Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

November108

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:58

Ja ik ben ook op zoek tegelijkertijd met het afscheid moeten nemen. Maar ik vind het echt zo frustrerend dat er geen vraagprijs bij staat. Ik stuur altijd wel een berichtje om de vraag heen maar het kost elke keer zoveel moeite voor iets wat m vaak toch niet wordt omdat het veeeel te duur is...

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 03:46

Persevero
jou paard wil ik graag volg hem hier vanaf veuentijd *\o/*
paarden aan huis met grote boxen veel land

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 05:05

Chichika schreef:
Persevero
jou paard wil ik graag volg hem hier vanaf veuentijd *\o/*
paarden aan huis met grote boxen veel land

Nou das makkelijk :D
Wil je de mijne ook *\o/* *\o/* *\o/*

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:42

Luf_Midnight schreef:
Hebben jullie ook vooral honderden berichten met enkel vraagprijs? Of zelfs vp?
Word er een beetje zat van eerlijk gezegd, voor het juiste huis hoef ik niet perse de prijs die hij waard is maar jeetje dat er zo weinig normale berichten gestuurd worden schrik ik wel een beetje van.

_lorette_ hier ook het gevoel dat ik de enige ben die ze begrijpt en goed voor ze is nu de eerste aan het verkopen en dat gevoel is door al die loze reacties nog niet geslonken :o

Estell_ dat lijkt snel gegaan zo de verkoop fijn!

Ik zou ook de vraagprijs erbij zetten en dan erbij vermelden dat het voor een goed thuis bespreekbaar is.
Ik ben nu sinds kort voor iemand anders opzoek (zij komt bij mij aan huis te staan met haar toekomstig paard) maar het is vaak zo dat we de prijs moeten navragen, en die is helaas vaak boven haar budget :Y)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:52

Luf_Midnight schreef:
Word er een beetje zat van eerlijk gezegd, voor het juiste huis hoef ik niet perse de prijs die hij waard is maar jeetje dat er zo weinig normale berichten gestuurd worden schrik ik wel een beetje van.

_lorette_ hier ook het gevoel dat ik de enige ben die ze begrijpt en goed voor ze is nu de eerste aan het verkopen en dat gevoel is door al die loze reacties nog niet geslonken :o

Ja dat had ik ook.
Ik had mijn paard op facebook staan en eigenlijk mag je daar geen verkoop advertentie meer plaatsen van dieren en dus ook geen vraagprijs.

Ik heb in die advertentie geschreven dat mensen die alleen maar reageren met VP, zonder zich ook maar een beetje voor te stellen in waar het paard eventueel terecht zou komen ik daar niet serieus op in zou gaan.

Hoe moeilijk is het nu om te schrijven.
Ik ben Truus en woon in Drenthe.
Ik ben op zoek naar een brave tinker waarmee ik buiten kan rijden.
Ze komt 24/7 buiten met een ruintje te staan.
Wat is de vraagprijs.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:55

Maar wat wil je met die informatie als verkoper als de vraagprijs (ver) buiten het budget van je koper is? Dan ben je toch al klaar?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:58

Wat ik met die informatie wilde is voor mij al heel duidelijk.
Mijn jonge Tinker stond geadverteerd als nog niet braaf buiten. Kan ze zeker worden, maar er was te weinig mee gedaan om dat al te zijn. En is van karakter een tikkeltje brutaal.

Ik heb dus diverse berichten gehad dus van mensen die geen advertentie lezen en dus vragen, kan mijn kind van 10 er op rijden. Ja vast, maar wel onder toezicht. Nee dat was dan niet de bedoeling was kind bij pony droppen en zelf wat anders doen.
Maar dus ook dat ze een braaf paard zochten om alleen mee te gaan buiten rijden.
Die mensen filter je dan al in een paar zinnen.
Daarom.

Dan kan de vraagprijs wel kloppen, maar naar zo'n plek gaat hij niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:26

Maar of je nu de eerste schifting maakt op prijs of op geschikte kopers maakt toch niet uit? Uiteindelijk zou je moeten/willen eindigen met een koper die én geschikt is, én je prijs wil en kan betalen.

Tot welke prijs zo'n beetje heb je ook kans dat handelaren reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:34

veerledec schreef:
Maar of je nu de eerste schifting maakt op prijs of op geschikte kopers maakt toch niet uit? Uiteindelijk zou je moeten/willen eindigen met een koper die én geschikt is, én je prijs wil en kan betalen.

Alle prijzen zolang ze winst kunnen maken op het paard :j

Ik vind overigens de vraagprijs gewoon basisinformatie. Dus weglaten in een advertentie is alleen maar onhandig en maakt dat mensen misschien lichtelijk geïrriteerd alleen vp? Sturen. Zegt nog niks of dit wel of geen geschikte koper is. Het staat wel kortaf en afstandelijk, ben ik het mee eens!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:39

Als je een paard niet kunt betalen, heeft het geen zin om moeite te doen. Ik snap die reacties heel goed. Om onnodig veel werk te voorkomen zet ik er altijd een prijs bij. Alleen als je adverteert via FB kan dat niet meer...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:01

veerledec schreef:

Mijn paard is voor veel minder dan de vraagprijs weg gegaan.
Voor mij was juist de geschikte plaats belangrijk, niet wat ik voor haar zou krijgen.
Voor mij was dus de schifting vooral gebaseerd op waar ze terecht kwam.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:45

_Penotti schreef:
Luf_Midnight schreef:

Ja dat had ik ook.
Ik had mijn paard op facebook staan en eigenlijk mag je daar geen verkoop advertentie meer plaatsen van dieren en dus ook geen vraagprijs.

