Monique1963 schreef:Vandaag er weer afgekletterd. Leuk begin van het nieuwe jaar. Vraag ik me echt af, moet ik blijven rijden op mijn 56e. Van die dingen...
Ik heb een stuk van je vlog gelezen. De zoektocht naar een nieuw passend paard vond ik heel herkenbaar en knap geschreven.
I.v.m. het eraf vallen. Ik had er eentje, zelf zadelmak gemaakt en ingereden, die gemiddeld om de 4 maanden, onverwacht in een rodeopaard veranderde. Ik moest er gewoon af en het lukte hem. Het bleef maar duren tot hij op 7 jaar alle krediet bij mij verloren had. De liefde was over en ik werd gewoon bang. Ik hield koppig vol maar het plezier was weg. Kon ik het niet meer? Werd ik te oud?
Ik heb hem verkocht naar een passende ruiter.
Ik heb een nieuwe, normale warmbloed gekocht en het vertrouwen is al terug 99 %. Ik heb er in 3 jaar geen enkele keer afgevallen. Zijn sporadisch bokje of steigertje is niet kwaad bedoeld. Het is weer leuk en hij is weer mijn maatje. Nee, ik ben niet te oud, ik wil nog jaaaaren rijden!
Ik kan het iedereen aanraden, heb je er eentje waarmee het na de normale tegenslagjes echt niet lukt, geef het dan gewoon toe en verkoop hem eerlijk naar een passend persoon. Ik heb de mijne een jaar te lang gehouden. Was ik nog doorgegaan, ik zou finaal gewoon gestopt zijn met rijden en dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.