Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kelly_ann schreef:Ik was laatst op het trainers seminar. En HP en Edward Gal, die toch zitten als een huis. Gaven toe dat ze Ricardio op de frisse en stoute beesten zetten voor ze zelf gingen.
En veel van deze paarden zijn de papa's van onze nieuwe generatie 'recreatie' paarden. Want de meeste fokkers doelen toch op een nieuwe topper in de sport. Recreatie verkoopt niet, want ook de koper heeft een droom. En slechts het lef of rijkunst voor de basis.
Tel daarbij op dat we niet meer zo veelzijdig en doortastend worden opgeleid als paardenliefhebbers.
Het werkt elkaar allemaal een beetje in de hand. De ambitie, de fokkerij, de skills van de gemiddelde ruiter, de opleiding van ruiters en paarden.
Genoeg leuke, fijn brave paarden nog hoor. Maar iets meer aandacht voor veelzijdig en nuchter zou van alle kanten best mogen!
moonprayer schreef:Elisa2 schreef:Ik heb ook een super brave Sandreo gehad, paard had een instelling van: zeg maar wat ik moet doen en ik doe het. Niet kwalijknemend, wel heet maar niet op een vervelende manier. Niet snel onder de indruk of in paniek. Loopt nu bijna Z1 met zijn huidige amazone van 70 jaar...
Iedereen kon er in principe mee weg rijden, hij bleef gewoon altijd zijn best doen. (ook beginners)
Dus ja, ze zijn er..bepaalde foklijnen geven ook bravere paarden bij de warmbloeden en sowieso is ieder individu verschillend. Maar ook zijn ze zeer gewild en goud waard dus worden ze denk ik ook minder snel verkocht.
Sandreo is van Samber toch? Ik vind Samber afstammelingen fantastisch!!!! Precies wat jij zegt. Misschien zit ik er helemaal naast met sandreo en Samber haha