Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Murosch schreef:Op de een of andere manier lukt dat niet helemaal. Ik merk dat ik mijn benen optrek (knijp), raak ook snel mijn beugels kwijt en zit te ver voorover. Dat gebeurt ook op mijn jonge paard. Vroeger kon ik heel goed zitten in galop, daar kon ik juist mn paard goed mee verzamelen, maar wat ik nu allemaal aan het doen ben?
Avalanche81 schreef:Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet![]()
Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.
Jester_ schreef:Avalanche81 schreef:Goed bezig!!! Hou wel lengte in de hals, als ie iets te diep komt is niet erg, maar te kort zie ik liever niet![]()
Verder weer fijne plaatjes, impuls goed, ik zie een deinende rug, en paard dat mooi door zijn lijf beweegt.
Meen je die?![]()
Ik bedoel het ziet er netjes uit zeker voor waar jullie vandaan komen en bedoel het niet afkrakend want je doet het echt goed en het paard staat je mooi
Maar ik denk eerder met deze aanleuning aan een weggedrukt rug dan door het lijf... Een paard wat door het lijf loopt en over de rug beweegt deze juist omhoog
EmptyWords schreef:als je goed kijkt zie je dat hij ook nog geen verbinding maakt door zijn hele lijf. Rug wordt niet gebruikt zoals je graag zou willen. hij breekt af achter de schoft, tilt zijn rug niet op.
in deze fase van het rijden niet erg. TS is aan het rijden. hand volgen komt wel
ik vind het wel erg tof dat er een ongelukje gebeurt, paard over de zeik is, ts de tijd neemt om toch op te zadelen en gaat rijden. geen perfecte plaatjes, wel een super grote en toffe overwinning!
maria1990 schreef:Avalanche81; hoe kun jij nou zeggen: dat hij zijn rug correct gebruikt?
Avalanche81 schreef:EmptyWords schreef:als je goed kijkt zie je dat hij ook nog geen verbinding maakt door zijn hele lijf. Rug wordt niet gebruikt zoals je graag zou willen. hij breekt af achter de schoft, tilt zijn rug niet op.
in deze fase van het rijden niet erg. TS is aan het rijden. hand volgen komt wel
ik vind het wel erg tof dat er een ongelukje gebeurt, paard over de zeik is, ts de tijd neemt om toch op te zadelen en gaat rijden. geen perfecte plaatjes, wel een super grote en toffe overwinning!
Nee hij tilt zijn rug idd niet op, al moet je daar ook niet teveel op focussen, want dat gebeurt ook niet in elke fase van de beweging. Als een paard constant met een bolle rug loopt is hij ook stijf. Paard drukt hem ook niet weg, en TS is idd wel echt aan het rijden. Dus al met al ben ik gewoon niet ontevreden, en ik vind het bij tijden belangrijker dat je op zo'n moment even doorpakt, dan dat ze weer zelf in haar angst gaat zitten, en dat doet ze gewoon heel goed.
Hij maakt idd geen verbinding door het hele lijf, vandaar ook de opbolling achter de kaak, die heb je niet als ie over de hele bovenlijn lang wordt.