Het leed dat een paard zoeken heet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:40

Autumnn schreef:
Persoonlijk stuur ik gewoon een bericht met “hallo, wat is de vraagprijs voor xxx ?”
Hoe uitgebreider hoe vervelender ze het vaak vinden merk ik

Ik heb een grote e-pony te koop en ik vind het juist fijn om een uitgebreider bericht te krijgen. De vraagprijs staat bij mij in de advertentie, dus die vraag krijg ik niet, maar mocht ik um wel krijgen, zou ik die uiteraard beantwoorden. Maar veel liever krijg ik alvast een klein beetje een beeld van de persoon die hem wil kopen en het gebruiksdoel. Ik kan me voorstellen dat een handelaar het liever kort houdt. Maar ik heb een fijn dier in de verkoop waarvoor ik mijn best doe om een fijn huis voor te vinden, en ik merk dat ik er tamelijk mutsig in sta en blijer wordt van de wat mutsigere berichtjes dan van de berichten: filmpje. Serieus? Naar zo'n kortaf tiepje mag mijn paardje niet eens ;) .

Chantal_1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:44

eventueel schreef:
Autumnn schreef:
Persoonlijk stuur ik gewoon een bericht met “hallo, wat is de vraagprijs voor xxx ?”

Ik heb een grote e-pony te koop en ik vind het juist fijn om een uitgebreider bericht te krijgen. De vraagprijs staat bij mij in de advertentie, dus die vraag krijg ik niet, maar mocht ik um wel krijgen, zou ik die uiteraard beantwoorden. Maar veel liever krijg ik alvast een klein beetje een beeld van de persoon die hem wil kopen en het gebruiksdoel. Ik kan me voorstellen dat een handelaar het liever kort houdt. Maar ik heb een fijn dier in de verkoop waarvoor ik mijn best doe om een fijn huis voor te vinden, en ik merk dat ik er tamelijk mutsig in sta en blijer wordt van de wat mutsigere berichtjes dan van de berichten: filmpje. Serieus? Naar zo'n kortaf tiepje mag mijn paardje niet eens ;) .

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw e-pony ;-)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:55

[code][/code]
eventueel schreef:
Autumnn schreef:

Klopt, ik pas wel altijd mijn berichtje aan op de persoon. Maar degenen waar ik nu contact mee heb zijn, tja, boeren :+ , en die zijn niet zo uitgebreid in zowel tekst als antwoord. Als het wel een privé-persoon is stuur ik wel een langer bericht

Autumnn

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:56

Zo ga ik 18 september bij 1 paard kijken en hopelijk nog een tweede. Daar wacht ik nog op antwoord

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:22

Ik heb een grote e-pony te koop en ik vind het juist fijn om een uitgebreider bericht te krijgen. De vraagprijs staat bij mij in de advertentie, dus die vraag krijg ik niet, maar mocht ik um wel krijgen, zou ik die uiteraard beantwoorden. Maar veel liever krijg ik alvast een klein beetje een beeld van de persoon die hem wil kopen en het gebruiksdoel. Ik kan me voorstellen dat een handelaar het liever kort houdt. Maar ik heb een fijn dier in de verkoop waarvoor ik mijn best doe om een fijn huis voor te vinden, en ik merk dat ik er tamelijk mutsig in sta en blijer wordt van de wat mutsigere berichtjes dan van de berichten: filmpje. Serieus? Naar zo'n kortaf tiepje mag mijn paardje niet eens ;) .[/quote]

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar jouw e-pony ;-)[/quote]

Ik heb je een pb gestuurd!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:53

Ik vind het altijd raar als mensen bij hun advertentie zetten ' op berichten met alleen vp? word niet gereageerd ' en hun vp niet vermelden bij de advertentie. Ik wil gerust 100 berichten uitwisselen maar ik wil toch echt weten wat dat paard kost voordat ik veel tijd steek in meer informatie uitwisselen.

