[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:38

Als het warm is neemt m’n schimmeltje graag een bad. Thuis staat ze dan tevreden met beide voorbenen in de waterbak.
En ik me maar afvragen waarom de bodem in de schuilstal zo doorweekt is :D
De toewijding waarmee ze het doet ook he :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 16:51

Zeepaardje, dat is toch duidelijk :')

petra8
Berichten: 1146
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:14

Wat een fijn topic.
Door jullie lotgenoten ga ik mijn gekke paard steeds normaler vinden!
;-) ;-) ;-)

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 15:11

Afbeelding

Misschien helemaal niet dramatisch, maar typisch veulens.. waarom makkelijk, als het moeilijk ook gaat :D

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:59

Hier ook een paard met humor

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 16:10

Dat deken is werkelijk gesloopt :wow:

JoukjeV

Berichten: 360
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:18

Afbeelding
Wilde van zijn vliegenmasker af kennelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:33

biancaaaa schreef:
Hier ook een paard met humor

[ [url=m/PR8lax.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KfSrKV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2lbCht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qJv9S6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er sneeuw gevallen bij jullie?! _O-

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:35

Hoe grappig al die foto's ook zijn, het is voor mij wel een bevestiging om zo min mogelijk tuigage te gebruiken in de weide. Vliegenmasker ontkom ik soms niet aan, maar dan wel een met enkel klittenband en zonder halster.

Kruiwagens omgooien heeft de mijne ondertussen een sport van gemaakt. Zat me er van de week nog over te verbazen hoe gemakkelijk ze aan de ene kant gewoontes aanleren (vooral wanneer het te maken heeft met eten :Y) ) en aan de andere kan het bijna onmogelijk is om ze iets af te leren (mij 'helpen' met de kruiwagen).

Toen ze nog niet van mij was had ik haar na een tocht uitgespannen en met halster en touw aan de buitenkant van de paddock geknoopt, zodat ze wat kon grazen terwijl ik kar en alles opruimde. Toen ik op keek naar haar kijk ze ook op en hinnikt ze zachtjes naar me. Hoe lief! Ik weer verder bezig, maar toen ik nogmaals naar haar keek stond ze nog steeds precies hetzelfde en hinnikt ze weer. Toch maar even gecheckt. Had ze het voor elkaar gekregen om zo'n verticale houten punt van het paddockhek tussen hoofd en halster te schuiven, waardoor ze geen centimeter meer kon verroeren. Heb het arme beest maar snel bevrijd, gelukkig was ze al die tijd rustig gebleven. Sindsdien vertrouw ik het alleen niet meer wanneer ze zonder goede reden naar mij hinnikt.

Ook uit de tijd waarop nog niet iedereen foto's maakte van alles:
Op een zonnige dag naar mijn oma gelopen met paardenbeest. Oma woonde aan het water, een doorgaande vaart waar echte schepen doorheen varen. Terwijl ik stond te kletsen had ik haar aan een touwtje vast en stond ze wat te grazen. Ik weet nog steeds niet hoe, waarschijnlijk verstapte ze zich, maar plotseling duikelt ze zo het water in. Gelukkig weer niet in paniek (ze vond al die boten wel interessant) en met hulp van de hele straat hebben we haar er weer uit gekregen.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:55

Bubblewrap schreef:
biancaaaa schreef:
Hier ook een paard met humor

[ [url=m/PR8lax.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KfSrKV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2lbCht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qJv9S6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er sneeuw gevallen bij jullie?! _O-


Daar leek het wel op, vulling lag werkelijk door hele weide. Eerlijk is eerlijk, hij had hulp. Middagje vertier voor de mannen.

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:51

Geweldige dingen komen er voorbij hier. Ik heb er ook nog 2, helaas zonder foto's.

1.
En Shetland merrieveulen wat met warm weer het geweldig vond om met een voorbeen in de waterbak te gaan maaien als je hem net gevuld had. Een speciekuip, voor het beeld. Deze stond tegen een helling aan. Op een gegeven moment liep ze terwijl ze dit deed een paar stapjes naar beneden, en kreeg ze haar been niet meer uit de waterbak. Wat doe je dan, dan ga je liggen en wacht je tot de mensen je komen bevrijden.
We waren er gewoon bij, maar zag er wel enorm komisch uit.

