veruit het minst
Bij die drie stallen komen de paarden ook allemaal buiten in groepsverband met genoeg ruimte.

Het is idd veel geld, dat wel. Maar ik heb het er voor over, al betaal ik nu iets meer dan 100 euro en dat scheelt echt wel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:56

Poekkie schreef:
SusanH schreef:
Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')


Er zijn ook stalgenoten die ik nooit zie. En ik werk onregelmatig, dus ben er soms in de ochtend, dan eens in de middag en ook geregeld in de avond. Geloof dat ik van zeker 3 paarden hier de eigenaars in al die tijd dat we hier nu staan ook maar een keer of 3 heb gezien.


Nooit zien kan best, mij zag bvb ook bijna niemand omdat ik vaak pas om half 10 ‘s avonds kwam rijden. Maar ik was er wel :)
Laatste stal heeft camerasysteem en bij de andere stallen woonden de staleigenaars er vlak naast. Dus die kleine misverstandjes zijn er hier wel uitgefilterd als je dat bedoelt :)


Ik snap die misverstandjes niet echt, wat bedoel je daarmee?

Poekkie

Berichten: 7377
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:00

Ah nee sorry, misschien interpreteerde ik het fout. Ik bedoelde dat het kan dat je stalgenoten nooit / bijna nooit ziet maar ze toch wel vaak komen, alleen op rare uren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:03

Andere stalgenoten zien ze ook amper. Dus ik ben niet de enige die ze weinig ziet. Nu komen de paarden bij ons op stal wel de hele dag buiten, dus op zich is het voor de paarden niet erg. Maar ik zou het zelf niet kunnen, zo weinig gaan.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:06

Ik zie mijn stalgenoten ook zelden. Ik sta privé en wij delen de taken met elkaar.
Ik heb er 2 paarden staan en 4x per week een voer-/mestbeurt. En dan ga ik nog vaak 1 of 2 dagen extra. 1 dag in de week sowieso niet, dan gaat mijn bijrijdster. Ze staan 24/7 buiten en als ik een dag geen dienst heb, sla ik dus ook wel eens over.
Mijn oudste paard is geblesseerd en de jongste nog te jong om veel mee te doen. Dat maakt ook wel dat ik minder ga. Toen mijn oudste volop gereden werd, dan ging ik echt wel 6 dagen (en 1 dag bijrijdster), waarvan ik er zeker 4 reed.

Plop1997

Berichten: 1409
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:14

Mijn vriend en ik gaan elke dag naar ons paard toe. Hebben de stal in eigen beheer dus dan is dat ook nodig. Stel mijn vriend moet over werken of ik heb een schoolproject dan gaat de ander gewoon. Vanuit zijn huis is het 1 minuut rijden en vanuit mijn huis 20.
Naast verzorging iedere dag doen we ongeveer 3x 20 minuten met hem trainen maar dat word nu steeds vaker omdat hij over een tijd zadelmak gemaakt mag worden.

Chinas

Berichten: 825
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:25

Mijn paard staat op volpension. Ze heeft een grote track waar nagenoeg onbeperkt ruwvoer wordt aangeboden, wordt elke dag voor mij buiten en binnen gezet, uitgemest, gevoerd etc. Omdat ik haar deel met mn zusje ben ik er 3 dagen per week (mijn zusje doet ook 3 en de laatste dag komt er niemand). Ze staat op 11km afstand, ik doe dit meestal fietsend (35 min ongeveer) en mn zusje pakt vaak de bus.
Hiervoor heb ik op een doe-het-zelf stal op 5 min fietsen van huis gestaan. Hoewel ik nu meer tijd kwijt ben aan reizen zou ik deze keuze zo opnieuw maken! Het geeft zo veel rust in mn hoofd dat ze nu op een plek staat waar ik alles vertrouw en 100% achter het stalbeleid sta. Ik heb dan wel geen binnenbak of stapmolen, maar mn paard is gelukkig en dat is het belangrijkste!

TS, ik kan je ook aanraden om op elke stal even te kijken of je met een klant kan praten. Ik weet uit ervaring dat de praatjes van de staleigenaren heel mooi zijn, maar soms wordt er in de praktijk toch minder buiten gezet/gevoerd of wat dan ook dan afgesproken was. Een binnenbak en stapmolen zijn met goed stalbeleid een leuk extraatje, maar niet noodzakelijk. Ik zou me als ik jou was me daar ook zeker niet op vastpinnen bij je zoektocht. Succes!
Laatst bijgewerkt door Chinas op 19-04-21 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:30

Eigen plekje 6 km vanaf ons huis, dus wij (manlief en ik) gaan 3x per dag met liefde❤.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:33

Eigenlijk elke dag. Ook al is het niet nodig want sta volpension. Maar het is nu eenmaal mijn lieveling.
Ga ik niet dan gaat mijn man.
Alleen met vakantie o.i.d. gaan we niet.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:36

3x per week.
De paarden staan 24/7 buiten het hele jaar door. De staleigenaar zorgt dat er gevoerd wordt. Uitmesten wordt 4 dagen per week gedaan. De andere dagen moeten we dit zelf doen.

In de zomer kom ik zo af en toe een dagje vaker.

Het is trouwens 25 minuten met de auto van huis af.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:38

'Elke dag, natuurlijk'

Eh nee.

Ik ga momenteel 3 keer per week, waarvan ik twee keer rijd, heerlijk.

Mijn 22 jarige staat op 30 min rijden in volpension, alles word gedaan van box, voer, dekens wisselen en weidegang.

Toen ik nog actief wedstrijden reed was ik er 7 keer waarvan ik er 5 keer op zat. Daar kon ik toen van genieten, en nu kan ik er van genieten dat niks meer hoeft.

YellowLemon
Berichten: 73
Geregistreerd: 27-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:40

Ik ga nagenoeg elke dag naar mijn paarden. Sinds ik op een plekje heb gestaan waar ik zelf het onderhoud/voeren/uitmesten/... deed (dat is ondertussen al een jaar of twee terug), vind ik het erg moeilijk om dit los te laten. Ook al ben ik uitermate happy waar ik nu sta, is het "volpension" (paarden staan 24/7 op track en uitmesten gebeurt dmv dagelijkse staldiensten van de pensionklanten) en hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken door oplettende stalgenoten :j

Daarom rij of train ik niet elke dag met mijn paarden. Maar eens hallo zeggen, snel wat vrijheidsdressuur of een poetsbeurt gebeurt ook.

Ze staan op een klein kwartiertje/10 min. rijden met de auto.
Laatst bijgewerkt door YellowLemon op 19-04-21 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:40

Ik huur een stalletje en heb vier paardjes, ben er ongeveer drie a vier keer per dag.
Heb het geluk dat het stalletje bij het terrein van mijn werk ligt, maar ook in het weekend ben ik er zo vaak. Mijn paarden kunnen niet bij elkaar staan, dus wissel nogal wat af