Aan de andere kant, ik had een advertentie staan met de vp erbij en dan kreeg ik een berichtje met ' wat is je uiterste prijs? ', dan denk ik of je hebt geen budget of een beperkte vocabulaire hahaha.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:42

Ik heb een paar zoektochten achter de rug en ik vond het niet prettig om iedere keer maar weer achter vraagprijzen en filmpjes te moeten appen of mailen.
Als je een paard verkoopt zeg dan een prijs en ook een filmpje is heel handig.
Staat het er niet bij dan krijg je van mij ook geen heel uitgebreid verhaal, want voordat ik van alles over mijzelf ga vertellen wil ik wel weten of het paard in mijn zoektocht past.
Dus alleen een vraag naar film of prijs hoeft niet te betekenen dat je niet serieus bent of geen goed tehuis kan bieden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:57

Maar als de vrpr er niet bij staat heeft dat wel een reden.

Of mensen denken; als ze komen kijken, betalen ze wel meer, omdat het paard zo leuk is.

Of mensen willen echt een goed huisje en op een lage prijs krijg je echt koopjes jagers.

En soms willen mensen gewoon niet dat de hele wereld weet wat ze vragen voor het beestje.

Even terug kwam ik op fb een adv tegen met een vrij hoge prijs. Waarschijnlijk vond de eigenaresse het geweldig dat ze haar paard zoveel waard vond, maar ik en anderen moesten er alleen maar om lachen. Niet leuk, maar zo werkt het wel.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:16

Superpony, dat vind ik 3 slechte redenen om geen prijs te noemen. Als je iets verkoopt heeft dat een prijs, geen prijs vermelden houdt koopjesjagers niet op afstand. Als mensen komen kijken dan weet je doorgaans snel of je de juiste kopers hebt.
Zo heeft ieder zijn eigen redenen om iets wel of niet te vermelden, maar duidelijke informatie werkt (voor mij) het beste.
Als ik alles eruit moet trekken dan is de belangstelling snel over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:20

valori schreef:
Superpony, dat vind ik 3 slechte redenen om geen prijs te noemen. Als je iets verkoopt heeft dat een prijs, geen prijs vermelden houdt koopjesjagers niet op afstand. Als mensen komen kijken dan weet je doorgaans snel of je de juiste kopers hebt.
Zo heeft ieder zijn eigen redenen om iets wel of niet te vermelden, maar duidelijke informatie werkt (voor mij) het beste.
Als ik alles eruit moet trekken dan is de belangstelling snel over.

Maar het gaat er niet om wat jij, ik of andere vinden. Daarom doen mensen dat. Het is hun paard, dus zij bepalen hoe ze hem verkopen.
Als je dat niet aanstaat, moet je verder kijken.

Maar als je zoals TS zoekende bent, is het fijn om soms wel verder te vragen en met de verkoper op 1 lijn te komen. Nu blijven er dieren staan, die misschien wel in het plaatje EN budget passen.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:30

Dat snap ik wel hoor, maar misschien zet het iemand toch aan het denken hoe het bij een koper over kan komen, je wil toch niet de juiste koper missen en ook als koper niet het juiste paard.
Een goede advertentie heeft voor mij goede foto's, een prijs en een korte beschrijving van karakter van het paard in verhouding tot leeftijd etc. Heb ik dan verder nog vragen, dan vraag ik dat wel want ik verwacht ook niet dat je alles in een paar regels kunt vertellen.
Zoveel mensen zoveel wensen en meningen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:02

Als ik op zoek ben en de advertenties doorkijk, dan vind ik het toch echt wel praktisch als er iets van een richtprijs bijstaat!Het heeft helemaal geen zin om te gaan reageren op een paard waar men veel meer voor wil krijgen dan ik kan of wil betalen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:05

Wat is er mis met: normale prijsklasse of hogere prijsklasse?
Ik vind het fijn om de mensen ook even persoonlijk te spreken. Vaak krijg je dan zelf ook even de kans om vragen te stellen en te bepalen of het paard bij diegene past of niet.
En soms heb ik zulke horken aan de lijn, daar heb ik niet eens zin om tijd vrij voor te maken of überhaupt mijn paard aan te willen verkopen :o
Waar is de sociale factor gebleven? Persoonlijk iemand te woord willen staan is toch niet zo lastig?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 17:17

Soms staat ook de prijsklasse niet in een advertentie vermeld, en prijsklasse blijft natuurlijk ook een mening en is geen geschreven prijs.

