Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daarna even lekker gespeeld met d'r in de bak en ik had m'n camera bij. Dus even wat foto's gemaakt. 

)
poes schreef:Hoe is het nog in zuid Afrika? Hoe is de situatie daar nu? Wij Belgen mogen nog niet reizen maar vraag me ook af hoe het qua veiligheid zal zijn in zuid Afrika straks. Zelfde of erger? (Beter hopen we maar niet op)

Vind het heel jammer de beslissing te nemen maar uiteindelijk zal het beter zijn en veel beter werken voor ons
Ook 24/7 buiten met schuilstal en een aantal farms om op te rijden, waaronder een wine farm dus erg mooi.

wil ook heel graag terug.
Waar wil je dan naartoe? Mijn ouders zijn in oktober 40 jaar getrouwd en wil samen met mijn vriend graag naar Nederland. Maar met al die quarantine plichten en nu nog langer vliegverbod werkt het ook niet helemaal mee. Het is nog geen oktober maar hopen dat we kunnen gaan. Ook alweer 3 jaar geleden dat hij met mij mee is geweest.
1 van de managers heb ik mee samengewerkt toen ik nog ritten begeleidde, dus die ken ik en weet dat ze in goede handen is. Ben ook wel erg benieuwd naar de ritten daar. 

(ben niet nieuwsgierig verder hoor...).
.
(en nu leren ze haar weer heel veel
).MrsMidnight schreef:Leuke blog! ben hier terecht gekomen via het boomloos-topic(ben niet nieuwsgierig verder hoor...).
Ik heb niet alles gelezen, maar wel veel prachtige foto's gezien![]()
En je eerste post maakte me al helemaal emo. Heel mooi wat je zegt over je hoogsensitieve paardje en hoe je met haar omgaat.
Mijn dochtertje van 6 is ook zo'n supergevoelig typje, en ik herken dat helemaal. Ik zie wat een schade 'streng zijn' en boosheid bij haar kan aanrichten. Hoe dat bij haar binnenkomt. En je lost er helemaal niks mee op. Hoe boos ze soms ook kan zijn, ze heeft altijd alleen maar liefde en geduld nodig...
Wat dat betreft zijn de paarden voor mij ook al een goede leerschool geweest(en nu leren ze haar weer heel veel
).
Anyway, je hebt een prachtig paardje en ik hoop dat het goed komt met je Barefoot!
Ja wat dat betreft lijken Calypso en ik ontzettend veel op elkaar en herkende ik mezelf in haar. Ze heeft niet iemand nodig die haar streng aanpakt maar juist haar de kans geeft om het allemaal even te verwerken. Leuk dat je dochter ook het paarden'virus' heeft!
Dank je wel! 
(we hebben nu de boomloos pad onder het dekje)

... Zonder struisvogels

Temeraire schreef:Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Klinkt als een goede keuze en het nieuwe plekje klinkt heel fijn.
Hoop dat jullie snel gewend zijn!![]()
Hoe lang moet je rijden om er te komen vanuit huis? Puur uit interesse omdat afstand relatief is, daar rijdt je wellicht wel veel verder dan hier
En mooie sfeervolle foto's!
Ze staat nu ongeveer op een kwartiertje rijden, eerst was het 20min dus het is niet zo ver van elkaar vandaan. Maar ik woon wel een beetje in the middle of nowhere hier, dus ik heb geluk dat in het dorp naast ons, waar ze nu staat, 2 stallen zijn. Maar dat zijn ook wel echt de enige in de omgeving
De volgende optie ligt op een uur rijden maar dat is me wel te ver. 

Maar goed, geeft ze lekker de tijd om hier te wennen! Ondertussen zijn we dus aan de wandel. 

) voorbij komen op Afrikaanse accounts maar bij jou ziet het er niet zo koud uit. Nyaleti schreef:Wat ziet ze er goed uit en wat een prachtige omgeving!![]()
Grappig dat het daar nu winter is en het er alsnog groen is. Ik zie veel dikke jassen en mutsen (en veel sneeuw) voorbij komen op Afrikaanse accounts maar bij jou ziet het er niet zo koud uit.
Hoe gaat het nu daar met Covid? Zitten jullie nog in lockdown lvl 4 of is het alweer aan de betere kant? En hoe gaat het met jou? Zover ik me herinner werk(te) je in de toeristenbranche. Of ben je helaas genoodzaakt geweest om wat anders te zoeken door Covid?

klopt, ik werkte bij een nature resort als horse trail guide, buitenritten begeleiden. Calypso was mijn lead horse, en toen ik daar stopte (inderdaad door covid, er was geen uitzicht wanneer ze mijn salaris weer konden betalen dus was eigenlijk vrijwillig aan het werk voor een aantal maanden) heb ik calypso over genomen en we staan nu dus ergens anders
Ik werk nu online vanuit huis. Mis het buiten werken wel, maar heb nu ook de vrijheid die ik eerst niet had omdat ik zelf m’n tijd kan indelen, en dat is heel fijn met een eigen paard