Wie nog: gezin van 5 + werk + hobby's + paard = tijd tekort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Wie nog: gezin van 5 + werk + hobby's + paard = tijd tekort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:37

Hahahaha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:34

De laatste keer zonder kinderen oppad was samen naar de bios toen de jongste een paar maanden oud was.
Leuke avond voor ons, voor de jongste wat minder (en dus voor mijn moeder ook) hij heeft bijna de gehele tijd gehuild. Gelukkig is mijn moeder van het troosten etc dus niet alleen hoeven huilen.

Inmiddels zou het wel weer kunnen als wij rond bedtijd weggaan, hij slaapt nu door.

Annie_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:48

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!
Ik heb sinds vorig jaar mijn eigen paard, droom nog van een huisje met grond en tja ook met kinderen! Blij om te lezen dat het dus wel kan, in mijn omgeving wordt wel geroepen: 'wil je echt paarden aan huis? Hoe doe je dan straks met kinderen? Denk je dat je dan nog echt met paarden bezig wilt zijn?'
Ik denk dat paarden echt in mijn bloed zit.. en ik hoop net als vele van jullie dit te kunnen combineren met kids en een job. Voorlopig volle bak werken om centjes te sparen, en dromen natuurlijk!

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:01

Hier ook druk:
4 kinderen en 4 pony's aan huis.
man fulltime job
Ik 2 jobs: 28 u verpleging en 16 uur bijbaantje .

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:02

Quality time hebben we als gezin gewoon samen.
We hebben allemaal dezelfde interesses. En gaan graag samen met de hele beestenbende op pad. Hond mee, kinders mee op de pony's en picknicken maar! Lekker naar het bos.
Manlief en ik doen sowieso veel samen. We delen dezelfde hobby's, want naast de tijd met pony's knutselen we bijvoorbeeld ook samen aan de auto's. :') We wandelen of fietsen graag, zwemmen, we zitten eigenlijk nooit stil. Doen altijd wel wat.
Daten dat hoeft van mij niet. Ben vroeger ook nooit uitgegaan. Ik vind dat niks aan.
Als we zelden eens uit eten gaan, doen we dat samen als gezin en nooit met zijn tweeën. We zijn een gezin, en vooral nu de kinderen nog een leeftijd hebben dat ze samen leuke dingen willen doen, nemen we het er van. En dat vinden we beide ook fijn.
Ik hoef geen 'me time'. Dat heb ik al als ze op school zitten en dat vind ik al saai genoeg dat ze zo lang weg zijn. En als ik alleen een buitenrit maak heb ik ook al 'me time'.
edit. En daarnaast heb ik super makkelijke kinderen, ik kan gewoon rustig mijn ding doen, ook al ze thuis zijn. :Y) Ik teken en schrijf ook graag, dat kan gewoon. We kunnen ook rustig ons eigen dingetje doen.
We zijn heel close als gezin. En dat vind ik fijn.
Ook gaan vaak nog andere familie leden mee picknicken, we maken er een grote happy familiy van haha.

Schriktraining voor de paardjes doen we ook samen. Zoonlief bouwt het parcours, dat vindt ie prachtig. En zorgt voor wat lekkers.
Hij barst altijd van de goede ideeën. En zo is ook hij op zijn manier met de pony's bezig. Ondertussen is manlief wat in en om de schuur bezig en komt meerdere malen even gezellig kijken of foto's van het spektakel maken.
Het scheelt denk ik ook wel een hele hoop dat we de pony's aan huis hebben en onze andere hobbies ook. We zijn gewoon altijd dicht bij elkaar in de buurt, ook als we ons eigen ding doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is het dan wel even zo ivm een auto ongeluk, maar we gaan gewoon trouw elke week samen een mooie rit maken!
Afbeelding