Maar inderdaad, bellen vind ik persoonlijk nog een dingetje, als ik dan moet aangeven dat het voor mij te duur is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:22

Michelleex schreef:
Soms staat ook de prijsklasse niet in een advertentie vermeld, en prijsklasse blijft natuurlijk ook een mening en is geen geschreven prijs.

Maar inderdaad, bellen vind ik persoonlijk nog een dingetje, als ik dan moet aangeven dat het voor mij te duur is.

Je krijgt ze soms ook nog moeilijk aan de lijn.Zet er nou gewoon bij wat je voor het paard wilt hebben,dat bespaart beide partijen een hoop tijd en moeite.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:23

Ik heb weleens mensen gehad die een quarter zochten. Vroegen of ik wat wist en keken overal rond. Kwamen een paardje tegen waar bij stond; normale prijsklasse. Die mensen erop af en paardje was 5500 euro. Dat vond ze dus veel te duur. Voor hun was normale prijsklasse tm 3000 zeiden ze. Tja......
Ik zeg altijd; beter een goede pony dan een slechte quarter dan. Maar mensen kopen dan liever een paard met een afwijking.

Is niet heel erg. In de sport lopen er zat rond met een gebrek hier of daar. Leeftijd net zoiets. Ik vind dat ook een hele lastige. Mijn merrie terug gekocht toen ze bijna 20 was en nu 26 nog heel veel plezier van. We hebben nog 3 20+ paardjes. Ik vind een 15jr dus nog lang niet afgeschreven.

Onze 7 jarige die is ingeslapen, hebben we korter plezier van gehad. Heb je eisen, hou het dan een beetje breed. Vergroot je zoek gebied, kijk niet teveel naar kleur en leeftijd, maar hou karakter en gezondheid hoog.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:34

Michelleex schreef:

Dan zeg je gewoon; wat jammer! Mijn budget is helaas niet toereikend genoeg. Veel succes met de verkoop

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:45

Inderdaad wat Kriel zegt, dat geeft verder toch niet

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:08

Kriel schreef:

Op zich niks, alleen ik merk dat iedereen iets anders verstaat onder hogere prijsklasse. De ene vindt boven de 10k hogere prijsklasse, de andere boven de 25k. Ik mail soms wel eens voor paarden met hogere prijsklasse en dan zijn ze 70k ex btw, en zo bijzonder zijn ze vaak niet haha..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:11

Kriel schreef:
Ik vind het fijn om de mensen ook even persoonlijk te spreken. Vaak krijg je dan zelf ook even de kans om vragen te stellen en te bepalen of het paard bij diegene past of niet.
En soms heb ik zulke horken aan de lijn, daar heb ik niet eens zin om tijd vrij voor te maken of überhaupt mijn paard aan te willen verkopen :o
Waar is de sociale factor gebleven? Persoonlijk iemand te woord willen staan is toch niet zo lastig?

Kriel dat vind ik ook. Een paard is geen fiets en bij ons blijft hij in principe de rest van zijn leven. Ik vind het heel vervelend als de prijs niet gecommuniceerd is vooraf (ik huur ook nooit een huisje als daar moeilijk over gedaan wordt) want ik vind duidelijkheid en transparant zijn heel erg belangrijk.
Gelukkig hebben wij tot nu toe altijd ruim de tijd gehad om het paard te bekijken, te testen middels rijden, na te denken vooraf en achteraf, te keuren en te kopen.

