Gini schreef:Ik vond dat het al heel lang duurde voor de vraag naar vegetarisme gesteld werd. Alsof je alleen dan een mening mag hebben over dierenwelzijn.

Dat is idd een slecht tegenargument dat men deze mening alleen geeft als men vegetarisch is terwijl als je vlees eet je diezelfde mening ook kunt hebben
Azmay schreef:Ik snap het hele taboe van het inslapen of slachten van gezonde of jongere paarden ook niet helemaal.
We laten met zijn allen weet ik het hoeveel gezonde kalfjes, biggen, lammetjes en weet ik het wat voor ons slachten maar paarden zijn dan ineens anders.
Maartje1990 schreef:Wat ik vooral vervelend vind is dat mensen hun oudje wegdoen maar wel een hoop Naar de slager brengen vind ik dieronterend en egoïstisch, ze ruiken al op meters afstand bloed en dan jaag je letterlijk het paard de dood in waar je ''zielsveel van houden". Die twee dingen zou ik never nooit kunnen begrijpen en wil ik ook niet begrijpen.
Maartje1990 schreef:Anoniemk2 schreef:Wat ik vooral vervelend vind is dat mensen hun oudje wegdoen maar wel een hoop Naar de slager brengen vind ik dieronterend en egoïstisch, ze ruiken al op meters afstand bloed en dan jaag je letterlijk het paard de dood in waar je ''zielsveel van houden". Die twee dingen zou ik never nooit kunnen begrijpen en wil ik ook niet begrijpen.
Dat is echt klinkklare onzin, ooit bij een slager geweest? In Nijkerk staan ze gewoon rustig, knabbelend op wat hooi, te wachten. Die ruiken of voelen niets. Daarnaast kan slachten een veel diervriendelijkere optie zijn dan inslapen. Genoeg verhalen dat een paard zich gaat verzetten tegen de injectie.
Maar ik neem dus aan dat jij ook vegetarisch bent?
Ik wil jullie beide best 1 week in een slachthuis neerzetten, dan weet ik zeker dat je daarna nooit geen vlees meer hoeft te eten
martine0503 schreef:Ik zal heel of half bokt wel over mijn heen krijgen. Wanneer mijn nu 18-jarige topper niet meer kan werken is het hoogstwaarschijnlijk klaar voor hem. Ik maak hem niet blij met lekker alleen op de wei staan. Daar wordt ie doodongelukkig van. Hij is werker tot ie er bij neervalt. Moet ik mijn paard een pensioen geven als ie loopt weg te teren? Straf ik hem in mijn ogen harder. Ja ik weet dit zeker. Door omstandigheden heeft ie een tijd stil gestaan. Iedereen zei tegen mij dat ie depressief was en zijn blik uit zn ogen verdween. De dag dat het zadel te voorschijn kwam, bloeide hij acuut weer op. Natuurlijk zou ie van zijn pensioen mogen genieten als ik hem daarmee een plezier zou doen.
Ik heb ook een paard die "doodongelukkig" was als ie buiten stond, ze wilde altijd naar binnen toe omdat ze niet beter wist vanwege haar verleden. Nu wil ze niet meer naar binnen toe behalve als t heel hard regent. In de zomer staat ze 24/7 buiten terwijl ze daarvoor niet meer als 2 uurjes wilde buiten blijven en in paniek raakte. Voldoende ruwvoer op de wei met soortgenoten eromheen doet wonderen! Waar een wil is is een weg
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 07-12-19 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt