rien10 schreef:mascha_king schreef:Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????
Klinkt als een paard en een prijs waarvoor ik een afspraak met je zou maken. Als ik een recreatie paard zou zoeken.
Idd ik ook.
Is toch een prima prijs en L1 zegt mij dat het paard een nette basis beheerst. 10 jaar is overigens een super mooie leeftijd. Kan op papier zeker nog 15 jaar mee.

Er hangt vaak ook iets minderwaardige om de term recreatiepaard.
uur op zaterdag zondag en woensdag...en dan ook echt in 6 weken doorgesleten hoefijzers meer dan 500 km op de teller!
. Vervolgens galoppeerden wij weer verder. Dat had ze zo'n geweldige ervaring gevonden, dat je dus je paarden gewoon met een losse teugel kon laten kijken en daarna weer weg galopperen en dus gewoon kan genieten van buiten rijden.
Of je nu buiten rijdt, een proefje dressuurt of een parcoursje springt; of een combinatie van alledrie; over het algemeen zijn we allemaal recreanten, waarvan velen voor de lol op concours gaan. Wat niet uitsluit dat je het zo goed mogelijk wilt doen, maar man; get real, de meesten van ons (bijna allemaal hier) zijn geen Anky's, Jeroen's of weet ik wie... en dat zullen we/ze ook nooit gaan worden. Een hoop geblaat maar weinig wol... En waarom? Dus zijn we over het algemeen recreanten die een wedstrijd rijden in de basissport. Nou èn?
Niks mis mee.
. Waarop ik hem gelijk om de oren sloeg met: "wie het beste paard heeft valt over te discussiëren. Want als morgen de oorlog uitbreekt, dan zet ik deze knol voor onze wagen, mijn kinderen erin en we gaan naar het zuiden toe. 100% zeker dat ik in Spanje of nog zuidelijker aankom, zelfs als ik door de berm van de autobaan stukken moet rijden. Ik wed dat u nog niet eens het dorp uit komt. Dus vertel me eens, wie heeft hier het beste paard?
ik was nogal fel want mijn dochter zat er verdorie op
Maar dat terzijde).