Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:30

Marita schreef:
Mocht er iemand in de omgeving Arnhem/Ede/Achterhoek een meekijker nodig heeft, dan ga ik graag mee. Heb veel ervaring. Twee zien meer dan 1.

Lief aangeboden, ga ik onthouden!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:41

Ik ben in een onwijs zwart gat gevallen nu mijn haflinger na 16 jaar met pensioen is gegaan. Eens een paarden meisje altijd een paardenmeisje. Ik mis hem ontzettend erg. Ik ben nu zo nu en dan aan het rondspeuren op internet naar een paard en het moet echt iets zijn waarvan ik denk ja! dat wordt hem. Het mag wat mij betreft even duren en dan komt het vanzelf op je pad. Maar inderdaad de prijzen gaan nu momenteel nergens over. Paarden met bemerking waar alsnog een hoofdprijs voor wordt gevraagd :wow:

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:42

Ik meld mij ook!

Morgen worden er foto's gemaakt van mijn 3.5 jarige barock pinto. Stokmaat is 1.58 maar hij toont groter door zn hele voorkomen.
Toch ben ik er echt te groot voor, heb helaas geen maatje 36 en mijn andere paard is 1.61 dus ik ben wel beetje klaar met kleine paarden.
Vind het zo onwijs zonde, want hij kan zo ruig lopen en doet het zo leuk onder zadel.
Dus mochten er mensen zijn die een mooi getekend paard zoeken.

Mijn zoektocht zal dan voortgezet worden naar een fries met maat, en aangezien ik echt een ruiter ben die graag in de ring komt, moet het wel eentje zijn met aanleg.

Maar man man man, friezen lijken zowat duurder dan kwpn'ers

shadowstar

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:16

Ik volg! Ik heb al 2 tinkers maar ben druk aan het sparen voor een ijslander erbij, hoop vanaf mei te kunnen gaan zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:47

Ook ik kom meelezen en praten :)
Ruim een maand geleden is mijn paard overleden en zou op den duur toch wel graag een nieuw paard willen, kan mij een leven zonder paarden niet voorstellen.

Wat ik zoek:
-geen koudbloed
-1.60 tot ong 1.70 m
- merrie of ruin
- Max 12 jaar
- nuchter karakter
- braaf op buitenrit, doel is recreatief, lange buitenritten maken (evt endurance misschien), wat licht dressuurmatig werk in de bak, evt klein sprongetje kunnen maken, maatje voor het leven.
- apart kleurtje heeft wel de voorkeur maar niet noodzakelijk ;)

Ik ben afgelopen week bij een leuke merrie wezen kijken die daar bijna allemaal aan voldeed maar ze is wat aan de kleine kant dus twijfel heel erg en ga morgen nog een keer erheen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:07

Ook ik meld me weer..... Begin juni ‘20 het perfecte paard gevonden voor mijn dochter. Helaas in okt ernstig geblesseerd geraakt en blijkt nu alleen nog maar geschikt als fokmerrie. Gelukkig heeft ze een top afstamming en al veulens gehad, dus zij mag weer mama worden.... Maar zo zonde van zo’n lief, fijn, mooi paard.
Nu weer op zoek..... kom toch ook al weer paarden tegen die afgelopen voorjaar ook te koop stonden (die al dan niet stuk blijken te zijn.....) en idd veel met bemerkingen waar dan toch veel geld voor word gevraagd. Ook paarden van €7500 die klinisch niet door de keuring komen....
We zijn afgelopen week bij een super lieve ruin geweest. Hoog niveau gelopen, super braaf, maar zo niet makkelijk nageeflijk te rijden. Niks voor mijn dochter, die kan dat nog niet goed genoeg en raakt dan gefrustreerd.
Heb ook weer een gezocht advertentie op FB gezet en heb inmiddels wel wat potentiele kandidaten waar we naar willen gaan kijken. Nu eerst uitbuiken van de oliebollen....

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:51

Marita schreef:
Mocht er iemand in de omgeving Arnhem/Ede/Achterhoek een meekijker nodig heeft, dan ga ik graag mee. Heb veel ervaring. Twee zien meer dan 1.

Jammer dat je niet in de buurt van Eindhoven woont. Zoek wel iemand die kritisch kan meekijken. 2x al een onzuivere 2.5 jarige (op 't hard) gaan bekijken en probeerde dat rustig om te praten. Denk dan toch snel van ben ik nou gek? :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 15:59

Lastig is dat hé... Ik vraag daarom altijd een filmpje. Zonder ga ik vaak niet kijken. Meerdere keren wezen kijken bij paarden die kreupel of in ieder geval onzuiver waren..