Ik heb in die advertentie geschreven dat mensen die alleen maar reageren met VP, zonder zich ook maar een beetje voor te stellen in waar het paard eventueel terecht zou komen ik daar niet serieus op in zou gaan.

Hoe moeilijk is het nu om te schrijven.
Ik ben Truus en woon in Drenthe.
Ik ben op zoek naar een brave tinker waarmee ik buiten kan rijden.
Ze komt 24/7 buiten met een ruintje te staan.
Wat is de vraagprijs.

Ik heb al zo veel berichten gestuurd, meeste via Marktplaats en die geven al aan dat je per whatsapp moet reageren en niet via MP. Dus ik sla al die nummers op en stuur iedereen een bericht en je doet moeite om vervolgens er idd achter te komen dat er een droomprijs wordt gevraagd.... Mijn berichtjes worden ook steeds korter hoor

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:52

Kort vind ik niet erg.
Maar letterlijk VP?
Daar reageer ik niet eens op.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:18

Voor mij is de vraagprijs ook het eerste wat ik vraag. Ik heb een budget en als dat overschreden wordt kan ik wel leuk een verhaal typen wat ik ermee ga doen maar als m’n budget 2x over de kop slaat heeft het helaas weinig zin. Lijkt mij voor de verkoper ook zonde van de tijd.
Ik zet eigenlijk alleen neer “hoi ik ben X en ik reageer op de advertentie van uw ruin/merrie. Ik ben benieuwd naar uw vraagprijs. Ik hoor het graag en alvast bedankt”

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:24

Ook dat is al heel netjes.
Dat is tenminste een complete zin :D
Met aanhef en afsluiting.

Komt zo anders over dan: VP?

Echt letterlijk hè. Niet een hallo, of ik hoor graag van je.
En dat meerdere malen, dus geen uitzondering. Ik vind dat onbeschoft.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:27

Ik heb ook een hekel aan die berichten en daarom plaats ik de prijs erbij (indien mogelijk).

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:29

_Lorette_ schreef:
Ik heb ook een hekel aan die berichten en daarom plaats ik de prijs erbij (indien mogelijk).

Klopt.
Op MP of sporthorses zou ik dat ook doen.
Maar op facebook gaat dat helaas niet meer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:19

_Penotti schreef:
Ook dat is al heel netjes.
Dat is tenminste een complete zin :D
Met aanhef en afsluiting.

Komt zo anders over dan: VP?

Echt letterlijk hè. Niet een hallo, of ik hoor graag van je.
En dat meerdere malen, dus geen uitzondering. Ik vind dat onbeschoft.

Ik type wel een zin hoor, iets van wat heeft u een ontzettend leuk paard, ik heb oprecht interesse blablablabla

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:21

Dat is toch prima :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:24

Mijn paard staat niet officieel te koop want ik kom er moeilijk van los.
Paar weken terug had iemand interesse alles opgezocht en doorgestuurd en hoor je niks van....das ook jammer

Verder staat er een paard op MP die wordt elke x duurder.
Eigenaren kunnen geen afstand doen was de reden.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:39

tita schreef:
Paar weken terug had iemand interesse alles opgezocht en doorgestuurd en hoor je niks van....das ook jammer

Hmm gek dat die steeds duurder wordt. Biedt hem dan niet aan zou je denken....
misschien helpt t als ik zeg dat ik ook heel lang getwijfeld heb maar dat het toch wel als ‘opluchting’ voelt dat ze nu naar een passend huisje gaat?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:43

Hier ook aan de twijfel. Ik heb een fantastische merrie met veel kwaliteiten die ik waarschijnlijk straks heel goed kan verkopen. Dat is de enige reden: het geld. Ik heb nagenoeg geen spaargeld en met de verkoop van dit paard zou er een fijne auto op de spaarrekening staan plus nog geld zat om nog weer een paard te kopen. Maar ja, deze merrie is goud <3

Wel eerder 2 paarden en 2 veulens verkocht, nooit problemen mee gehad. Daar kan ik behoorlijk zakelijk in zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:48

estell__ schreef:
tita schreef:

Hmm gek dat die steeds duurder wordt. Biedt hem dan niet aan zou je denken....
misschien helpt t als ik zeg dat ik ook heel lang getwijfeld heb maar dat het toch wel als ‘opluchting’ voelt dat ze nu naar een passend huisje gaat?

:D ik denk ook wel dat ik niet de enige ben die voor paard kan zorgen maar ik heb ze altijd lang
Pony heb ik 25 jaar gehad
Paard heb ik nu 9 jaar

Panty.....
Geld maakt niet gelukkig..... heen geld is ook ruk .
Maar je kunt nu ook gewoon elke maand bedragje gaan sparen voor jezelf... merrie uit training en zelf doen scheelt al behoorlijk geld ....normaal gesproken

Paard wat duurder wordt is 3500€ gestegen na onze laatste mail contact.
Ik wilde niet kijken omdat we niet eens werden over de prijs voor een 16 jarige paard.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:50

Nou ja voordat ik zo'n bedrag heb gespaard ben ik wel 10-15 jaar verder denk ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:53

veerledec schreef:
Maar wat wil je met die informatie als verkoper als de vraagprijs (ver) buiten het budget van je koper is? Dan ben je toch al klaar?

Ik vind het wel handig als er een richtprijs bijstaat hoor.Het is zinloos voor een koper om te gaan reageren op paarden die hij niet kan of wil betalen.Tijdverknoeien voor beide partijen.