Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
riegje schreef:Financieel leef je altijd naar gewoonte, afhankelijk van hoeveel er binnenkomt zo geef je ook weer uit.
Het is maar net wat iemands leefstandaard is. en de ene zal zeggen dat het wel kan en de andere zal zeggen dat het niet kan.
Het is meer de vraag wat je er voor over hebt of juist niet.. omdat je andere dingen ervoor 'moet laten.
Daarnaast is het hebben/houden van een paard ook heel persoonlijk, voor de een is het alleen een bezigheid en voor de andere is het een ''total way of life''.
Maar als het gevoel zo diep zit bij T.S. betreft dit paard, lijkt het me niet verstandig om dat te negeren.
zulke dingen komen later altijd weer boven drijven, had ik maar dit of had ik maar dat. schuldgevoel etc etc. Mentaal werkt dat niet echt in het voordeel.
en als ik de tussen de regels van T.S. doorlees heeft ze met dr hart allang een beslissing met gemaakt en is ze alleen bezig om dr verstand en dr man er van aan het overtuigen.
Maar je man kun je niet overtuigen, hij kan je hoogstens steunen. want deze voelt niet hetzelfde als jou en kijkt er heel anders tegenaan. Dus dit is een beslissing die je echt zelf moet nemen.
StalNollie schreef:riegje schreef:Financieel leef je altijd naar gewoonte, afhankelijk van hoeveel er binnenkomt zo geef je ook weer uit.
Het is maar net wat iemands leefstandaard is. en de ene zal zeggen dat het wel kan en de andere zal zeggen dat het niet kan.
Het is meer de vraag wat je er voor over hebt of juist niet.. omdat je andere dingen ervoor 'moet laten.
Daarnaast is het hebben/houden van een paard ook heel persoonlijk, voor de een is het alleen een bezigheid en voor de andere is het een ''total way of life''.
Maar als het gevoel zo diep zit bij T.S. betreft dit paard, lijkt het me niet verstandig om dat te negeren.
zulke dingen komen later altijd weer boven drijven, had ik maar dit of had ik maar dat. schuldgevoel etc etc. Mentaal werkt dat niet echt in het voordeel.
en als ik de tussen de regels van T.S. doorlees heeft ze met dr hart allang een beslissing met gemaakt en is ze alleen bezig om dr verstand en dr man er van aan het overtuigen.
Maar je man kun je niet overtuigen, hij kan je hoogstens steunen. want deze voelt niet hetzelfde als jou en kijkt er heel anders tegenaan. Dus dit is een beslissing die je echt zelf moet nemen.
Ts woont samen dus de beslissing neem je samen!
Ploef schreef:Bedankt allemaal!
Update is nu dat ik een lijstje heb gemaakt met voordelen en nadelen van elk senario. Dit gaf wel wat duidelijkheid. Mijn man en ik hebben uitvoerig met elkaar gepraat en dit heeft voor mij zijn standpunt wat meer verduidelijkt en ik begrijp hem nu ook beter. Ik nijg nu naar niet kopen, dit is alleen nog niet definitief. Punt is inderdaad dat het emotioneel diep zit, maar als dit paard niet te koop kwam had ik geen paard gekocht. De situatie is er momenteel gewoon niet naar. Daarnaast is het een heel lief paard en twijfel ik er niet aan dat zijn huidige eigenaar er alles aan zal doen om een goed plekje voor hem te vinden. Alleen tja echt zeker is zijn toekomst dan misschien niet... dat zit me wel dwars. Zelf een nieuw plekje zoeken, kan alleen vind ik dit voor het paard niet zo’n goed idee. Ik wil niet met hem leuren als dat niet nodig is. In het belang van het paard is dat dus geen goed plan.
Ik ben blij met mijn huidige leven, maar had vooraf niet helemaal voorzien wat voor dingen ik voor dit nieuwe leven moest inleveren. Dat vind ik nog wel lastig. Als ik het bedrijf niet had overgenomen, had ik mijn paard namelijk nog gehad. Maar soms maak je bepaalde beslissingen die meer gevolgen hebben dan je vooraf kon overzien. Dat weten jullie vast zelf ook wel.
Veel hier hebben het over een andere stalling etc. en vragen naar mijn woonomgeving. Deze zet ik niet zo op internet en jullie moeten me maar op mijn woord geloven dat er in mijn situatie echt geen andere optie is, anders ging ik daar wel voor.
Als ik er volledig uit ben laat ik het weten, het is nogal een rollercoaster van gevoel en verstand momenteel. Wat ik er voor nu nog over kwijt wil is dat velen hier zeggen meteen voor het gevoel te kiezen, maar soms is dat niet zo simpel als de omstandigheden er niet naar zijn. Ik zoek echt naar een oplossing, maar als die er niet is... dan heb ik eigenlijk niet echt een keuze.
superpony schreef:Iedereen doet het anders en elke relatie en situatie is anders. Maar wij hebben best een aantal dieren waar mijn man niet van wist dat ze bij ons kwamen wonen.......Maar mn man kent me, dus die kijkt nergens meer van op.
Ik ben wel wat verstandiger geworden met de jaren en neem niet echt alles meer mee. Maar zij zoeken een boerderijtje en dan weet ik wel echt dat ik heel consequent moet blijven, anders loopt het snel uit de hand.
Vaak heb je allebei wel iets en moet je wederzijds begrip hebben.....Ik had al paarden en mn man wist 25jr geleden waar hij aan begon...Althans, dat denk ik. Hij is hartstikke gek op de dieren, verzorgd ze, rijdt zelf. Maar bij mij stroomt het echt door mn aderen en bij hem is het gewoon heel veel liefde voor de dieren.
StalNollie schreef:superpony schreef:Iedereen doet het anders en elke relatie en situatie is anders. Maar wij hebben best een aantal dieren waar mijn man niet van wist dat ze bij ons kwamen wonen.......Maar mn man kent me, dus die kijkt nergens meer van op.
Ik ben wel wat verstandiger geworden met de jaren en neem niet echt alles meer mee. Maar zij zoeken een boerderijtje en dan weet ik wel echt dat ik heel consequent moet blijven, anders loopt het snel uit de hand.
Vaak heb je allebei wel iets en moet je wederzijds begrip hebben.....Ik had al paarden en mn man wist 25jr geleden waar hij aan begon...Althans, dat denk ik. Hij is hartstikke gek op de dieren, verzorgd ze, rijdt zelf. Maar bij mij stroomt het echt door mn aderen en bij hem is het gewoon heel veel liefde voor de dieren.
Maar dan staan jij en je man daarin achter elkaar en weet je beide wat kan en niet.
Natuurlijk ben je nog altijd je eigen ik, maar als je ervoor kiest samen te zijn dan hoor je hier zeker goed over te praten als het van beide kanten botst.
En de situatie van ts laat het niet toe, en daar heeft haar man gewoon een heel groot en goed punt.