2. Onze jongste ruin was in de winter geschoren vanwege luis en had dus een dikke winterdeken om. De volgende ochtend hing de winterdeken in het abc hekwerk, met de karabijnhaak op de borst opgehangen, en liep pony bloot op het land. Alle sluitingen van de deken waren nog dicht, de deken is (nog steeds) volledig heel.
Tja, dat krijg je als je je ponybeest Miracle noemt...

Zoolgangster

Berichten: 9778
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:24

Sjolvir schreef:
Gelukkig hier ook veel grappige! Rnmet goede aflop. Ken er helaaas ook veel die helemaal niet leuk afliepen.

Dit loep goed af :+ stond grasspriethe onder opstapje
[ [url=m/RaxzkC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Tja.... fjorden denken met hun maag. :')
Had inderdaad minder leuk af kunnen lopen, gelukkig hier niet aan de orde. :D

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:50

Mijn mini stond net voor de zoveelste keer op mij te wachten, met zn hoef door de slowfeeder |o
Wel blij dat ie rustig staat wachten.
Heeft ook al 1x met zn hoofd erin gezeten toen er een gaatje in kwam _O-

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:34

Afbeelding
Niet heel spannend... maar Otje staat eigenlijk altijd in de trekkerband hooi te eten.. :')

kinel
Berichten: 2201
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:58

webster543 schreef:
Oepsie.. er zijn wel goeie tussen zeg!

Gelukkig allemaal goed afgelopen!

Dit is het gevolg, als je een bloedkikker hebt die in de draad blijft hangen. Gelukkig enkel een litteken, verder geen gevolgen

[ [url=m/bE82Fg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik dus ook eens met m’n haflinger jaren geleden meegemaakt. Precies zoals op de foto en ook goed afgelopen.

Arianne_94

Berichten: 309
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:02

Ik had vandaag een bijzonder tafereel... Ik heb een teleporteur paard

Geen foto want het was al gebeurd.

Maar mijn belg merrie van 1,5 stond voordat ik uit ging mesten op eens stuk wat helemaal afgesloten is met of een hek of een (brede diepe) sloot.

En toen ik de paarden binnen ging zetten was ik haar kwijt :D. Ook dan sta je gek te kijken.

Maar ze is zwart en het was donker maar ik zag in de verte van een wei een grote zwart schim in een wei waar mijn shetjes staan.

Dus hoe ze daar is gekomen is een raadsel maar alle hekken zijn ruim 1 meter hoog :j

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:23

Weet iemand dat verhaal nog van die hengst die door het dak van de trailer naar buiten kwam op de paard en leven dag in Ermelo?

Ik was daar bij.. en heb me nog nooit zo dood geschrokken. Dat was bizar.

Ook wel eens paarden over de voorstang of achterstevoren in trailers zien staan. Ik vind het niks...

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 02:05

webster543 schreef:
[ [url=m/N2kixu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien helemaal niet dramatisch, maar typisch veulens.. waarom makkelijk, als het moeilijk ook gaat :D


En zo is mijn paard met mest uithalen in die driehoek bij het wiel vast komen te zitten :+ . Na wat paniek en een paar sprongen op de kruiwagen er zelf uitgekomen en behalve een paar wondjes verder niks aan over gehouden gelukkig.

Qimm

Berichten: 15221
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 04:01

Afbeelding

Wanneer je er blijkbaar wel vooruit overheen kunt, maar niet achteruit. Ze had flink dorst na de bevrijding, dus ze stond al even, getuige ook de bult mest erachter haha

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 07:36

Het loopt meestal goed af maar heb vaak de schrik er wel in.
Halsters en dekens zitten hier ook wel eens totaal anders (blijkbaar is dat mode)

Mijn ijslander die heeft wel eens met 2 voorbenen over de voorstang in de trailer gestaan (is klein en weegt niet zoveel dus die terug kunnen tillen). In een kruiwagen geel zand kun je bijvoorbeeld ook gewoon rollen. (Dat je dan met kruiwagen en al omgaat maakt hem niks uit)

Mijn haflinger is een kneus. Heeft nu al een paar keer vast gezeten in hooibak, gooit weleens een been in de waterbak en kan hem dan niet meer zo hoog optillen en zit dan ook vast op haar manier.
Elastieken was niet haar ding, na 1x heeft ze besloten dat niet weer te doen.
En ze heeft 2 dekens gehad die ik allebei in stukjes weer vond (anti deken denk ik).

