Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:30

Hoezo zou een appartement geen gezinsvriendelijke woning zijn? Misschien woont ze wel op 100 vierkante meter met vier slaapkamers, weten wij veel :')
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de punten die je aandraagt gaan volledig voorbij aan de vraag van TS, die gaat namelijk over het kopen van een paard en de terughoudendheid van haar vriend hierover en niet over woning/geld/twee auto's.

On topic: ik begrijp ergens wel dat de meeste mannen niet zitten te wachten op een vriendin/vrouw met paard. Als mijn vriend zou zeggen "lieverd ik ga vanaf nu 6 dagen per week na werk elke dag naar het voetbalveld, ik zie je rond een uur of 10" zou ik ook not amused zijn :D Ware het niet dat je dit gewoon moet kunnen besoreken natuurlijk. Waar is hij precies bang voor? Voor de kosten of dat je nooit meer thuis bent? Daar moet je dan afspraken over maken. Het stukje ontspanning mag daar ook echt wel in meegenomen worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:31

Varekaj schreef:
elnienjo schreef:
Hoe komt het dat jullie niet eerst 'ns beginnen met een koophuis met voldoende tuin?
Je schrijft dat je zoveel kan sparen, maar je woont nog op 'n flatje en je hebt nog geen 2 auto's voor de deur staan.
Pas dan kun je zeggen of er nog genoeg geld over blijft voor een paard. En is dat geld er ook nog als je besluit een kind te nemen? Dat zijn tenslotte ook hoge kostenposten en je gaat daar wellicht minder door werken of hebt een nanny nodig.

Ik kom even binnenvallen.

Waarom is een koopwoning met tuin zo noodzakelijk? Wat is er mis aan een appartementje zonder tuin? Wat is er mis aan huren?
Waarom moeten er 2 auto's voor de deur?

Ik woon in een dorpje, in het centrum. Koopwoning, dat wel, maar zonder tuin. Als ik de paarden niet zou hebben dan had ik ook geen auto nodig. Werk, supermarkt, centrum van winkelstad... Alles op fietsafstand. Alleen auto nodig als ik op bezoek wil bij mijn moeder en grote spullen nodig heb van de supermarkt zoals drinken en hele grote inkopen.
Mijn partner krijgt de periodes dat hij thuis is een leasewagen. Dat ding staat hier vaker stof te vangen voor de deur dan wat anders, net omdat wij gezien onze woonplek alles dichtbij hebben.

Dat kan voor TS toch ook van toepassing zijn? Haar vriend gebruikt de auto maar 1x/maand zegt ze. Het kan weleens goed zijn dat die auto was vaker gaat rijden, stilstaan is ook niet gezond en geeft ook slijtage!

TS, die €80/maand... Dat is enkel binnen/buiten en voeren. Moet je zelf voer voorzien? Wat met hooi en stro, moet dat ook nog aangekocht? Zelf uitmesten? Want dat tikt ook nog flink aan, verkijk je daar niet op. Maak de rekensom en bekijk dan of er in de buurt bijvoorbeeld geen all-in is in diezelfde prijsgroep. Je bespaart dan misschien niet zoveel in geld maar wel in tijd. En die tijd kan de dealbreaker zijn voor je partner.
In de winter staan ze halfpension bij mij, in de zomer eigen beheer op voldoende land. Zelfs ik als eigenaar ben altijd blij als het weide seizoen weer aantbreekt, omdat het me 1 kostbaar iets oplevert: tijd. En het is goedkoper dan op pension staan :Y)

Ze willen een gezin (voor een kind is opgroeien met tuin toch fijner dat wrijft de huidige lockdown er nog extra in)
En haar vriend heeft als hobby tuinieren, dus die zal vast streven naar een eigen tuin.
Dat zijn zaken die je naar mijn idee eerst voor elkaar moet zien te krijgen voor je aan paarden of kinderen begint.

Mungbean

Re: Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:37

Ach, wij zijn destijds hoogzwanger nog snel verhuist naar een huis met tuin en daarna zijn we binnen 5 jaar nog 2x verhuist ivm andere werkgevers. Een huis kopen is bij ons nog niet aan de orde geweest. Mijn man heeft geen rijbewijs dus 1 auto is ruim voldoende.
Je hoeft niet perse iedere stap van je leven 5 jaar van te voren vast te leggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:38

elnienjo schreef:
En haar vriend heeft als hobby tuinieren, dus die zal vast streven naar een eigen tuin.
Dat zijn zaken die je naar mijn idee eerst voor elkaar moet zien te krijgen voor je aan paarden of kinderen begint.

