Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ja dat is ook nog een optie. Maar hoe betrouwbaar is mestonderzoek in deze tijd van het jaar?
Muze schreef:Ja die Arabieren hebben dan ook nog vaak een dun en gevoelig velletje.
Misschien als haar darmflora wat geoptimaliseerd is, dat de jeuk ook wel gaat verbeteren hoor
Daihyo schreef:Heb je Sadira al eens getest/bekeken op luizen of mijten? Noura ging ook ineens schuren en had schilfers. Bleek luizen te hebben (fijn hoor, die lage weerstand). Fibrebeet en breed & grow zitten beide luzerne in. Je zou dat ook tijdelijk kunnen weglaten (of fibrebeet vervangen door speedibeet) en alleen Marstall Force geven om te kijken of de jeuk minder wordt. Kan ook een combinatie van factoren zijn. Jeuk is altijd lastig vind ik
Dat kan zoveel oorzaken hebben!
Daihyo schreef:Ja wel een leuke puzzel hoor. Fijn ook om het onderbuikgevoel te kunnen onderbouwen. Ik had het idee/gevoel dat ze er niet genoeg aan had, dus ik ging steeds meer voeren maar effect bleef uit. Toen ik de berekening had gemaakt, ben ik weer terug gegaan naar de hoeveelheid zoals op de zak stond, aangevuld met de luzernebrok en binnen 2 weken zag je verschil. Het is even puzzelen, maar als je de juiste basis hebt gevonden in je ruwvoer, kun je heel gericht zoeken. Voor mijn haflinger heb ik het ook gedaan. Ik voer al jaren Marstall Force bij, maar omdat we grondwater geven, ben ik gaan kijken naar iets minder ijzerrijks. Ik heb zijn rantsoen berekend met 6 verschillende vitaminebrokjes en Pavo Vital kwam er het beste uit. Terwijl ik niet zo'n fan ben van Pavo. Enige nadeel is dat er luzerne in zit en ik luzernevrij wil voeren (want: jeuk), dus ik moet nog even verder zoeken