Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:24

Ik heb niet alles gelezen, maar doe vooral waar je gevoel het meest naar uit gaat. Ik vindt het nogal makkelijk dat veel mensen zeggen ik werk zoveel uur en combineer het met dit en dat. Niet iedereen is en kan hetzelfde. Vroeger werkte ik fulltime in combinatie met een paard en daarnaast nog soms in de avond werken met een eigen bedrijfje. Ik snap dus echt niet hoe ik dat heb gedaan. Ik werk nu 36 uur en buitenom met de hond wandelen blijf ik liever rustig binnen in de avond.

Het is natuurlijk wel zo dat je met je studie straks makkelijker dingen kunt bekostigen, maar als je nu al op ziet tegen 40 uur werken is het dan wel wat voor jou? Heb je nog alternatieven? Een studie die je ligt waarbij je straks niet verplicht 40 uur aan de slag moet?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:58

moonsparkle schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat je met je studie straks makkelijker dingen kunt bekostigen, maar als je nu al op ziet tegen 40 uur werken is het dan wel wat voor jou? Heb je nog alternatieven? Een studie die je ligt waarbij je straks niet verplicht 40 uur aan de slag moet?
Met deze studie kan ze ook aan de slag op andere plekken. Het feit dat ze een master denkniveau heeft na deze master gaat haar ontzettend helpen in haar verdere loopbaan (welke kant ze ook uit wil).

TS: goed dat je deze vraag hebt gesteld! Het komt vast goed! Na je master kan je alle kanten uit! Heel veel succes!

Blacky94

Re: Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:15

Ik heb alleen de eerste pagina globaal gelezen en reacties van de TS. Nu heb ik het idee dat je al wel redelijk uit bent over je keuze om toch je master te gaan doen, maar ga idd alsjeblieft geen paraveterinair oid doen. Daar is geen werk noch geld in te verdienen. Daarin zal je ook minstens 40u moeten werken (wat bijna onmogelijk is) om fatsoenlijk te verdienen voor je levensonderhoud en misschien als je het goed doet net een paard...
Je kan dan beter je master afmaken en daar een goede baan aan overhouden waar je meer aan verdient.
Maar genoeg mensen die met een baan van 40u pw dat weten te combineren met een paard.