Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:26

SVRL schreef:
Ik heb echt gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die voert, wat volgens haar geen zin had. Ik heb ook gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die mij aangegeven heeft en daar wilde ze niet op in gaan.

Seriously? :') Dat is echt te triest voor woorden.

MiekeFS

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:45

Snap ook totaal niet wat je wilt bereiken met je verhaal hier te plaatsen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:46

Ik vind dat er wel heel hard gereageerd wordt naar TS want snap dat je schrikt van zo’n brief.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:49

SVRL schreef:
Tatyana schreef:
Sorry hoor TS, maar je gaat hier wel heel erg tekeer. Ik denk ook dat je het veel te persoonlijk opneemt en dat zegt iets over jouw onzekerheid (in zijn totaliteit) en niet iets over mij of de melder.
Ik begrijp dat mensen liever anoniem melden dan een tirade van jou over zich heen te krijgen, gezien je reacties hier.

Als jouw paarden niks tekort komen en het goed hebben, maak je dan niet zo druk! Plaats hier anders eens foto's van de huidige situatie, misschien kunnen wij dan begrijpen waarom dit is gebeurt of jou sterken in jouw mening dat er niets aan de hand is.

De politie heeft bevestigd dat er niets aan de hand is, heb de mening van bokt niet nodig.

Waarom open je dan dit topic??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:50

Nou, eind goed al goed. Diep ademhalen een weer verder. Rot, zo'n brief, maar je erg druk maken heb je ook niks aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:54

Ik vind het ook overdreven om een klacht in te dienen. We wonen in Nederland, met regen lopen weilanden onder. Je gaat ze toch niet de hele winter op stal zetten.
Beetje modder gaat een paard niet dood van...

Snap ook best dat TS er boos om wordt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:01

@ TS
Er is geen klacht tegen je ingediend, maar een melding gemaakt. Dat is wat anders.
Dat is ook geen onrecht, onrecht zou zijn indien je gelijk een boete had gekregen zonder dat men had gecheckt hoe de paarden er daadwerkelijk bij stonden.

Misschien als je aan de politie had gevraagd om in gesprek te mogen gaan met de melder en deze laten zien dat er wel degelijk schone en droge stallen en stukken land zijn dat daar wellicht anders op gereageerd zou worden.
Omdat je nogal uit emotie reageert snap ik dat ze daar nu niet op ingaan. Dan zou de boel alleen nog maar verder escaleren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:15

Laat gaan joh er zijn ergere dingen in het leven.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:20

joh hier regelmatig dierenpolitie voor de deur, lach er tegenwoordig maar om.
laat ze binnen bied ze een kop koffie en thee , open de laptop en laat het filmpje van onze zwaar verwaarloosde kat zien. meestal lopen we nog een rondje in de wijk om haar te zoeken en gaan ze weer weg. onze kat loopt meer buiten dan dat ze binnen is, ex zwerver en door haar uiterlijk denkt iedereen dat ze gedumpt is.
https://www.youtube.com/watch?v=ATjpHfcXm4s

lukt het niet om het te zien , zoek dan even op youtube naar gulumser.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:41

dipstaartje schreef:
joh hier regelmatig dierenpolitie voor de deur, lach er tegenwoordig maar om.
laat ze binnen bied ze een kop koffie en thee , open de laptop en laat het filmpje van onze zwaar verwaarloosde kat zien. meestal lopen we nog een rondje in de wijk om haar te zoeken en gaan ze weer weg. onze kat loopt meer buiten dan dat ze binnen is, ex zwerver en door haar uiterlijk denkt iedereen dat ze gedumpt is.
https://www.youtube.com/watch?v=ATjpHfcXm4s

lukt het niet om het te zien , zoek dan even op youtube naar gulumser.

<3 <3
Gulumser.

Ik heb dat verhaal destijds gevolgd.
Volg Viktor Larkhill nog steeds...goed werk daar in Spanje.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:41

Ook bij ons werd ongewenst gevoerd (ivm hoefbevangenheid). Heb toen een paar dagen opgelet en iedereen die het deed of die lang stond te kijken even aangesproken, uitgelegd dat het hoe aardig ook bedoeld, gevaarlijk kan zijn voor de dieren. Is nooit meer een probleem geweest. Daarnaast had ik een bordje op een opvallende plaats op het hek gehangen met daarop het verzoek om niet te voeren ivm medische problemen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:04

Wij hebben ook heel vaak de dierenpolitie bij de weide gehad. We hadden een oude shetlander met een onderbeet. Ze stonden op een landgoed waar bakkenvol stadse mensen vakantie kwamen vieren en het was onwijs vaak gezeur.