Dan huur je een appartement met een tuin. Klaar.

Want hoeveel mensen kopen in deze tijd echt een huis? Ze huren het van de bank en zitten muurvast aan een torenhoge schuld.
Valt best iets voor te zeggen hoor... huren.

Ik vind het toch echt wel wat zorgelijk dat jij een beetje het enige vermaak lijkt van je vriend. Het staat er niet letterlijk.
Maar niks doen met vrienden, geen hobby, niet gaan voetballen omdat dat geld kost (tientjeswerk) en wel willen tuinieren maar er verder geen moeite voor doen... terwijl hij dus minder werkt dan jij.
Voelt toch een beetje als iemand die een flinke schop onder zijn hol kan gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 08-06-20 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:40

Je kan op een balkon ook hele mooie dingen doen met planten. En een tuin is handig met kinderen, maar noodzaak? Hoe vaak denk je nog een lockdown mee te maken dan? TS en vriend kunnen met een baby OOK nog overgaan tot een woning met tuin. Of bij de overgang peuter/kleuter bijvoorbeeld.

Regio zal inderdaad meespelen Ayasha, maar wat ik nu betaal aan huur van mijn weiland en onderhoud komt niet in de buurt van wat ik maandelijks kwijt ben aan stalling/voer in de winter.
Ik spreek wel over meerdere paarden, dus ik haal het eruit. Met slechts 1 paard zou het qua onkosten quitte draaien ongeveer, maar blijft alsnog dat er veel minder tijd in kruipt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:45

Ik kan je niet adviseren TS, maar wel spreken uit eigen ervaring. In mijn relatie van destijds had ik een paard, hij had niets met paarden. Voor ieder uur bij mijn paard, voor iedere gulden (toen) die ik aan mijn paard uitgaf moest ik vechten, mij verantwoorden, verdedigen. Ik werd er doodmoe van.
De relatie heeft geen stand gehouden. Paard was niet de oorzaak, maar daardoor kwamen dingen wel naar boven, werden dingen duidelijk.
Bedenk goed wat je wilt met deze situatie. Neem een besluit dat echt uit jezelf komt en niet wat opgelegd is door wie dan ook.
Succes. Het is bar moeilijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:52

Och Rien , dat lijkt me helemaal verschrikkelijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:56

Ach, mijn huidige man heb ik op de manege leren kennen. Het is goed gekomen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:10

zarynxa schreef:
Hi!

Als je bij mij alles op een rijtje zet heb ik het goed voor elkaar.
Een vaste fulltime baan van maandag-vrijdag, een best aardige spaarrekening en een harmonieuze relatie.

Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer twee jaar samen.
Onze vaste lasten zijn erg laag waardoor we veel kunnen sparen.
We betalen allebij evenveel en houden best veel over iedere maand, wat we met ons geld doen moeten we zelf weten. Zelfs al zou ik bij de duurste stal staan en de duurste paardenverzekering nemen, zou ik nog steeds minstens 500 euro kunnen sparen iedere maand.

Nu ik een aardige balans in mijn leven heb gevonden en eindelijk toe ben aan het kopen van een paard (ik heb een aantal jaar geleden al een eigen pony gehad) lijkt alles op mijn pad te komen. Ik heb een geweldig paard gevonden die ik volgende week zondag ga uitproberen, precies op dat moment komt er een stal vrij op een hele fijne (ook nog een zeer goedkope) stal op ongeveer een halfuurtje fietsen bij mij vandaan en wil mijn goede vriendin mij graag komen helpen met de verzorging van mijn paard. Perfect toch?

Mijn vriend is erop tegen. Hij ziet er erg tegenop dat ik elke dag naar stal moet en dat het zoveel geld gaat kosten. Hij wil dat we eerst flink gaan sparen (wat ik de afgelopen twee jaar non stop heb gedaan, met iedere maand 1000 euro te sparen) en een gezin stichten. Helaas wil het kinderen krijgen al bijna een jaar niet lukken en ik voel aan mijn lichaam dat ik ontspanning mis. Ontspanning die ik zeker weten bij paarden weer zal krijgen. Eerlijk gezegd ben ik al de teleurstellingen zat en ik wil ik mij graag richten op iets wat mij echt gelukkig maakt.

