Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zal jullie ook op Instagram eens toevoegen!

! Sintara schreef:Het weer is niet grappig meer nee..
Maar nobli was dus weer braaf!

Die blik maakt Nobli Nobli AlwaysH schreef:Maar hij heeft dan ook al een stuk meer gezien dan een driejarig sportpaard.Vanuit de trailer naar de stal door de drukke poetsplaats en langs een nogal drukke hengst was spannend, maar hij bleef verder heel braaf. Je zou ‘m dan geen drie jaar geven.![]()
DankjewelDie blik maakt Nobli Nobli
Er even vanuit gaande dat zijn moeder in 2018 geen veulen heeft gekregen (in dat geval was hij namelijk gewoon meegegaan voor de dekking, zelfs al hadden ze naar Ierland of Frankrijk moeten rijden), hebben zijn eerste jaren er grotendeels als volgt uitgezien: beetje chillen als veulen, als jaarling is hij naar Goffs gegaan eind oktober. Meestal trekken ze zo'n drie maanden uit voor het klaarmaken van de jaarlingen voor de veilingen, dus is hij in de zomer dat hij 1 was, al verhuisd naar de plek waar dat gebeurt. Daar is hij dus dagelijks in handen geweest en ook actief getraind aan de hand om voldoende spieren op te bouwen voor de veiling.
Dus ik blijf erop hameren: niet zo stressen.
Hij is geen baby meer die niets kent: hij is gewend aan vervoerd worden, hij is gewend aan verhuisd worden, hij is gewend aan z'n ding doen terwijl andere paarden staan te klieren, hij is gewend aan verschillende mensen op zijn rug die maffe dingen doen, jassen uittrekken, dingen over z'n kont gooien en alles. Er zijn dingen die we als "gewone" ruiters doen waar hij misschien wat vreemd van zal opkijken, er zijn momenten waarop hij inderdaad dingen spannend zal vinden of fris zal zijn, want het blijft een paard, maar je hoeft echt niet zo bezorgd te zijn om het feit dat hij "zo jong" is. Doe gewoon je ding met 'm zonder de hele tijd te denken: o, hij is "pas" drieënhalf. Vanuit racing oogpunt zeg ik eerder: hij is al vier (nou ja, overmorgen dan), hij hoort nu gewoon te weten hoe het moet zonder getrut.
Behandel hem eerder als een 5/6/7-jarige die al wat meer van de wereld gezien heeft en ik denk dat je er zelf ook nóg meer plezier van gaat hebben! 
Mocht je het trouwens leuk vinden, dan kan ik de video's van zijn twee races wel voor je opzoeken!
(gelukkig lol)

Ben me er zeker bewust van hoe braaf hij is. Dát is ook de hele reden voor de koop uiteindelijk geweest. Zo’n brave kleuter, daar hebben wij wat aan.
Vandaar dat ik ook vrij gedetailleerd vertel wat hij allemaal zoal gezien heeft, niet als kritiek op jou of om negatief te willen zijn. Ik hoop oprecht dat het je misschien een beetje helpt om wat van die spanning los te laten, want natuurlijk mag je gespannen zijn, maar het lijkt me voor jou ook niet heel lekker als het zo erg is dat je zelfs bijna moet overgeven.
Dat was eigenlijk met name waarom ik zo uitgebreid reageerde, want verder vind ik het (als stille meelezer) vooral leuk om te zien hoeveel verschillende dingen jullie met hem doen!
Vandaar de uitgebreide post. 

Hopelijk lukt het allemaal! Mkango schreef:O, nee, zo bedoelde ik het absoluut niet! Want dat jullie je research gedaan hebben, is wel duidelijk, en dat jullie goed bezig zijn, ook! Het was echt uit oprechtheid omdat ik die spanning zo rot voor je vond, maar als ik zeg "hij is gewend aan drukte," denk je: ja, wat voor drukte? Nou, héél veel drukte dus.Vandaar de uitgebreide post.
Wat goed trouwens dat je met die spanning en paniek om hebt leren gaan, ook al is de reden een stuk minder leuk.
Ben benieuwd naar de kennismakingsfoto's!Hopelijk lukt het allemaal!

fijn dat het zo goed ging. Mel staat nog steeds apart, ik vind het doodeng om haar weer bij haar weidegenootje terug te zetten... Eerst maar eens echt helemaal die wond dicht van de vorige keer
ik denk nog steeds dat ze is uitgegleden toen ze was weggejaagd, al weet ik het natuurlijk niet zeker..