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:09

Hier ook een druk gezin ,2 dochters thuis.zoon het is uit.manlief werkt 70 uur per week.2 paarden 4 kilometer veropstaan. Op mijn gehuurde land 0.7ha. Doe samen met mijn dochter de paarden maar in de werkweek komt het op mij neer. Geen stromend water en stroom op stal.dus in de winter moet je altijd op de middag. Ik werk van half negen tot half 2 elke dag en donderdags en vrijdag heel de dag.er is ook nog een hond ,kat,konijn, vogels, .
Mijn tip is :zorg dat je voor de hele week vlees aardappels/pasta en groente in huis hebt en dat wat je eet op een lijst hebt staan en maak een dag van te voren alles klaar en zet het in de koelkast. Wordt het een keer laat(vanwege de sport) dan kan je alles zo pakken en opzetten. Zo kan je op je meest drukke dag de gehaktballen/rundvlees al klaar hebben .

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:30

Marian_lara schreef:
Hier ook een druk gezin ,2 dochters thuis.zoon het is uit.manlief werkt 70 uur per week.2 paarden 4 kilometer veropstaan. Op mijn gehuurde land 0.7ha. Doe samen met mijn dochter de paarden maar in de werkweek komt het op mij neer. Geen stromend water en stroom op stal.dus in de winter moet je altijd op de middag. Ik werk van half negen tot half 2 elke dag en donderdags en vrijdag heel de dag.er is ook nog een hond ,kat,konijn, vogels, .
Mijn tip is :zorg dat je voor de hele week vlees aardappels/pasta en groente in huis hebt en dat wat je eet op een lijst hebt staan en maak een dag van te voren alles klaar en zet het in de koelkast. Wordt het een keer laat(vanwege de sport) dan kan je alles zo pakken en opzetten. Zo kan je op je meest drukke dag de gehaktballen/rundvlees al klaar hebben .

WoW, dat is echt een druk schema. Ik ben blij met de paardjes aan huis. Alhoewel rijden er dan wel als eerste bij inschiet

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 10:44

Na 2 weken de drie dochters en echtgenoot na elkaar buikgriep is het nu mijn beurt 8)7 . Slaaptekort en actieve buikvirussen zijn de ideale match %) .

Is dat bij jullie ook zo een domino-effect, 1 kind ziek betekent de rest van het gezin binnen afzienbare tijd, ook als je de toiletten en deurklinken en afstandsbedieningen en tablet en ... bijna obsessief met detoll kuist (enkel bij zieken, anders is het kuisstramien lichtjes anders :oo :D )

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:43

Beterschap, en ja :j
Eind januari was onze dochter op vrijdag middag ziek, dus kinderen van school gehaald, ik 's nachts ook begonnen, zaterdagavond begon onze oudste zoon, die nacht mijn man ook.
Dochter en ik waren zondag weer beter, mijn man maandag.
Oudste zoon is altijd langer ziek dan de rest, bij hem duurde het een week.
Inderdaad ook buikgriep, jongste van 14 maanden is gelukkig niet ziek geweest.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:51

Beterschap en ja helaas herkenbaar en mama is altijd als laatste aan de beurt, of juist als eerste en dan mag je half ziek voor de kids en manlief zorgen en ja mannengriep is zeer zwaaaaaaaaaar .

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:07

Mijn kinders zijn de deur al uit, maar ik deed het ook. Een gezin met 2 kinders, een fulltime pittige job, studie erbij, maf paard... en een man bovendien. Compleet gestoord natuurlijk! Maar ach, ik heb het overleefd. En de andere hobby’s stonden op een laag pitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:32

Ja hier ook elk jaar weer domino-effect! Ik vind het dan echt elke keer zo jammer dat we uit de flow geraken :)

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 13:03

Djali schreef:
Ja hier ook elk jaar weer domino-effect! Ik vind het dan echt elke keer zo jammer dat we uit de flow geraken :)

En dat zorgt dan voor een onoverzichtelijke enorme berg was/afwas/stof/vuil/rommel/ ... waar je als je half beter bent en op je werk probeert bij te benen echt niet wil aan beginnen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:28

Inderdaad, je voelt nog zo belabberd maar het inhaalwerk is eens zo pittig! -O-

Veel beterschap in elk geval :)