Monique1963

Berichten: 8783
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:42

Niet met mijn paard, maar ik reed ooit met de auto in het pikkedonker 's nachts terug naar huis. Kronkelweggetje dus gelukkig reed ik heel langzaam. En ik dacht te zien dat het donker verschilde. Nam al gas terug. Het leek een zwart gat in de weg. Groot licht had ik al hielp niet, ik snapte gewoon niet wat ik zag. Nog langzamer rijden. Paar meter ervandaan gestopt. Vond het eng, wist echt niet wat ik zag. Staat het zwarte gat ineens op. Lag er dus een zwart paard te pitten op het asfalt. Dacht eerst nog dat ie aangereden was, maar niets hoor, ergens ontsnapt en asfalt nog lekker warm van de dag, ideaal om een dutje te doen. Ben nog lang bezig geweest midden in de nacht mensen te mobiliseren om het paard te vangen, maar in Frankrijk boeit het mensen niet zo dat er een paard losloopt. Hij gaat wel weer terug naar zijn baas zeiden ze. Tja.

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 12:05

Oh help... gelukkig heb je het gezien en is het goed afgelopen!

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:36

Mijn merrie is een luchtzuiger. Meestal als ze lang buiten zijn en ze is aan het werk geweest valt het mee. Maar sommige dagen staan ze langer binnen en krijgt ze een band om, hier is ze het vaak genoeg niet mee eens.
Ik was hier hele lange tijd bang voor dat ze ermee zou stikken of iets maar zodra haar hoofd naar beneden is kan ik er wel ruim 2 vingers tussen kwijt bij haar keel. En met de band heeft ze nog meer ruimte als ze hem normaal omlaat.

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:15

hoikimmmy schreef:
Mijn merrie is een luchtzuiger. Meestal als ze lang buiten zijn en ze is aan het werk geweest valt het mee. Maar sommige dagen staan ze langer binnen en krijgt ze een band om, hier is ze het vaak genoeg niet mee eens.
Ik was hier hele lange tijd bang voor dat ze ermee zou stikken of iets maar zodra haar hoofd naar beneden is kan ik er wel ruim 2 vingers tussen kwijt bij haar keel. En met de band heeft ze nog meer ruimte als ze hem normaal omlaat.

[ [url=m/YUT3Be.jpg]Afbeelding[/url] ]


Uhm, dit is toch geen vreemde situatie?
Dit is een paard wat schreeuwt dat die band niet hoort en fijn is. In plaats van die signalen negeren en een band omdoen, kan je kijken of je wat anders met die signalen kan, bv meer buiten.
Dit is gewoon zielig in mijn ogen.

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:26

MarliesV schreef:
hoikimmmy schreef:
Mijn merrie is een luchtzuiger. Meestal als ze lang buiten zijn en ze is aan het werk geweest valt het mee. Maar sommige dagen staan ze langer binnen en krijgt ze een band om, hier is ze het vaak genoeg niet mee eens.
Ik was hier hele lange tijd bang voor dat ze ermee zou stikken of iets maar zodra haar hoofd naar beneden is kan ik er wel ruim 2 vingers tussen kwijt bij haar keel. En met de band heeft ze nog meer ruimte als ze hem normaal omlaat.

[ [url=m/YUT3Be.jpg]Afbeelding[/url] ]


Uhm, dit is toch geen vreemde situatie?
Dit is een paard wat schreeuwt dat die band niet hoort en fijn is. In plaats van die signalen negeren en een band omdoen, kan je kijken of je wat anders met die signalen kan, bv meer buiten.
Dit is gewoon zielig in mijn ogen.


Was al bang voor commentaar.
Als ze vaker buiten kon zouden we dat doen en ze heeft de band alleen om als ze echt lang binnen staan dus niet elke nacht. Ik heb ook een andere band gehad daar kreeg ze kale plekken van. Ze heeft een liksteen, een bal en een speeltouw in haar stal. Succes met het nog op te lossen. De ene dag is ze gevoeliger voor stress dan andere en dan gaat ze zuigen. Ze is nagekeken en heeft geen maagzweer, ze krijgt genoeg hooi.