Hij heeft zelf geen hobbys en werkt kortere dagen dan ik, het enige wat hij met zijn geld doet is sparen. Hij gaat nooit op stap met vrienden en is eigenlijk alleen maar thuis. Het liefst werkt hij in de tuin, maar die hebben we niet in het goedkope appartementje dat we huren. Hij houdt zich verder bezig met voetbal enzo, maar hij wil niet bij een vereniging omdat het geld kost.

Ik kan dus makkelijk een paard betalen en verzorgen, maar ik wordt enorm geremd door de reactie van mijn vriend.

Hoe zouden jullie met zon situatie omgaan?

Heb je met je vriend gepraat over waarom hij een paard niet ziet zitten? Waar is hij bang voor, behalve dat het geld kost?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:12

Wat is het doel van het sparen, behalve een potje opbouwen? Is er een ‘eind’doel afgesproken?

Het kan natuurlijk goed zijn dat de vriend van TS een bedrag in zijn hoofd heeft en dit zo snel mogelijk wil bereiken. Dat hij daarom alles aan de kant schuift en afzegt (onder het mom van te duur), om maar zo snel mogelijk verder te kunnen. Dan is het natuurlijk heel dubbel als je vriendin wel een dure hobby heeft en ook nog eens een paard koopt. Dan moet je nóg langer alles aan de kant schuiven.

Maar dat zijn natuurlijk alleen maar speculaties. Het belangrijkste is communiceren en kijken of jullie dezelfde prioriteiten hebben. Houdt er wel rekening mee dat je op een paardenforum zit. Vraag je dit op een voetbalforum of bij de Viva Zul je vast hele andere antwoorden krijgen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:14

Ik kom uit een relatie waarin mijn partner niet achter mijn paard stond.
Kan alleen maar zeggen: bereid je voor...
Je paard krijgt straks overal de schuld van en als er iets in de relatie niet werkt komt het omdat jij nooit thuis bent.

Als je het wart/wit bekijkt dan snap ik het wel.
Ik was nooit thuis in de avonden (weekenden) en het kost een hele hoop geld.

Maar dat paard hoort bij mij en ik heb er nooit over nagedacht om het te verkopen.

Toen ik het constante schuldgevoel zat was (als ik bij mijn paard was voelde ik me schuldig tov het thuisfront, als ik thuis was voelde ik me schuldig naar mijn paard omdat ik alles snel had gedaan) heb ik de keuze gemaakt de relatie te verbreken.

De overweging om hierna nog weer een paard te nemen zal ik wel beter maken.
Wil je inderdaad nog graag kindjes etcetera dan is een paard wel een mega aanslag op je tijd en geld.
In jouw geval zou ik eerst een tijdje gaan leasen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:16

Lastig hoor. Ik vind het wel jammer om te lezen dat hij hoopt jouw grote droom nog een jaar of 10 uit te stellen, en ik denk inderdaad ook dat hij hoopt dat het dan niet meer hoeft.
Naar mijn idee liggen er grotere problemen achter, zoals anderen ook al aangeven. Waarom gunt hij jou je hobby niet? Ik begrijp dat geld voor hem heel belangrijk is, maar als ik het zo lees hebben jullie financieel echt ruimte genoeg en kunnen jullie veel sparen, maar alsnog wil hij niet een voetbalclub betalen?
Dat komt op mij wel echt bijzonder over, en klinkt als heel erg beperkend in je leven.
Dat hij alle dagen thuis zit helpt ook niet mee.

Natuurlijk is een eigen paard een ingrijpende gebeurtenis, en ik zou het ook goed begrijpen als je hier afspraken over maakt, dat je niet urenlang op stal gaat hangen en dat de zondagochtend altijd voor jullie samen is, ik noem maar wat. Maar je moet wel gewoon tijd aan je eigen hobby kunnen besteden, als het goed is dan is dat alleen maar goed voor de relatie.
Jij wordt er ook een blijer persoon van.