Ze vonden ook dat mijn andere shet haar eczeemdeken af moest en haar staart moest korter. De belachelijkste meldingen kwamen voorbij. Elke keer weer politie bij de weide en ik huur bij iemand en dat vind ik ook voor die mensen heel vervelend. Nu is de onderbeet pony overleden en zijn de meldingen ook gestopt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:16

Ik zou ook niet blij worden als er geklaagd zou worden. Laat het los, het is nu bevestigd dat er niks aan de hand is, dan is het toch oké?
En een klacht tegen de klager indienen vind ik zoiets van wat gij wil dat u niet geschiedt doe dat ook een ander niet. Ik vind het professioneel dat de politie daar niet op in gaat.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:29

Mensen dit is echt Nederland, bemoeien met andermans dieren omdat ze denken het beter te weten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:33

sporten schreef:
Mensen dit is echt Nederland, bemoeien met andermans dieren omdat ze denken het beter te weten.

Ik snap echt niet waarom mensen zo'n lange tenen hebben. Ik dacht dat we hier allemaal dierenliefhebbers zijn die het beste voor hebben met dieren. Maar op het moment dat er iemand twijfelt en actie onderneemt moet die zich niet bemoeien? Sorry je moet blij zijn dat mensen tenminste actie ondernemen dan hier hun beklag gaan doen op een forum omdat hun ego onderuit gehaald wordt omdat iemand twijfelt aan de situatie en niet eens aan jouw als persoon. Gek hoor dat mensen elkaar niet meer persoonlijk kunnen aanspreken. Je krijgt gelijk de wind van voren hoe ze het in hun hoofd te halen jouw manier van handelen in twijfel te trekken.

Wat een ego's zitten hier zeg. |o

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:38

Soms helpt het ook, bij aanhoudende klachten om een bordje op te hangen. Een uitleg dat er om de hoek een droge stal met stro en hooi is, en dat het hun eigen keuze is waar ze willen staan of lopen. Dat ze goed te eten krijgen, goed verzorgd worden en geen brood of appels etc mogen.
Ik moet wel zeggen dat ik bij sommige paddocks en blubberweides wel denk; draineer de boel, stort wat zand bij of verhard een stuk. Het is nu zaik-en zaiknat en bij mij is de paddock ook niet meer je-van-het maar ze hebben nog een halve over die gewoon droog is, en waar ze kunnen liggen en slapen als ze dat in de schuilstal niet willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:44

Een bordje waar op staat waar je te vinden ben als mensen willen klagen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:51

Tigra_ schreef:
sporten schreef:

Ik snap echt niet waarom mensen zo'n lange tenen hebben. Ik dacht dat we hier allemaal dierenliefhebbers zijn die het beste voor hebben met dieren. Maar op het moment dat er iemand twijfelt en actie onderneemt moet die zich niet bemoeien? Sorry je moet blij zijn dat mensen tenminste actie ondernemen dan hier hun beklag gaan doen op een forum omdat hun ego onderuit gehaald wordt omdat iemand twijfelt aan de situatie en niet eens aan jouw als persoon. Gek hoor dat mensen elkaar niet meer persoonlijk kunnen aanspreken. Je krijgt gelijk de wind van voren hoe ze het in hun hoofd te halen jouw manier van handelen in twijfel te trekken.

