Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat heb ik eigenlijk nooit gehoeven bij de mensen waar ik hun paard voor verzorgde.
maar je heb geen poot om op te staan, ik moest natuurlijk blij zijn met wat voor mazzel ik heb gehad en de leuke ervaringen met yerke koesteren.
en ik met hun.
Dit heb ik uiteraard geweigerd. Verder zorg ik ervoor dat alles is ingevet, haar hoeven bij worden gehouden ed. Ik denk dat het twee kanten heeft en dat de meeste paardenbezitters blij zijn dat er verzorgsters zijn.
Ten eerste geeft de bijrijd(st)er er zijn/ haar vrije tijd voor op, geeft het paard de nodige verzorging en beweging en waar nodig mesten ze vaak ook nog uit.
Ze vertroetelen het paard met wortels, appels die ze van hun eigen zakcenten kopen.
De eigenaar heeft daar dan wel niet omgevraagd en ze doen het uit zichzelfd door de liefde voor het dier.
Daarnaast heb je ook nog de meiden die soms echt einden moeten fietsen voor ze bij hun verzorgpaard aankomen. Anderen moeten een eind rijden met brommer of auto. Allemaal extra onkosten voor de bijrijd(st)er. Als je het mij vraagt zouden diegene die een paard bijrijden betaald moeten krijgen.
GrienTie schreef:Ik vind het niet redelijk als mensen geld van hun bijrijd(st)er gaan vragen.Ten eerste geeft de bijrijd(st)er er zijn/ haar vrije tijd voor op, geeft het paard de nodige verzorging en beweging en waar nodig mesten ze vaak ook nog uit.
Alles om het de eigenaar van het paard gemakkelijk te maken.
Ze vertroetelen het paard met wortels, appels die ze van hun eigen zakcenten kopen.
De eigenaar heeft daar dan wel niet omgevraagd en ze doen het uit zichzelfd door de liefde voor het dier.
Daarnaast heb je ook nog de meiden die soms echt einden moeten fietsen voor ze bij hun verzorgpaard aankomen. Anderen moeten een eind rijden met brommer of auto. Allemaal extra onkosten voor de bijrijd(st)er. Als je het mij vraagt zouden diegene die een paard bijrijden betaald moeten krijgen.
![]()
![]()
![]()
Liefs
Ik weet het wel!
, die ondanks al die dingen toch kiezen voor een eigen paard! Al dat geld en Al die (vrije) tijd die je er in stopt, al dat werk... Altijd veel moeten regelen om eens weg te kunnen, een dagje, een weekend... en helemaal als je twee weken op vakantie gaat!!!

GrienTie schreef:Daarnaast heb je ook nog de meiden die soms echt einden moeten fietsen voor ze bij hun verzorgpaard aankomen. Anderen moeten een eind rijden met brommer of auto. Allemaal extra onkosten voor de bijrijd(st)er. Als je het mij vraagt zouden diegene die een paard bijrijden betaald moeten krijgen.![]()
![]()
![]()
Liefs
KimDai schreef:Als er een vergoeding tegenover staat denk ik dat mensen toch eerder komen opdagen.

Ik vraag overigens imo een zeer gering bedrag, 25 euro p/m. Dat bedrag wordt overigens gebruikt om mijn paard iedere dag lekker los te laten gooien zodat ze ook naast onze komst nog even uit haar stalletje is. Mijn bijrijdster rijdt 3 dagen per week, ze magvan mij het bos in, onder haar begeleiding mag er best eens een vriendinnetje op mits er niet in de mond wordt getrokken (ik heb speciale halsterteugels), ze mag er wedstrijdjes mee starten etc... ik persoonlijk vind het dus heel leuk als daar iets tegenover staat waar het paard baat bij heeft vandaar die bijdrage... ze mag immers plezier beleven aan mijn paardje en zo heeft mijn puk er ook iets leuks voor terug.