Marita schreef:Mocht er iemand in de omgeving Arnhem/Ede/Achterhoek een meekijker nodig heeft, dan ga ik graag mee. Heb veel ervaring. Twee zien meer dan 1.
Lief aangeboden, ga ik onthouden!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marita schreef:Mocht er iemand in de omgeving Arnhem/Ede/Achterhoek een meekijker nodig heeft, dan ga ik graag mee. Heb veel ervaring. Twee zien meer dan 1.
Blaze1994 schreef:upendo schreef:Lastig is dat hé... Ik vraag daarom altijd een filmpje. Zonder ga ik vaak niet kijken. Meerdere keren wezen kijken bij paarden die kreupel of in ieder geval onzuiver waren..
Vraag je dan ook filmpjes op het harde? Denk dat ik dat ook maar ga doen
upendo schreef:Esther_r20 schreef:Leuk, ik ga met jullie meepraten.
In maart mijn pre moeten laten inslapen. Afgelopen jaar wel al gezocht maar na 2x een afgekeurd paard was ik er weer helemaal klaar mee.
In 2021 maar weer met frisse start beginnen
Ik zoek een betrouwbaar buitenrijpaardje en wat basisdressuur. Totaal geen wedstrijd ambities meer. Voorkeur voor haflinger, New forrest, quartertype ed. Budget tot 5000.
Het is te
Gezellig Esther! Naar hé, die afgekeurde paarden... In de zoektocht naar het paard van mijn vriendin hadden we er ook 2 die op de foto's afgekeurd waren... Kost een hoop geld dan..
Ik heb wel het idee dat de pony's wat betaalbaarder zijn gebleven dan paarden. Klopt dat?
Ilsje_007 schreef:Ik wil ook graag op zoek naar een nieuwe rijpony in 2021, nouja graag: mijn superleuke bruikleenpaard gaat terug naar de eigenaresse in verband met blessureleed .
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen in de huidige markt... waar ik eerder dacht voor 5-6000 euro wel zou kunnen slagen, besef ik me nu dat ik dat budget behoorlijk zal moeten oprekken.
Daarnaast weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken voor mijn droompony (bestaat die überhaupt wel?):
- 5-10j
- merrie zonder streken of ruin
- 1,48-1,60m (1,48 is echt minimaal, anders steken mijn benen er teveel onderuit met 1,70m hoog)
- opstappen en rijden type; ook geschikt voor een ‘ik zie beren op de weg’-type ruiter.
- verkeersmak, ook alleen buiten te rijden
- makkelijk te laden
- dressuurmatig correct: in ieder geval b/l niveau
- bij voorkeur Nrps, avs, new forest, welsh nwr of evt Connemara.
- geen koudbloed/Spaans bloed.
- volledig gezond, helemaal goed op Rx
- en te rijden in endurance; in ieder geval tm 90km wedstrijden, dus looplust, corrrect lijf, betrouwbaar en enig enthousiasme hierin is noodzakelijk
Volgens mij zoek ik die vroegere ponyclubpony’s die op zaterdag met zijn allen op de vrachtwagen gingen om m2 dressuur te starten op wedstrijd en de volgende dag weer enthousiast mee gingen op een strandrit, maar bestaan die nog?