Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maddoxx schreef:Bedankt voor de tips! Het staat er ook bij omdat ik er veel te koop zie staan omdat ze niet alleen weg kunnen.
anjali schreef:Maddoxx schreef:Bedankt voor de tips! Het staat er ook bij omdat ik er veel te koop zie staan omdat ze niet alleen weg kunnen.
Cally zegt dus dat zij het elk paard kan leren. Maar dan krijg je er dus trainingskosten bij. En kun je niet meteen zelf beginnen met je nieuwe paard.Het paard wat jij zoekt bestaat wel,maar je moet misschien even geduld hebben om hem\haar te vinden.En laat je vooral niet ompraten om er ergens een te kopen die niet aan je eisen voldoet!
CalipsoLover schreef:Ik moet zeggen (ik ben ook aan het rond kijken) dat de prijzen nu ontzettend hoog zijn. Het paard dat ik nu heb kun je niet meer kopen voor die prijs, je betaalt haast het dubbele of het driedubbele, en dan spreek ik over prijsklasse B/C 4 jaar geleden. Mijn eisen liggen zelf niet belachelijk hoog maar bevind mezelf toch al in de hogere prijsklasse. Wat zoek je zoal in een paard TS? Misschien kan ik wat mee kijken voor je? Moet het perse een Tinker zijn?
Peetstap schreef:CalipsoLover schreef:Ik moet zeggen (ik ben ook aan het rond kijken) dat de prijzen nu ontzettend hoog zijn. Het paard dat ik nu heb kun je niet meer kopen voor die prijs, je betaalt haast het dubbele of het driedubbele, en dan spreek ik over prijsklasse B/C 4 jaar geleden. Mijn eisen liggen zelf niet belachelijk hoog maar bevind mezelf toch al in de hogere prijsklasse. Wat zoek je zoal in een paard TS? Misschien kan ik wat mee kijken voor je? Moet het perse een Tinker zijn?
Ik heb zelf de indruk dat de markt een bitje aan het overspannen aan het raken is..
Goede , gezonde en brave paarden zijn in no time verkocht, men stapt blijkbaar direct in auto, kijken en betalen oid ?
Krijg niet de indruk dat er vaak serieus wordt gekeurd of men bedenktijd neemt.
Zorgelijke ontwikkeling voor zuivere en nette handel.
Vermoed zomaar dat er dus veel in de handel komt die de prijs totaal niet waard zijn of veel mankementen en gebreken hebben.
Caily schreef:Ik heb een trainingsstal gefocust op het buiten rijden met koudbloeden/Tinkers. Heb het nog geen enkel paard niet kunnen leren. Dat is echt enorme onzin. Alle paarden hier gaan gewoon alleen mee. De barock pinto ook trouwens.
Ik weet niet wat voor Yoeri wordt gevraagd, maar afgaande op het karakter wat zn vader doorgeeft heeft hij wel de power die jij zoekt TS, dus dan is het een kwestie van opleiden voordat je het paard hebt wat je zoekt.
Verder vind ik je budget voor een goede Tinker icm deze wensen aan de lage kant. Dan kom je toch bij de “importrommel” (wat wat anders is dan een liefhebbende fokker die wat dieren importeert) of dieren op leeftijd/mindere opleiding/gebrek. Haflingers en IJslanders zijn voor zover ik weet nog wat prijziger op dit moment, Fjorden of kruisingen zou ik niet durven zeggen.
Grofweg kan je ook wel algemeen stellen dat een braaf recreatiepaard die gezond is en alleen mee kan begint bij een prijs van 3000. Ongeacht ras geslacht of leeftijd.
Maar, je hebt maar een gelukstreffer nodig, dus als je de tijd hebt, kom je jouw paardje vast wel tegen!
hoogendroog schreef:Een paar tips, gezien vanuit een andere hoek. Verspil niemands tijd, overschat je rijkunsten niet, communiceer beleefd, kun/wil je onverhoopt toch niet komen: meld je af bij de verkoper, vond je het paard niet geschikt na het testen: laat het de verkoper tijdig weten dat je geen verdere interesse hebt. En verder: zoek in een jouw passende prijsklasse en niet daar boven.
Maddoxx schreef:hoogendroog schreef:Een paar tips, gezien vanuit een andere hoek. Verspil niemands tijd, overschat je rijkunsten niet, communiceer beleefd, kun/wil je onverhoopt toch niet komen: meld je af bij de verkoper, vond je het paard niet geschikt na het testen: laat het de verkoper tijdig weten dat je geen verdere interesse hebt. En verder: zoek in een jouw passende prijsklasse en niet daar boven.
Uiteraard! Al is het vaak moeilijk om niet toch naar een hogere prijsklasse te kijken.