Je mag iedereen persoonlijk aanspreken, maar het getuig van weinig lef als je anoniem gaat klagen bij een instantie

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:08

Met het weer van de afgelopen weken is het erg flauw om te gaan klagen. Zelfs al zou het even te nat zijn. En dat mensen gewoon paarden maar gaan voeren die niet van hun zijn, super brutaal. Alsof die paarden gemeentebezit zijn. Ik heb ook wel eens iemand uit staan schelden nadat de pony weer gevoerd werd ondanks dat ik gezegd had dat dat niet mocht. Het is gewoon zooo irritant.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:10

bigone schreef:
Snap werkelijk niet waarom je zo pissig reageert. Wanneer er gecontroleerd word en je hebt je zaakjes voor elkaar is er helemaal niets aan de hand.
Wanneer er een bericht over verwaarloosde paarden voorbij komt schreeuwt iedereen moord en brand waarom niemand dit gezien heeft. Dus ik kan het alleen maar toejuichen wanneer mensen melding maken van iets waarvan ze denken dat het misschien nodig is. Alles goed dan heb je niets te vrezen.

Alleen jammer dat deze meldingen vooral gemaakt worden door mensen die er geen verstand van hebben.

Ik zou véél liever hebben dat iemand mij persoonlijk om uitleg komt vragen, dan kan ik uitleggen wat er aan de hand is, wat paarden kunnen hebben, wat paarden nodig hebben, wat de wet hierin voorschrijft, ...

Want als ze dat niet doen, blijven ze met het idee rondlopen dat het paard in kwestie verwaarloosd wordt. Ik weet niet of de politie die mensen achteraf van een uitleg voorziet?
Mij lijkt het in ieder geval gewoon makkelijk als ik zelf even kan uitleggen van "kijk, dit is een paard, die dieren zijn gemaakt om in de kou, regen, sneeuw, zon, ... te staan, wanneer ze hier geen zin in hebben gaan ze uit zichzelf de stal in; en ja in deze periode van het jaar liggen de weilanden (niet alleen de mijne) er inderdaad veel natter bij maar ook hier kunnen paarden tegen + er zijn meestal ook altijd wel droge(re) stukken maar zoals je ziet kiest mijn paard er zelf voor om in de modder te gaan staan, enzoverder.

Als mensen deze uitleg niet krijgen, heb ik altijd bang dat ze "het heft in eigen handen gaan nemen". Dat ze ze achter mijn rug om gaan lopen bijvoeren oid.

Ik heb vroeger op een heel fijne wei gestaan, maar jammer genoeg lag deze wei tegen een populaire wandelweg aan. Héél vaak mensen moeten wegjagen, mensen die gewoon het poortje (waar een bordje "verboden toegang - privédomein" aan hing) openden en het terrein of zelfs de wei opliepen, heel vaak GFT resten gevonden, en wie weet wat ik allemaal niét heb gevonden omdat het al in mijn paard haar maag verdwenen was. Ik kwam daar 2x per dag, maar tussen die momenten door (een mens moet ook werken) was ik nooit echt helemaal gerust.

Ik hou ook niet zo van dat bemoeizuchtige. Ergens is het natuurlijk wel goed - maar het is zonde dat het door mensen gebeurt die geen verstand van paarden hebben en die de boel verkeerd bekijken. Zorgt bij beide partijen voor frustratie denk ik zo.

Ik heb op de bovengenoemde wei meermaals mensen daadwerkelijk aangesproken. Netjes uitgelegd dat mijn paard er zelf voor kiest om buiten te blijven, ze had tenslotte een schuilstal die 24/7 open was. Ook proberen duidelijk maken dat het echt niet oké is om zomaar een paard te gaan voeren, die kunnen tenslotte ook een allergie hebben. De meesten reageerden hier wel goed op. Zij wat bijgeleerd, ik iets geruster.

Edit:
Ik ben een keer héél boos geworden op 2 meisjes. De ene was makkelijk 16 jaar, de andere was veel jonger. Waren ook door het poortje gegaan, en stonden bij mijn paard aan de draad. Mijn paard was helemaal over haar toeren, stond te bokken en te steigeren aan de draad, en mijn paard is echt de rust zelve, die beweegt nog niet als de rest van de kudde hysterisch het lang rond dendert. Dus ik heb geen idee wat die grieten gedaan hebben, maar mijn paard was niet blij. Ik dus ook niet.
Het is MIJN paard. Donder op. Het is niet omdat ze niet in mijn tuin staat, dat het oké is om mijn gehuurde wei op te lopen. Ik loop ook niet binnen in mensen hun tuin. Of de vraag "mag mijn kind er eens op?" EH NEE?! Ik vraag toch ook niet of ik met jouw auto mag rijden? Some people...
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 18-02-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:13

