Botticelli, bonte kwpn hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:22

Kabayo schreef:
Getup schreef:
Natuurlijk dekken?

Maar dat moet ze toch lekker zelf weten,het is geen hoofddoel voor deze hengst,en gelijk heeft ze.

Mij lijkt het inderdaad een fijn en nuchter dier.

Nee maar dat is een keuze die je maakt. Ki gaat tegenwoordig zo makkelijk

Ik had het overigens niet tegen ts hoor. Dat moet ze inderdaad zelf weten en ik snap haar wel ;)

KI kost alleen wel heel veel geld. Volgens mij betaalde ik 75 euro per sprong + de hengst moet getest worden. En dan wordt dekgeld ineens wel anders.

Ayasha
Blogger

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:32

Ik zou willen dat van meerdere hengsten gewoon dit soort foto's te vinden waren. Gewoon zoals het dier is zonder truckage.
Elke keer als ik die als poppetjes opgetutte hengsten zie kan ik het niet helpen dat ik denk "hoeveel photoshop zou er aan te pas gekomen zijn?"
Die rug- of halsslijn misschien net iets bij gewerkt of dat voorbeen misschien net ietsje "ruimer" gemaakt?
Of het zo ís weet ik niet maar het komt wel elke keer in me op.

Bij deze foto's is het gewoon "what you see is what you get" en dat is IMO zoals het moet zijn. Dat neppe omhooggevallen gedoe in de paarden altijd... En een andere ruiter er op zetten voor de foto's, wáárom in vredesnaam? :?

Mooi dier TS. En gewoon heerlijk "echt" blijven. :) Je niet laten mee sleuren in die nepheid die hier geopperd wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:42

Ik vind het een knap dier met een interessante afstamming en de foto's goed genoeg voor de advertentie. Wel zou ik zijn rontgenologische gezondheid graag willen weten/ vermeld zien staan in de advertentie en ik weet niet of het er al is. Maar op Youtube een goed filmpje van zijn exterieur/ beweging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:52

Kabayo schreef:
bigone schreef:
Hengst met goede afstamming vind Samber bloed goed bloed. Ts zit er denk ik ook helemaal niet op te wachten dat er elk jaar 100 merries op de stoep staan want dan kan ze wedstrijden rijden wel vergeten. Veel plezier met hem , dat fijne karakter heeft hij niet van een vreemde.

Wat een onzin..... ken genoeg die 180 dekken in het jaar en presteren op het hoogste niveau... ín het dekseizoen ja :=

Onzin?? Er zijn er wel die er vijfhonderd per jaar dekken maar dat is KI, wanneer een hengst natuurlijk dekt moet dat in de maanden april,mei,juni,juli en dan 100 dekkingen dan is dat om de dag minimaal dekken. Grote meid wanneer je in de vier maanden ook nog eens prestaties onder het zadel verwacht maar niet lezen en meteen schreeuwen is de trend tegenwoordig.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 11:23

Haha zoveel dekken is echt niet te doen hoor :+ Het neemt echt heel veel van een paard, je moet daar wel een beetje mee uitkijken. Aan het einde van de zomer mist hij helaas wel de nodige kilo's en dan krijgt hij vakantie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:31

Elisa2 schreef:
Ik vind het een knap dier met een interessante afstamming en de foto's goed genoeg voor de advertentie. Wel zou ik zijn rontgenologische gezondheid graag willen weten/ vermeld zien staan in de advertentie en ik weet niet of het er al is. Maar op Youtube een goed filmpje van zijn exterieur/ beweging.

Er staan op FB filmpjes. Maar beter is nog om hem gewoon te gaan kijken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 11:57

Stukje film, is wel alweer van een jaar geleden. Wordt tijd voor een nieuw filmpje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:32

Bedankt, dit geeft wat meer een indruk van zijn bewegingen en uiteraard Jan, irl bekijken is nog beter.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:09

janderegelaa schreef:
KI kost alleen wel heel veel geld. Volgens mij betaalde ik 75 euro per sprong + de hengst moet getest worden. En dan wordt dekgeld ineens wel anders.

