Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdbijl schreef:vilheide schreef:Aangezien mijn paardje ook alweer 20 is denk ik er al een tijdje over na. Ik zou hem na zijn dood aan willen bieden bij een dierentuin zodat ze hem aan de roofdieren kunnen voeren. Ik heb geen idee of dit mogelijk is. Maar ik vind het een mooie gedachte dat mijn paard na zijn dood nog nut heeft.
Volgens mij las ik ergens dat ze hier echt heel veel aanbiedingen op hebben.
Daarnaast mag hij dan niet afgestempeld zijn natuurlijk.
Ayasha schreef:kimmetje26 schreef:Bijna 2 maanden geleden mijn vriendje moeten laten gaan. Dit is op zondag op de kliniek gebeurd zodat hij maandag door de rendac kon worden opgehaald. Was daar niet meer bij. Bewuste keuze voor de rendac. Had daar al langer over nagedacht voor als dat moment er ooit zou komen.
Had gedacht dat weglopen heel moeilijk zou zijn maar zodra de ziel uit het paard is is het mij. Paard niet meer maar alleen maar een omhulsel.
Dat vond ik nog het meest rare van de hele situatie . Het was mijn paard niet meer.
Vreemde gewaarwording is dat he? Ik had dat ook beide keren, ik dacht echt dat ik hun "lichamen" niet ging kunnen laten gaan.... Maar zodra het lichtje gedoofd was, was het echt niks meer dan een omhulsel voor mij... Ik vond dat ook heel raar hoe die klik echt vanuit mijn emotie en hart leek te komen en niet vanuit mijn verstand.
vilheide schreef:Aangezien mijn paardje ook alweer 20 is denk ik er al een tijdje over na. Ik zou hem na zijn dood aan willen bieden bij een dierentuin zodat ze hem aan de roofdieren kunnen voeren. Ik heb geen idee of dit mogelijk is. Maar ik vind het een mooie gedachte dat mijn paard na zijn dood nog nut heeft.
AmyJamess schreef:Mocht mijn pony overlijden dan kies ik voor rendac. Ook al ben ik ontzettend gek met m'n pony en zou ik hem niet willen missen maar is cremeren mij het geld niet waard.
Daarnaast heb ik altijd met dieren gewerkt en heb al veel dieren zien opgehaald worden door rendac, ook dieren waar je een speciale band mee had. Dit maakt voor mij de keus ook makkelijker.
Ik ben wel benieuwd, de mensen die voor cremeren hebben gekozen, wat hebben jullie met het as gedaan?
mvdbijl schreef:Dat snap ik, wat zouden ze dan met al die duizende pve'ers doen.
Maar met afgestempeld bedoel ik niet bij rvo gemelde paarden maar gestempeld ivm medicatie.
Nemen ze die dieren wel aan? veel van mijn oude paarden hebben een aantekening ivm medicatie, daar zit soms maanden wachttijd op.
mvdbijl schreef:AmyJamess schreef:Mocht mijn pony overlijden dan kies ik voor rendac. Ook al ben ik ontzettend gek met m'n pony en zou ik hem niet willen missen maar is cremeren mij het geld niet waard.
Daarnaast heb ik altijd met dieren gewerkt en heb al veel dieren zien opgehaald worden door rendac, ook dieren waar je een speciale band mee had. Dit maakt voor mij de keus ook makkelijker.
Ik ben wel benieuwd, de mensen die voor cremeren hebben gekozen, wat hebben jullie met het as gedaan?
Het ging bij mij om een veulen.
Ik had soort formaat koektrommel/beschuitbus vol.
Het zat in een aluminium blik van het crematorium.
Op een dag liep ik tegen een paardenbeeld aan, deze was hol.
Ik heb het as erin gedaan en het dicht gegoten met kunststof.
Het is nu een mooi paardenbeeld en, ik weet dat zijn as erin zit.
tamary schreef:Vorig jaar overleed mijn oudste en eerste pony. DA heeft voor mij hoofd en staart er af gehaald, rest is door loonwerker keurig aan de weg gelegd en met rendac afgevoerd.
Hoofd heb ik begraven (idee was schedel willen hebben toen, nu minder, kan zijn dat die herbegraven wordt op een ander plekje op de wei).