WietskeK schreef:Dit zijn de pony's!![]()
[ [url=m/YBedEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtige dieren!
Maar laat je wel goed naar de benen/voeten kijken? Die fjord staat er wat apart bij met de voorbenen, is wat een bevangen plaatje als ik heel eerlijk ben.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:WietskeK schreef:Dit zijn de pony's!![]()
[ [url=m/YBedEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtige dieren!
Maar laat je wel goed naar de benen/voeten kijken? Die fjord staat er wat apart bij met de voorbenen, is wat een bevangen plaatje als ik heel eerlijk ben.

Elisa2 schreef:Hij kan ook goed lopen met gekantelde hoefbenen? is net wat je onder de definitie van "goed" verstaat. Die zou ik even heel goed na laten kijken door de dierenarts voordat je hem overneemt want hij staat er niet gezond bij.
WietskeK schreef:[ [url=m/CT1oR0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat ze wel goed!
troi schreef:WietskeK schreef:[ [url=m/CT1oR0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat ze wel goed!
Ziet er idd een stuk beter uit! Al blijven die voorhoeven niet zomooi, de hoefas hoort recht te zijn en dat is die hier niet. Het lijken behoorlijke platvoeten. Maar als de hoef gezond is dan kan een goede smid dat prima oplossen in een paar bekapbeurten. Het blijft wel een punt van aandacht en ik zou het dier zeker klinisch laten keuren door een dierenarts!
superpony schreef:Op de foto in de bak vind ik de hoeven ook nog steeds niet goed ogen, maar het is geen beste foto. Het beste kun je de hoeven eens goed schoonmaken en dan foto's nemen als hij recht staat op steen vanaf de zijkant. En een foto van de zool als deze schoon is. Dan kun je de witte lijn een beetje bekijken. Maar heel veel paarden worden slecht bekapt en lopen nog aardig rond.
Keuren is heel belangrijk.
friesiszwart schreef:18 jaar is voor een shetlander echt niet oud mits deze de juiste zorg krijgt. Vroeger kende ik een shetlander die zeker 40 jaar geworden is. Onze huidige shetlander is van 1993 en vanaf 2004 het moment dat hij bij ons kwam nooit een DA nodig gehad behalve de jaarlijkse entingen. Welk komt de smid elke 7 weken en de tandarts 1x per jaar
WietskeK schreef:[ [url=m/CT1oR0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat ze wel goed!
WietskeK schreef:friesiszwart schreef:18 jaar is voor een shetlander echt niet oud mits deze de juiste zorg krijgt. Vroeger kende ik een shetlander die zeker 40 jaar geworden is. Onze huidige shetlander is van 1993 en vanaf 2004 het moment dat hij bij ons kwam nooit een DA nodig gehad behalve de jaarlijkse entingen. Welk komt de smid elke 7 weken en de tandarts 1x per jaar
Dankuwel, kon die shetlander toen nog veel bewegen of was hij wel met pensioen?