Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:08

Oude regel: hoe rotter je je voelt, hoe minder je ingrijpende, onomkeerbare beslissingen "" mag/ moet"" nemen.

En leg de lat niet te hoog voor jezelf!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:27

Oei, ook ik denk dat je hier absoluut spijt van gaat krijgen.
Kun je niet met hem gaan mennen als je er niet meer op wilt zitten?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:34

Op de foto die je post bij de reacties op pagina 1, "vorig weekend" vind ik je wel groot voor hem ja.
Als ik kijk naar hoe laag en waar je voeten zitten, vraag ik me af of dat wel makkelijk zit? Stoor je hem niet? Je voet zit erg dicht bij zijn voorbeen, tikken jullie elkaar soms niet aan? Niet dat dat een ramp hoeft te zijn hoor. Het is maar waar jij je gemakkelijk bij voelt, waar jij mee kan leven :) Op de foto in je OP rij je zonder zadel, en valt dit minder op doordat het been van je paard aan je voet in galopsprong naar voren zit.

Verder denk ik dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt :)
Je moét niet rijden met een paard, je kan er nog genoeg andere dingen mee doen, als het rijden een probleem is voor jouw gevoel en je het wel kan missen. Tenzij je natuurlijk heel graag wilt rijden, wat ik ook zou snappen, niet iedereen heeft een onbereden grasmaaier (al heb jij die in de kleinen versie ook wel zie ik :D ), dan zou je eventueel kunnen verkopen en een groter paard zoeken - maar alleen als de lengte jou in die mate dwars zit dat je nu het gevoel hebt dat je hem niet kan berijden op de manier die jij voor ogen heb.

Te zwaar ben je volgens mij niet, en je bovenlijf vind ik ook zeker niet té lang. Als jij je evenwicht goed kan bewaren, zal je paard daar weinig van ondervinden lijkt me :)
Het beeld klopt niet 100% - maar dat hoeft ook niet perse, dat hangt van jouw wensen en ambities af. Je hebt "niet 100% kloppen" en "je paard grandioos in de weg zitten", en daar nog een heleboel dingen tussenin. Het "grandioos in de weg zitten" lijkt mij hier niet van toepassing te zijn :) Het is iets daar tussenin, en de vraag is maar wat jij wilt, waar jij je goed bij voelt :) Als jij vind dat je hem op deze reden niet wilt verkopen, dan doe je dat niet, en geniet je gewoon van elkaar, al dan niet al rijdend, wat jij maar wilt. Als het rijden je prioriteit is, en je je bij de combinaties van jullie beide lengtes niet goed voelt dan zou je kunnen verkopen voor een groter model. Maar ook hier is het weer: wat jij wilt :) Ik kan niet in jouw hoofd en hart kruipen, ik voél niet wat voor jou belangrijk is en in hoeverre jouw "ergernis" over de lengtes je stoort, dus alleen jij kan dit voor jezelf uitmaken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:56

Mijn moeder zei altijd; maak geen rigoreuze beslissingen als je niet goed in je vel zit.
Je kan hem idd te koop zetten om te zien wat er op je pad komt en hoe het voelt als er ook een potentiële koper komt.. Misschien denk je dan opeens van nee toch maar niet. Wat ook goed is he..
Volg je gevoel, dat kan jij heel goed <3

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:13

ikke schreef:
Wat een gel*l.

Sorry voor de uitdrukking maar ik zie het probleem niet. Had er gestaan "IJslander" in plaats van "kruising Welsh" had niemand ooit iets gezegd.

Afgaand op de foto wekt het ook niet de indruk dat je te zwaar voor hem bent.
Dat gejank over lengte komt alleen maar van mensen die belang hebben bij handel.

Wat ik dus zou doen? Wel, helemaal niks. Lekker verder gaan waar je mee bezig bent en de rest van de wereld de *** laten krijgen.

Ben het hier helemaal mee eens.