Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Milo2012 schreef:Ik vind slaan persoonlijk echt een no go!! Zeker als t om zoiets gaat.. gaat je paard echt te ver als in bijten/slaan/dreigen zover dat het voor de mens gevaarlijk (kan) word(en) dan vind ik het een ander verhaal! Als dit mijn smid was geweest kon hij ophoepelen !
nuscaniels schreef:Milo2012 schreef:Ik vind slaan persoonlijk echt een no go!! Zeker als t om zoiets gaat.. gaat je paard echt te ver als in bijten/slaan/dreigen zover dat het voor de mens gevaarlijk (kan) word(en) dan vind ik het een ander verhaal! Als dit mijn smid was geweest kon hij ophoepelen !
Mijn paard trekt haar voorbeen uit handen van de smid. Indien je dit niet corrigeert gelijk gooit ze hem met smid en al door de lucht want trekken mag dus dat dan vast ook. Een keer een smid gehad waarbij ik het paard niet mocht corrigeren en ze dat zelf ook niet deed na de eerste keren trekken.
Nadat de smid opgekrabbeld was na een meter verder gelanceerd te zijn begreep ze hem wel.
Dus ookal bijt, slaat of dreigt een paard niet. Iets simpels als been wegtrekken kan heel fout aflopen.
Snoppie schreef:_Penotti schreef:En hoe denk je er nu dan over?
Dat als het inderdaad gevaarlijk word de hoefsmid mag doen wat die moet doen om niet een trap te krijgen, maar mijn merrie kreeg al een tik omdat ze haar been terugtrok en ging bewegen, dit kwam dus uit frustratie bij de hoefsmid en dat vind ik echt niet oké
Utixo schreef:Kom eens even van je wolk af... Bij alles wat je schrijft krijg ik de kriebels, je bent zo hard op weg om er een verwend mormel van te maken.
Ik snap best dat als het je eerste paard is, je er beste vriendjes mee wil zijn. Niets mis mee, maar haal wel de waar voor je ogen weg. Het is nhet zo dat iedere keer als ze haar oren naar achter legt, dat ze diep ongelukkig is. Net zoals 99% van de paardenmeisjes die net een paard hebben.
Waarschijnlijk heb je gewoon in werkelijkheid een paard gekocht. En die weet nu precies hoe ze jou opvoed. Ik lees iets over schrapen als jij wegloopt. Dit is echt een teken van ongehoorzaamheid en ongeduldigheid, dit heeft helemaal niets met angst te maken.
De hoefsmid heeft alle recht om haar een klap te verkopen als ze loopt te kloten. Dan vind ze het maar even niet leuk, jammer dan. Kom op zeg.
marleen_usar schreef:Mijn paard knabbelde aan het shirt van de hoefsmid en ik gaf aan dat niet mocht omdat het dominantie is.Nee dat was het nie hij vind me aardig riep hij.toen hij hem wilde aaien beet mijn paard in zijn schouder.Waarop de smid zijn rubberen hamer in zijn buik zette.
Die smid is dus nooit meer geweest, zijn zussen probeerden op bokt voor hem reclame te maken en daar heb ik een stokje voor gestoken want hij haalde vaker uit.
Poekkie schreef:marleen_usar schreef:Mijn paard knabbelde aan het shirt van de hoefsmid en ik gaf aan dat niet mocht omdat het dominantie is.Nee dat was het nie hij vind me aardig riep hij.toen hij hem wilde aaien beet mijn paard in zijn schouder.Waarop de smid zijn rubberen hamer in zijn buik zette.
Die smid is dus nooit meer geweest, zijn zussen probeerden op bokt voor hem reclame te maken en daar heb ik een stokje voor gestoken want hij haalde vaker uit.
Is het zo gek dat dat je een paard een slag terug geeft als ie gericht bijt?Een rubber hamer lijkt me niet zo heel veel harder dan een goede schop of tik. (En reken maar dat ze het hier kunnen krijgen en hard ook als ze gericht durven bijten of dreigen)
Poekkie schreef:@V_Naomi: met die techniek ben ik zeker akkoord hoor! Werkt zeer zeker goed. Maar met het paard van een ander (zoals als je smid bent) zou ik niet achterwaarts de gang doorvliegen. Dat kan ook niet altijd op een veilige manier.
marleen_usar schreef:Mijn paard knabbelde aan het shirt van de hoefsmid en ik gaf aan dat niet mocht omdat het dominantie is.Nee dat was het nie hij vind me aardig riep hij.toen hij hem wilde aaien beet mijn paard in zijn schouder.Waarop de smid zijn rubberen hamer in zijn buik zette.