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:23

upendo schreef:
Lastig is dat hé... Ik vraag daarom altijd een filmpje. Zonder ga ik vaak niet kijken. Meerdere keren wezen kijken bij paarden die kreupel of in ieder geval onzuiver waren..

Vraag je dan ook filmpjes op het harde? Denk dat ik dat ook maar ga doen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 16:29

Blaze1994 schreef:
upendo schreef:

Vraag je dan ook filmpjes op het harde? Denk dat ik dat ook maar ga doen

Meestal zie ik onder het zadel al of er iets aparts zit in de beweging, maar als je het dan niet vertrouwt, liever een filmpje op het harde vragen dan 3 uur voor niets in de auto. Denk ik dan maar.. Vervelend voor hen misschien, maar anders is het voor 2 kanten tijdsverspilling.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:41

Ik meld me ook!

Mijn Fjordenruin is nu sinds (bijna) 2 jaar met pre-pensioen na twee keer flink ziek te zijn geweest vanwege hoefbevangenheid. Hij wordt nu recreatief bereden door mijn nichtje van 12, maar echt intensief trainen en wedstrijden zitten er helaas niet meer in. Hij staat prima bij mijn ouders op de boerderij samen met de Friese merrie en haar 2-jarige dochter.

Nu ik zelf klaar ben met studeren en inmiddels een koopwoning heb gevonden en dus eindelijk een beetje ga 'settelen' kriebelt het weer. Ik heb zo'n 8/9 jaar niet gekeken naar paarden op marktplaats en ik schrok me toch een beetje een hoedje :D.

Friese merrie is op dit moment drachtig van een Fjordenhengst, de 2-jarige heeft dezelfde papa en is een enorm lief en nuchter dier (en al tegen de 1.60, dus mooie maat). Dus ik heb even een balletje opgegooid dat ik wel interesse heb.. Maar ik ben helaas niet de enige ;) .

Ik ben dus op zoek naar een (liefst) Fjord, maar Tinker of Fries of kruising sta ik ook voor open.
Leeftijd mag tussen de 1 en 10 jaar zijn wat mij betreft.
Ervaring natuurlijk evenredig met leeftijd.
Ook budget in lijn met de leeftijd en ervaring.
Ik heb wel een lichte voorkeur voor een ruin (of hengst die ik kan laten ruinen)

Mijn ambities: Lekker het bos en duinen in met paard, maar ook dressuurmatig aan de bak en af en toe een wedstrijdje, maar geen mega dressuurambities.

Ik besef me wel dat het een uitdaging gaat worden om een pony te vinden die in de buurt komt van het karakter van mijn oude Fjordenmans. Maar ik heb geen haast!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:48

upendo schreef:

Nou dat... inderdaad zonde van je tijd

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:59

Ik ga mijn zoektocht nog maar even uitstellen tot wat later in het jaar. De prijzen zijn op het moment om te huilen en dat kan ik in mijn eentje niet ophoesten. Ben afhankelijk van mijn vader die mee betaalt en die weigert (begrijpelijk) om bij te betalen voor boven de 9000. Liefst betaalt hij zo min mogelijk natuurlijk.

Zag van de week wel een leuke schimmel voor 8500, maar die bleek twee chipjes te hebben wat me liet twijfelen en inmiddels is ie al gereserveerd.

Misschien toch eerst nog maar een leuk bijrijdpaard erbij zoeken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 11:03

Ja, het valt tegen hé.. :(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:44

Was dit een vierjarige merrie Nelske?
Jammer zeg.. komt vast goed. Nu kun je ook wat meer doorsparen.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:50

upendo schreef:
Ja, het valt tegen hé.. :(

Ja helaas wel :(

Danique_G schreef:
Was dit een vierjarige merrie Nelske?
Jammer zeg.. komt vast goed. Nu kun je ook wat meer doorsparen.

Nee, was een 7 jarige ruin.
Ja inderdaad en hopen dat de prijzen weer een beetje gaan zakken!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:06

upendo schreef:
Esther_r20 schreef:
Leuk, ik ga met jullie meepraten.
In maart mijn pre moeten laten inslapen. Afgelopen jaar wel al gezocht maar na 2x een afgekeurd paard was ik er weer helemaal klaar mee.