Kortom, ik zou zeker goed overleggen, en kijken waar voor hem het probleem in zit, maar echt niet dat ik nog 10 jaar zou wachten met de aanschaf van een paard. Je leeft maar 1 keer.
En zeker als je nu een mooi paard vindt, en de stal vrij is, dan zou ik het heel erg vinden als je vriend jou dit niet gunt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:18

Met paarden vind ik het wel lastig om te praten over hobby niet gunnen.. het is niet iets waar je 1x per week een uurtje heen gaat.
Deze hobby kost toch minimaal 2uur per dag (ts heeft ook nog flinke reistijd).

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:19

Wat ik trouwens ook nog wel apart vindt... Een eigen paard vind hij te vroeg, maar kinderen wil hij wel nu al? Opzich is dat een groter commitment dan een paard, als het moet (heel cru gezegd) kan die zo de deur weer uit...

Ik had mijn paard al toen ik mijn huidige vriend ontmoettte. En ja het kost veel tijd, maar hij gunt mij dat geluk en plezier. Mijn paard is een tijdje weggeweest in full-time lease, mijn vriend was zeer blij toen ze weer terug was want ik was een stuk gelukkiger en gezelliger :') Als een paard bij jou hoort, doen lieve TS. Uiteraard moet je het bespreken, maar kies wel echt voor jou eigen geluk en kies ook een partner die jou dat gunt!

Mijn paard staat om deze reden wel op een volpension en ik heb een bijrijder, dus al het moet rij ik een dagje wat korter en ben ik binnen 1,5 uur weer thuis. Daarnaast houden we beide 1 avond in de week vrij wat echt onze avond is.
Dat zou je ook kunnen bespreken met je vriend, als zo'n stal er is waar jij woont?
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 08-06-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:20

Daarom, stel dat vriend bijvoorbeeld vooral alles opzij zet om snel een leuk huisje met tuin (wat je dan kan zien als zijn hobby) te kopen. Dan kan ik me wel voorstellen dat hij niet dol-enthousiast wordt van het idee dat hij nu wellicht nog langer moet wachten en dat zijn kans op zijn hobby / ontspanning kleiner wordt.

Het sparen zal toch wel ergens voor zijn...? :)

Wie weet heeft hij in zijn hoofd dat hij graag eerst nog in zijn beleving belangrijkere dingen op orde wil hebben voordat er een geld- en tijdverslinder als een paard bij komt. Daarom: even een goed gesprek zodat de neuzen 1 kant op staan :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 08-06-20 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Moet je dan iedere dag naar het paard? Ik denk dat hij bang is dat jij iedere avond bij je paard doorbrengt en dat hij vervolgens iedere dag alleen zit. Je kunt dan wellicht afspreken dat je een x aantal dagen per week naar je paard toe gaat.

Ik zelf heb ook een vriend gehad die niet gelukkig was met mijn paardenhobby. En dan ging ik maar 2 keer in de week naar mijn bijrijdpaard. Mijn huidige vriend waarmee ik samenwoon in een huurwoning die vind het leuk om te zien hoeveel energie en plezier ik eruit haal maar heeft mij ook gezegd dat hij niet wil dat ik iedere avond van huis ben. Nu heb ik zelf nog geen eigen paard maar rijd een aantal paarden voor iemand anders. Ik ga nu 3 tot 4 keer per week en ik heb met hem afgesproken dat ik niet vaker ga. Dat vind hij prima.

Ik heb het deze week gehad met hem over een paard kopen. Hij zij als je het financieel kan veroorloven en nog steeds kan sparen én je straks niet iedere avond van huis bent dan moet je dat gewoon doet. Uiteindelijk heb ik zelf toch besloten dat we eerst voor een koophuis gaan kijken en dat daarna een paard komt gezien de hypotheek waarschijnlijk lager gaat zijn dan de huur die we nu betalen.

Wat ik hiermee wil zeggen: praat met hem en maak duidelijke afspraken.

rien10

Kelly_Taco schreef:
Ik kom uit een relatie waarin mijn partner niet achter mijn paard stond.
Kan alleen maar zeggen: bereid je voor...
Je paard krijgt straks overal de schuld van en als er iets in de relatie niet werkt komt het omdat jij nooit thuis bent.