Ik heb tot nu toe altijd gezegd, nadat we prijs wisten en foto's of video's gezien hadden of paard in real life: "wij zijn zeer serieus. Wil je het paard voor ons vasthouden en ons de tijd geven om te kijken of hij gelukkig bij ons kan worden en wij met hem/ haar, want voor ons is een paard een vriend en geen fiets. In principe blijft hij bij ons tot de dood ons scheidt." Tot nu accepteren de mensen dat (vinden het zelfs fijn) en houden hem voor ons vast.
Even goede vrienden als ze de belofte niet geven, want dan kom ik niet eens langs. Dan ga ik mijzelf ook niet openstellen voor een nieuw wezen.
Tot twee keer toe hebben wij zo een paard gekocht (1x kijken en gelijk verliefd!) en de derde gaan we zondag bekijken en rijden kort in de bak en gewoon eventjes kennismaken. Maandag echte buiten rit op rijden en dan gaat hij met mij voorop en mijn vriendin die de weg weet er achter aan }> , dinsdag keuren en hopelijk woensdag kopen.
Ik heb al zoveel filmpjes en foto's gezien en we vinden hem heel leuk en hij lijkt bij ons te passen.

Mocht deze het niet worden, dan gaan we na een week weer terug en huren weer het huisje en gaan dan langs stoeterijen om een nieuwe merens te zoeken. Je praat over een rijafstand van 6 uur (wij wonen in Zuid Frankrijk) en we gaan echt in het gebied waar ze opgroeien een merens zoeken. Dus vandaar dat hij ook vastgehouden moet worden. Het is nogal een organisatie en afstand.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:32

Ik denk dat je beter even kunt doorsparen.. Een allround paard met een goed karakter kost ook gewoon geld. Ik zie veel mensen die een allround braaf paard zoeken en dan wel toe willen geven op bewegingskwaliteit, om zo de prijs te drukken. Maar braaf en allround zijn ook kwaliteiten waar je voor betaalt. Bij mij tenminste wel. Ik kan niet fokken voor mensen die een brave 3jarige voor 6 mee willen nemen. Gaat gewoon niet. Mijn paard is geen mislukt sportpaard die voor weinig weg mag, maar gewoon een heel fijn paard voor de amateur.
Dus voor met jouw prijsklasse kom je toch bij paarden die iets mankeren, en daarom voor dat geld weg gaan.

Maar los van dat is het crazy als ik het zo om me heen hoor.. Hoe vaak er niet gelogen wordt in advertenties. Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta! Veel succes met je zoektocht!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:09

We hebben dus geluk gehad. Chico is id bak gereden en met een buitenrit ,
Met mij voorop.
Hij is forwards, nergens bang van en geeft mij een zeer betrouwbaar gevoel. Iemand slog net de deur dicht vd auto toen we langs reden , en een klein rillinkje met gelijk brrrr en hij liep gelijk door.
Mijn 1ste lachkick al binnen want bij het watervalletje is hetbeetje diep en hij spetterde me helemaal nat. Hijwordt met bit gereden, maar omdat hij proest met mond half onder water ziet dat er anders uit als dat het werkelijk was.

Afbeelding
Clown <3

Gisteren dietenarts die hem gekeurd heeft, tanden gevijld en foto gemaakt van 4 onderbenen en hoeven. Hij is volledig goedgekeurd zonder enige bemerking.
Dus paardje gekocht *\o/* en vanochtend nog gereden id bak (hij is 7 jaar, super braaf maar dressuurmatig een echt puppie). Demensen daar konden niet geloven dat hij zo mooi Kan lopen, itt tot mij die de potentie en werkwilligheid gelijk gevoeld had en dacht hier gaan wij een heel fijn paardje aan krijgen.

Afbeelding

Kortom we zijn opgelucht en gelukkig met deze jongen. Over 3 weken brengt mijn vriendin hem. Als ik ooit weer een paard zou moeten kopen doe ikhet op dezelfde manier.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:26

Gefeliciteerd pien!!

En die foto bij de watervalletjes is echt heel gaaf. Die moet je meteen maar ergens ophangen.

Hopelijk thuis ook een match met je andere paardje.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:31

Tegenwoordig wil men voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en moet het paard topbraaf zijn plus alles kunnen. Zo werkt het imo niet. Je zult op bepaalde eigenschappen moeten inleveren of geld bij moeten leggen.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 13:38

Als je mijn wensen had gelezen had je gezien dat dat niet aan de orde is.

Fijn Pien dat je een nieuw maatje hebt gevonden.