In 2021 maar weer met frisse start beginnen

Ik zoek een betrouwbaar buitenrijpaardje en wat basisdressuur. Totaal geen wedstrijd ambities meer. Voorkeur voor haflinger, New forrest, quartertype ed. Budget tot 5000.

Het is te

Gezellig Esther! Naar hé, die afgekeurde paarden... In de zoektocht naar het paard van mijn vriendin hadden we er ook 2 die op de foto's afgekeurd waren... Kost een hoop geld dan..

Ik heb wel het idee dat de pony's wat betaalbaarder zijn gebleven dan paarden. Klopt dat?

Nou pony's zijn ook ERG duur op het moment hoor. Zeker de rijponys.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:21

Klinkt heel hoopvol om te beginnen met zoeken :')
Lijkt wel de huizenjacht nu. Dat is ook al zo onmogelijk.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:45

Selina schreef:
Klinkt heel hoopvol om te beginnen met zoeken :')
Lijkt wel de huizenjacht nu. Dat is ook al zo onmogelijk.

Huizenmarkt viel hier reuze mee, binnen twee maanden een huis gekocht onder de vraagprijs, dus vind de paardenmarkt vele malen erger :')

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:27

Ik vind de prijzen ook echt bizar.. Zeker voor de paarden die iets mankeren 8)7

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:42

Ik had een gezocht advertentie op sporthorses gezet en zojuist iemand aan de lijn gehad die zijn merrie aanbood. Zelf gefokt en omdat zijn schoondochter zwanger is wordt het paardje niet meer gereden. Ik ga zaterdag kijken. Ik ben benieuwd!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:48

Ilsje_007 schreef:
Ik wil ook graag op zoek naar een nieuwe rijpony in 2021, nouja graag: mijn superleuke bruikleenpaard gaat terug naar de eigenaresse in verband met blessureleed .
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen in de huidige markt... waar ik eerder dacht voor 5-6000 euro wel zou kunnen slagen, besef ik me nu dat ik dat budget behoorlijk zal moeten oprekken.
Daarnaast weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken voor mijn droompony (bestaat die überhaupt wel?):
- 5-10j

- merrie zonder streken of ruin
- 1,48-1,60m (1,48 is echt minimaal, anders steken mijn benen er teveel onderuit met 1,70m hoog)
- opstappen en rijden type; ook geschikt voor een ‘ik zie beren op de weg’-type ruiter.
- verkeersmak, ook alleen buiten te rijden
- makkelijk te laden
- dressuurmatig correct: in ieder geval b/l niveau
- bij voorkeur Nrps, avs, new forest, welsh nwr of evt Connemara.
- geen koudbloed/Spaans bloed.
- volledig gezond, helemaal goed op Rx
- en te rijden in endurance; in ieder geval tm 90km wedstrijden, dus looplust, corrrect lijf, betrouwbaar en enig enthousiasme hierin is noodzakelijk

Volgens mij zoek ik die vroegere ponyclubpony’s die op zaterdag met zijn allen op de vrachtwagen gingen om m2 dressuur te starten op wedstrijd en de volgende dag weer enthousiast mee gingen op een strandrit, maar bestaan die nog?

Jazeker! Alleen wel geluk hebben als er eentje vrijkomt. Zelf onwijs veel plezier (nou dochter) met een new forest E pony Of je hem opzadelt voor een wedstrijd (bijna de punten voor de M2 maar al verder in zijn training) of je zadeltje hem op voor een sprong (L) of een crossparcour, strand bos. Hij doet alles met plezier en een grote dosis humor. Ik zou echt een new forest aanraden haha maar dat had je vast wel door. Ooit komt hij te koop te staan wegens overgang paarden, maar moet er nu nog niet aan denken! Hoop dat iedereen hun eigen droom 2021 op hun pad komt :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 17:53

Ik wil zoiets maar dan in paardformaat, haha!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:55

Als je hem nu alvast verkoopt, wil ik hem wel _O-

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:10

Ik ben een type wat alles houdt dus bij het idee wordt ik een beetje misselijk. Maar deze pony gun ik later weer iemands droom te zijn. Maar nu nog even niet haha. Maar we hebben hem zo niet gekocht! We hebben hem als project gekocht. Had alleen een fisio nodig, goed bit en zadel en heeeel veel liefde! Dus durf door dingen heen te kijken.