Iid janderegelaa, dit is dus reden waarom ik gestopt ben met mij hengst. Ik moest er op toe leggen, en dat is niet te doen als het gewoon hobby is. En ik wou met die van mij niet natuurlijk dekken.

En TS, Veel succes dit jaar weer met je paardje, leuk dier!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:36

bigone schreef:
Kabayo schreef:

Wat een onzin..... ken genoeg die 180 dekken in het jaar en presteren op het hoogste niveau... ín het dekseizoen ja :=

Onzin?? Er zijn er wel die er vijfhonderd per jaar dekken maar dat is KI, wanneer een hengst natuurlijk dekt moet dat in de maanden april,mei,juni,juli en dan 100 dekkingen dan is dat om de dag minimaal dekken. Grote meid wanneer je in de vier maanden ook nog eens prestaties onder het zadel verwacht maar niet lezen en meteen schreeuwen is de trend tegenwoordig.

Even realistisch mensen, 180 is al heel veel en dat red de gemiddelde kwpn hengst niet. 500 al helemaal niet.

Enkele kampioenshengsten in het verleden hebben een keer in het eerste jaar er 2 a 300 gehad, maar dat zijn echt uitzonderingen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:48

littleroosie schreef:
Hij fokt groot, heb hier een jaarling staan die bijna even groot als zn moeder van 1.66 is. De andere veulens van vorig jaar waren/zijn ook groot.

Toch maar m'n tinker van 1.60 laten dekken dit jaar :')

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:51

Esaqar schreef:
littleroosie schreef:
Hij fokt groot, heb hier een jaarling staan die bijna even groot als zn moeder van 1.66 is. De andere veulens van vorig jaar waren/zijn ook groot.

Als je dat doet kom ik je veulen kopen! <3 :D Want ik vind deze hengst GEWELDIG en Tinkers met een beetje maat zijn zo dungezaaid!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:55

Haarbal schreef:
Esaqar schreef:

Als je dat doet kom ik je veulen kopen! <3 :D Want ik vind deze hengst GEWELDIG en Tinkers met een beetje maat zijn zo dungezaaid!

Ik denk dat wanneer zo'n combinatie goed uitpakt, je een erg gaaf paard kan krijgen!
Maar mijn merrie heeft er nog een veulen naast lopen van net 4 weken, en ik ben blij dat ik sinds zondag weer kan rijden, dus misschien over een paar jaar. :P

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 13:24

Alle commotie is uiteindelijk voor niks geweest. Botticelli staat met een blessure waardoor er dit jaar niet gedekt wordt.

Eerste veulen van dit jaar uit een Bartele (fries):
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:29

Wat zonde voor Botticelli ,de blessure, beterschap ermee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:57

Wat zonde zeg maar een prachtig veulen dit jaar zeg!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:19

Ah oliebol, wat balen zeg. Beterschap gewenst.
Wat een geweldig leuk veulen!!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:40

Oh bah, dat is echt naar. Beterschap.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:03

Echt super jammer! Hopelijk knapt hij goed op!
Als dat zo is dan zou ik hem volgend jaar wel willen gebruiken voor mijn Groninger merrie. Samber is tenslotte uit Gronings bloed :) Denk dat het een hele toffe combinatie kan zijn!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 16:37

MyChoice schreef:
Echt super jammer! Hopelijk knapt hij goed op!
Als dat zo is dan zou ik hem volgend jaar wel willen gebruiken voor mijn Groninger merrie. Samber is tenslotte uit Gronings bloed :) Denk dat het een hele toffe combinatie kan zijn!

Dat vind ik leuk om te lezen!
Hij maakt langzaam aan al progressie die nog niet verwacht was dus dat lijkt goed.