Als je het wart/wit bekijkt dan snap ik het wel.
Ik was nooit thuis in de avonden (weekenden) en het kost een hele hoop geld.

Maar dat paard hoort bij mij en ik heb er nooit over nagedacht om het te verkopen.

Toen ik het constante schuldgevoel zat was (als ik bij mijn paard was voelde ik me schuldig tov het thuisfront, als ik thuis was voelde ik me schuldig naar mijn paard omdat ik alles snel had gedaan) heb ik de keuze gemaakt de relatie te verbreken.

De overweging om hierna nog weer een paard te nemen zal ik wel beter maken.
Wil je inderdaad nog graag kindjes etcetera dan is een paard wel een mega aanslag op je tijd en geld.
In jouw geval zou ik eerst een tijdje gaan leasen.

Pijnlijk herkenbaar. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:24

Ik vind het wel voorbarig hoor om te stellen dat de vriend helemaal tegen paarden is.

Dat het hem om 1 of andere reden wat rauw op zijn dak komt vallen houdt toch niet per-sé in dat hij het TS niet gunt ofzo. Er moet alleen duidelijk even goed over gepraat worden :)

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:24

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar tjee wat een keuze. Vaak is het t beste om het andersom te doen, maar gezien jullie al 2 jaar samen wonen.. :+
Het lastige is dat hij heel erg op zijn geld let, en nu verwacht dat jij dat ook doet. Maar, waar wordt jij gelukkig van?
Je hebt eerder een pony gehad, had je toen ook een relatie met hem? Dan zou hij denk ik iets meer begrip hebben voor jouw keuze..
Ik vind sparen altijd een ruim begrip. Ja je moet wel een potje achter de hand hebben tevoor er een noodgeval is. Maar zo te horen hebben jullie al een flinke pot. Heel fijn! Financieel stabiel, hopelijk ook een vast contract.
Ik heb ook altijd alles gedaan voor het plaatje voor anderen, om het betere en stabiele voorbeeld te zijn. Huis kopen, betere/grotere auto, veel uitjes met vrienden.. maar ik werd er niet gelukkig van. Toen heb ik gezegd tegen mezelf; fck it, wat mensen ook denken, ik wil een keer doen wat IK wil, want het is MIJN leven en ik wil leven! Waarom leef je anders? Toen heb ik een paard gekocht waar ik echt ontzettend blij mee ben, ik heb totaal geen spijt. Achteraf gezien de beste keuze die ik ooit kon maken voor mezelf.
Het verschil is wel dat ik toen single was.. wat wel een erg groot verschil is :+ ik had kort na mijn besluit wel een vriend die er heel giftig op bleef haken hoeveel hij waard zou zijn als ik hem zou verkopen, hoeveel het per maand kost etc etc.. deze relatie was het mij dan ook niet waard, iemand die je je lol, geluk en ontspanning niet gunt. Toevallig was hij ook het type van huisje boompje beestje en status.

Helaas kan niemand de keuze voor jou maken natuurlijk.. net als dat er geen goede of slechte keuze is. Het blijft belangrijk om te communiceren met je partner. Maar, zelf zou ik het wel weten.. er zijn namelijk nogsteeds genoeg vissen in de zee, want mijn geluk en leven gaat voor.
Succes!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:25

elnienjo schreef:

Want waarom is de hobby van haar vriend belangrijker dan die van TS zelf? Waarom moet er eerst gezocht wordt dat hij zijn hobby uit kan oefenen voordat TS dat mag/kan?

Zijn hobby is ook makkelijk opgelost hoor, huur ergens zo'n moestuin plekje. Klaar.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:32

