Syrianda schreef:Mijn e pony is een hele brave en lieve pony. Ook voor mijn zoon.
Hij was in het begin niet zo braaf (beetje wennen op zijn nieuwe plek en aan mij). Maar na een tijd viel alles op zijn plek.
Mijn zoon kan hem heerlijk borstelen. En als hij weet dat mijn zoon erbij is dan komt hij naar het hek gerend.
Onlangs nog een kinderfeestje gehad en toen waren tien meiden hem aan het poetsen. Hij stond in rust te genieten.
Hij is geen super mooie pony, maar heeft een lief koppie. Geen overdreven gangwerk.
Wat voor mij belangrijkst was is karakter. En die zag ik destijds in hem wel.
Ik kijk niet naar kleurtjes, papieren of iets dergelijks.
En wederom heb ik een gouden pony.
En voor nog geen 3000,-
Elk paard moet wennen, dan zijn ze nog even braaf maar wel onbekend met plek, gewoontjes, eigenaren en andere paarden en dat is voor sommige mensen al te veel en het paard wordt verweten geen fiets met haar te zijn. Een gewone nette brave gezonde pony hoort ook zeker 3000 euro op te brengen maar goed de centendoormiddenbijters noemen dat dan duur. Maar je moet niet raar opkijken dat als het paardje bij hen moet vertrekken ze zonder blikken of blozen het dubbele vragen, dat dan weer wel. De eigenaar waarvan ze kopen wordt bewerkt om goedkoper te verkopen en diegene waar ze aan verkopen wordt bewerkt om de hoofdprijs te betalen. Terwijl ik dit schrijf denk ik, eigenlijk is het gewoon handel incognito. Vaak komt er nog een miauwverhaal bij dat hun kind er zelf voor heeft moeten sparen of dat ze net zoveel dierenartskosten hebben gehad waardoor ze niet meer kunnen betalen. De financieele toestand van de verkoper doet er niet toe natuurlijk. Of het paardje krijgt een eeuwig goed tehuis en niemand zorgt er zo goed voor als dat zij gaan doen. Dus daarom moet het goedkoper...........