Pony voor de slacht weggekocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:07

van deze mooie daad krijg ik werkelijk tranen in mijn ogen. Werkelijk waar prachtig van je, Zet hem op!!! OK dan! OK dan!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:39

Wat goed van je, ik krijg er tranen van in mijn ogen!
Ik hoop dat het goed komt en de pony nog fijne jaren voor de boeg heeft!!!!!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:53

Lis:
Ik ben zo blij dat er mensen zijn als jij!

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:26

wat goed van je...
ik zit ook op die manege en candy was een poos mijn lieveling geweest...
echt heel erg fijn dat ze zo van haar oude dag kan genieten OK dan!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:44

Nogmaals ontzettend goed van jullie !! Ze ziet er hartstikke lekker uit op de foto's !! Lachen Ga zo door

lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 12:04

Ik wil toch even een update geven, er is nl een behoorlijk tegenslag..
Candy is hoefbevangen geraakt Verdrietig En alles leek juist zo goed te gaan. Ze was vrolijk, stond weer halve dagen in het land. Vermaakte zich best in de bejaardenclub.

Ze kwam gister strompelend uit de (bijna kale) wei. De veearts is geweest en constateerde dus bevangenheid. Nu is het wederom met buut afwachten tot maandag. Als ze dan helemaal niet opgeknapt is, moet ik weer bellen. Oh, ik baal zo!! Het arme dier.
Duimen maar weer..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:06

Eh wat vervelend...dat heeft ze niet verdiend. Laten we maar hopen dat ze ook daar weer overheen komt. Het is een knokkertje...hopen dat ze het red.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:54

Ik heb vroeger een verzorgpony gehad, ook zo'n bejaarde dame. Ze raakte ook hoefbevangen en het zag er echt niet goed uit, maar ze kwam er weer bovenop, dus geef de moed niet op!!!

JannekeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:02

Echt super dat je de pony hebt gered van de slacht!! Heel veel succes ermee en ik zal voor je duimen! Pling

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:05

ik vind het echt gewedig wat je hebt gedaan!!! fantastisch hoor ze ziet er op de laatste foto's ook steeds vrolijker en beter uit

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:02

Oh balen Lis! Hopelijk komt het snel weer goed!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:03

wat super tof van je!!!!! echt gaaf zeg dat je dat voor dr heb gedaan ze ziet er best goed uit op de foto;s Lachen nogmaals super van je !!!

fiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:04

he, wat vervelend van die hoefbevangenheid nouweer! Ik hoop dat het nog goed komt! Vastwel, en je doet in ieder geval wel heel erg je best voor haar, wat ik heel erg leuk vind van je!! en ik duim mee!

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:41

Het is een sterke pony die zal het zeker niet zomaar opgeven hoor!!!!
En zeker niet na wat jullie voor haar hebben gedaan.
Ik zal voor je duimen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:51

goed zeg!!! die manege eigenaar valt nog mee, als hij haar voor de helft van de slachtprijs weg doet enzo. toch nog een hart.... (sorry, vind het altijd zo bruut dat oude manegepony's na jare lange dienst naar de slager moeten terwijl ze ook met pensioen kunnen....)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:41

Ik hoop dat alles goed komt met je pony, hoefbevangenheid is erg maar onze pony is er met 'buut' ook bovenop gekomen. Daarnaast natuurlijk een streng dieet en de voeten vaak afspoelen. Succes!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:48

O dat is echt kl*te. Ze moet natuurlijk wel lekker op het land kunnen, anders misschien een uitloopstal met een vriendje erbij?
Ik vond het bij mijn eigen ouwetje toen erg moeilijk, die raakte ook hoefbevamgen.
Als ze dan ook nog eens op dieet moeten en verder niet veel doen wordt het toch wel moeilijk!
Sterkte ermee, hoop dat ze snel weer opknapt Ach gut

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:24

Die oude merrie moest toen juist beweging krijgen van de veearts... klopt dat wel dan?
Ik was toen 11 dus ja veel verstand had ik er toen ook weer niet van...
Lukt t allemaal nog met de kosten van de DA en dergelijke?
Anders ga ik 'met de pet rond' hoor!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 19:34

Lukt wel hoor, maar toch bedankt.

De veearts is net weer geweest. Ze leek behoorlijk achteruit gegaan te zijn en had moeite met ademen. Ze blijkt ook nog een einschuss te hebben en krijgt daarvoor nu nieuwe medicijnen en een vochtafdrijver. We moesten het been waar de ontsteking zit afspuiten, maar kregen haar met moeite weer in stal. Hoefbevangen en einschuss is geen fijne combi. Bij hoefbevangenheid staat je paard op rust, bij einschuss moet je lopen om de vocht weg te drijven Scheve mond

Zucht.. Morgen komt de veearts weer voor een nieuwe spuit antibiotica. Is ze maandag nog niet opgeknapt, dan laten we haar inslapen. Ik durf niet meer te hopen.. Verdrietig

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:43

Lis geef de hoop niet op..
Het is een vechtertje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:48

niet opgeven, ze komt er wel weer bovenop... sterkte

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:36

Kop op joh!
Geef de hoop nog niet op!!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:43

SUPER!!!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 17:04

Weer een update..Vanmorgen lag ze helemaal klem tussen de deur en een zijschot, uiteindelijk hebben we haar ertussen weg gekregen maar ze was goed beroerd.. Ik dacht eigenlijk al; laat maar zitten, dit is niet te doen. Maar ze was het er kennelijk niet mee eens en stond zelf op en ging wat drinken.

We hebben haar daarna verplaatst naar een grotere box, zodat de kans dat ze vast komt te liggen minder groot is. Daar begon ze wat hooi te knabbelen. Net is de veearts geweest, die was op zich nog niet zo heel erg onder de indruk. Ze heeft flink koorts, haar been waar de einschuss begonnen is, is heel erg dik maar verder lijkt het allemaal toch wel weer mee te vallen volgens hem. Inslapen wou hij nu nog niet van weten, hij wil van dag tot dag gaan bekijken hoe het gaat. Hij vond haar dus zo heel slecht nog niet gelukkig.

Ze heeft weer twee spuiten gehad, een pijnstiller en antbiotica. Ze stond nog steeds toen ik weer terug kwam (twee uur later). Ik moet straks weer heen om haar been af te spuiten.

Het moeilijke is dat het lijkt alsof ze helemaal nog niet dood wil. Ze vind de aandacht wel fijn, ook al doet haar hele lijf zeer. Ze is alert en eet nog wel appeltjes en worteltjes. Volgens mij toch een teken dat ze zelf de moed nog niet op heeft gegeven. Ik heb ook weer een klein beetje hoop, hoewel ik in mijn achterhoofd goed weet dat het ook morgen afgelopen kan zijn.

We hopen er maar weer het beste van. Bedankt voor alle lieve reacties Lachen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:11

super dit...echt ik duim voor je!