Ik had paarden én trainingspaarden toen ik mijn vriend leerde kennen. Die weet niet beter dan dat ik meteen uit bed naar de paarden loop en dat ik met paarden de dag afsluit. Hij zeurt er nooit over en appt mij als hij denkt dat er iets niet klopt of zet mijn ruin op stal als die weer eens zijn staldeur open heeft gemaakt, terwijl hij zelf niets heeft met de paarden. Hij weet dat het veel tijd, geld en moeite kost, maar die lasten draag ik alleen. Juist zodat het hem niet tegen gaat staan. Hij heeft zelf meerdere hobby's en kon daar voor corona zijn tijd bijzonder goed aan kwijt, maar het is echt niet zo dat wij niets samen kunnen doen of elkaar nooit zien. Of je moet als stel graag elk moment van je vrije tijd samen doorbrengen, dat kan. Wij zijn graag samen, maar net zo lief op onszelf / alleen. Daarnaast weet hij dat ik zonder paarden geen half mens ben en dat zou hij nooit willen.
Het grote verschil is dat wij geen kinderen hebben en er ook niet mee bezig zijn. Stel dat je helemaal ontspannen en blij met je paard bezig bent en je bent dan ineens in verwachting, dan is het goed om een plan te hebben voor die tijd. idealiter hoef je niet elke dag naar je paard, omdat hij/zij op volpension staat of dat iemand anders de verzorging overneemt. De afleiding lijkt mij overigens wel ideaal. Even een ontspanmoment voor jezelf met je paard, als je het goed in kunt richten. Daar zou ik het niet om laten. Een leasepaard zoeken kan ook, dat scheelt in lasten. Toch lijkt me dat een uitdaging. Je hebt zeer beperkt de keuze en je bent geen eigen baas, dus je hebt het te doen met de wensen van de eigenaar.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:34

Praat met elkaar en spreek jullie verwachtingen naar elkaar uit.
Stel hem vragen, waar is hij precies bang voor? Waar ziet hij het meest tegenop? Misschien kan je over die dingen samen afspraken maken (bijvoorbeeld niet dagelijks naar je paard maar om de dag of max 4x per week). En heb je een apart potje voor je paard waardoor hij niet steeds ziet wat er uit gaat (helpt hier wel :') )

Oftewel, bespreek dit onderwerp samen en wellicht kunnen jullie elkaar in het midden vinden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:37

Dat vind ik een goed advies, Majabeestje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:38

pmarena schreef:
Daarom, stel dat vriend bijvoorbeeld vooral alles opzij zet om snel een leuk huisje met tuin (wat je dan kan zien als zijn hobby) te kopen. Dan kan ik me wel voorstellen dat hij niet dol-enthousiast wordt van het idee dat hij nu wellicht nog langer moet wachten en dat zijn kans op zijn hobby / ontspanning kleiner wordt.

Het sparen zal toch wel ergens voor zijn...? :)

Wie weet heeft hij in zijn hoofd dat hij graag eerst nog in zijn beleving belangrijkere dingen op orde wil hebben voordat er een geld- en tijdverslinder als een paard bij komt. Daarom: even een goed gesprek zodat de neuzen 1 kant op staan :j

Maar hij wil blijkbaar al wel een kind, ondanks dat er nog geen gezinshuis is gerealiseerd.
Dat snap ik niet in het hele plaatje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:40

Alleen de 1e en laatste pagina gelezen, dus excuses als ik iets gemist heb.

Ik vind dat iedereen hier wel heel makkelijk zegt dat je je eigen droom achterna moet gaan. Zeker als er ook een kinderwens is. Kinderen veranderen veel in je leven en vaak veranderen kinderen ook je financiële situatie. Je zit toch samen in een relatie, dus dan is het wel fijn als je het er in ieder geval over eens bent. Anders gaat dit wel echt een ding worden in je relatie. Stel er komen wel kinderen en je of je vriend willen dan minder gaan werken, hoe zie je dan de financiële verdeling voor je? Hoe ga je dat doen qua tijdsverdeling? Want mochten er kinderen komen, dan vergt dat ook flink wat van je man qua zorg voor de kinderen als jij er niet bent.

Mijn man was altijd anti paarden dus ik heb ook nooit een paard gekocht. Inmiddels is onze zoon 4 en begint hij aan t idee te wennen dat er wellicht ooit weer een paard komt. Maar dat kan gerust nog wel een paar jaar duren.

Een paard is een flinke verantwoordelijkheid, ook financieel gezien. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je het met elkaar eens moet zijn voordat je daar aan begint. Jij wilt een paard, hij waarschijnlijk liever een leuk huis met een tuin... tsja dat kan ik dan ook nog wel begrijpen. Ik denk dat je eerst moet kijken waar jullie gezamenlijke wensen liggen en dan verder kijken wat er individueel nog mogelijk is.