Ach ik snap de frustratie wel hoor, woon hier op een melkveebedrijf in de randstad met een drukbezocht fietspad langs het erf en weilanden. Hoe vaak ik toch wel voorbijgangers aan de deur krijg dat er een dooie koe in het land ligt. Ligt er gewoon een koe lekker languit te slapen... Blijf dan toch altijd maar heel netjes en leg dan uit dat koeien ook slapen, altijd heel grappig als ze er de grap van inzien en zich heel dom voelen op dat moment :+

Krijg ook idee dat paarden als gemeenschapgoed worden gezien op die recreatie route. Is net een kinderboerderij in het weekend.
Weiland van mn paarden ligt voor het huis aan de dijk, dubbel hek met goede klap stroom er op en 4 bordjes over de hele lengte met de vraag of voorbijgangers ze niet willen aanhalen en voeren dat we dat niet prettig vinden. Niet dat dat sommige tegenhoud, maar stroom werkt goed. Vervelend maar doe wat je kan om dat voeren te voorkomen en leg je erbij neer anders irriteer je je rot. En hopelijk kan de politie bij volgende klacht het al zelf afwimpelen. Tuurlijk prima als mensen zelf aan de deur komen om uitleg te vragen, maar mn vriend, de boer dus, zou daar enorm frustratie van krijgen, waar bemoeien ze zich mee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:54

Ok dat mensen klagen of vragen, maar zijn instanties er niet om eerst eens zelf te gaan zien alvoor een eigenaar te gaan aanspreken hiervoor? Daar hebben vooral moeite mee.

Vroeger ook in een asiel gewerkt en daar kregen we ook veel klachten, maar dan vraag je door en ga je met kennis van zaken gaan uitmaken of de klacht al dan niet terecht zou kunnen zijn,( bv mensen belden dat paarden in de sneeuw stonden, of in de gietende regen,....), zo’n dingen kan je toch als instantie gaan uitleggen ipv zoiets klakkeloos als ‘klacht’ bij de eigenaar gaan deponeren?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:58

sporten schreef:

Ja echt belachelijk, dat mensen actie ondernemen als ze denken dat een dier in nood is :roll:

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:12

SVRL schreef:
bigone schreef:
Een klacht indienen tegen diegene die in principe het beste met je dieren voorheeft ? Nu snap ik echt wel waarom mensen je niet rechtstreeks aanspreken, tjemig wat ben jij een hittepetit.

Nogmaals, ik kan niet tegen onrecht. Wie mij onterecht beschuldigd, kan dit soort reactie van mij krijgen.

Misschien ook iets verder kijken dan je neus lang is en niet alles op jezelf betrekken, het feit dat je je da al hebt gebeld, op hoge poten waarschijnlijk omdat er iemand zou komen om je paardjes te controleren geeft aan dat je toch niet zo zeker van je zaak was. Waarom zou je anders je da bellen voor bevestiging dat ze het goed hebben. Een melding over dieren is nooit een aanval maar een zorg naar dieren.
Je zegt dat ze op een oud voetbalveld staan, besef je wel dat daar altijd heel veel meststoffen en andere zaken op word gestrooid om het gras groen en goed groeiend te houden, een hb shet heeft daar echt niets op te zoeken.[/quote]

Dat veld werd al meer als 10 jaar niet meer gebruikt om op te voetballen en was een complete wildernis toe ik het 4 jaar geleden aangeboden kreeg. Niks teveel aan meststoffen dus.
En wat ben jij een gemeen mens zeg.[/quote]

Ik vind jou net zo gemeen hoor. :')
Klacht willen indienen tegen iemand die zeker wou weten dat alles goed gaat met de paardjes.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:17

Tigra_ schreef:
sporten schreef:

Je moet niet vergeten dat een heleboel van die meldingen gewoon mensen zijn die een ander dwars willen liggen..
Dat gebeurt vaker dan je denkt.

En wat ik zelf wel frustrerend vond, is dat de dierenbescherming voor ons werd gebeld, (dat vond ik verder geen probleem, ze staan er bij mij super bij) terwijl naast ons de paarden de hele winter in de stal stonden opgesloten zonder eruit te komen.
Dus dat er echte gevallen van verwaarlozing niet gezien worden snap ik wel.