Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Onze schapen zijn ons inkomen maar ik kan me er nog niet druk over maken, we verliezen meer schapen door vossen en dassen die schapen pakken als ze liggen.
Sommige "oplossingen" zijn ook niet te realiseren. Even kilometers gaas ingraven bijvoorbeeld, op sommige plekken ben ik al blij als ik überhaupt een paal de grond in krijg
Popstra schreef:Ik heb veel Duitse en Italiaanse vrinden op FB uit de paardensport en het valt mij op dat de berichten over aanvallen van wolven in vlagen komen. Zo zie je een tijd niks en zo is het weer heel heftig. Feit is het daar erg uit de hand loopt kwa aanvallen. Iets wat hier ook nog wel gaat komen.
jobamara schreef:Jaren 90 toen werden ze daar nog bejaagd dus nog wat schuwer en neem aan dat jullie wel verdovings geweer bij hadden.
Huertecilla schreef:tjongejonge begin jij nu ook al voor meestertje te spelen?Popstra schreef:Ik heb veel Duitse en Italiaanse vrinden op FB uit de paardensport en het valt mij op dat de berichten over aanvallen van wolven in vlagen komen. Zo zie je een tijd niks en zo is het weer heel heftig. Feit is het daar erg uit de hand loopt kwa aanvallen. Iets wat hier ook nog wel gaat komen.
Je moet geen onzin roepen voor stemmingmakerij omdat dit jouw mening ´onderbouwd´.
jobamara schreef:Palousa, bij jullie wordt er idd wel geschoten is dat toegestaan?
Paardefan, ze zijn echt niet meer schuw als je de filmpjes ziet. Dat is dus de reden van het topic nu is het nog te sturen om te kijken wat kan. Maar gewoon de boel op zijn beloop laten zonder daar over na te denken komt ook de wolf niet ten goede.
palousa_boy schreef:Hier in Frankrijk van de week nog een wolf geschoten. Het hoe en wat weet ik niet precies maar het komt veelvuldig langs op Facebook (vooral op de schapen groepen uiteraard).
Citaat:Zelf de weg niet op durven omdat er eventueel een wolf in de buurt zou kunnen zijn is idd wel een beetje ver gezocht, zeker gezien dat beest banger voor jou zal zijn dan andersom.
Citaat:Voor de dieren moet je tegenwoordig banger zijn voor een stel debiele mensen dan voor jagende wolven etc.
jobamara schreef:Nu mag jij zeker je eigen ideeën hebben maar om nu iedereen die zich zorgen maakt hysterisch te noemen vind ik ver gaan. Achteraf is alles makkelijk.
mysa schreef:Jullie zitten in Frankrijk en Portugal (?), daar is nog wel wat ruimte voor wolven en zijn aanvallen op (hobby-) dieren vaak nog min of meer toeval. Hier in Nl stuit een wolf zo ongeveer iedere drie kilometer op een weitje met vee of paarden. En anders wel op een weg waar hij doodgereden wordt.
Paardenfann4 schreef:....