Sizzle schreef:Als ik het zo lees weet je eigenlijk niet wat je wil kwa training, niet zozeer welk paard. De staleissen heb ik zelf nog nooit van het soort paard laten afhangen. Ook een sportpaard moet naar buiten en niet ieder recreatie paard kan in een groepsstal. Zo wil ik ook recreatief toegang hebben tot een goede bodem, niet alleen voor sport.
Het paard waarmee mijn paard op de wei staat wordt nu voornamelijk recreatief gereden maar komt van een 100% sport georienteerde achtergrond en heeft zeer goede sportresultaten. Baasje had gewoon geen zin meer in wedstrijden.
Zelf herken ik het niet zo dat sportpaarden perse moeilijk zijn, meestal betekend het dat ze gewoon weinig gewend zijn omdat het geen prioriteit was.
Er zijn ook genoeg godsonmogenlijke „recreatiepaarden“ die op elke hoek op hun achterbenen staan.
Mee eens... kijk maar naar de afstamming en het lijntje van mijn twee laatste paarden. Op basis hiervan zouden al veel mensen er niets eens aan beginnen... vooral de Don Tango x krack x jazz... uit een echt sportlijntje waar ook nog een aangewezen en een premiehengst uit dezelfde merrie.
Maar dat beest is echt bom proof buiten in het bos in groot verkeer en op de zandvlaktes. 
En ik rij en ook nog prima wedstrijden mee.