Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Amado schreef:TS, misschien is 24/7 buiten een optie? Dan ben je niet verplicht elke dag te komen. Paard lief kan dan staan en gaan wat ie wilt
Als het paard dat niet gewend is zou ik dat niet in dit seizoen met zulk veranderlijk weer doen. Dat is bijna vragen om problemen.
Is er geen bokker waar dit paard tijdelijk bij terecht kan tot TS weer in wat rustiger vaarwater zit?
TS, wat een rot reactie van stal zeg. Je zou denken dat ze begrip hebben voor deze situatie en dan is er altijd wel een mouw aan te passen.
Heel jammer dat je je om dit soort dingen druk moet maken terwijl je die energie liever steekt in het afscheid van je zus.
Amable schreef:Ik denk eigenlijk dat er 2 prachtige aanbiedingen in het topic langs gekomen zijn en dat het verstandig is wanneer ts hier mee aan de gang gaat. Van Lily_Fee en paardje87. Mensen die beide in de buurt zitten en op korte termijn echt wat kunnen betekenen voor Pier en Ilana.
gekvanfleur schreef:Ts, nog een tip.
Zoek een ouder iemand bij voorkeur met aantoonbaar ervaring met meerdere paarden en bijvoorbeeld een eigen stal oid.
Ik zit even te kijken naar wat er zoal aangeboden wordt, maar voor mij zou dat te jong zijn en dus teveel kans op nog veranderingen. (Vriendjes, kinderen etc.)
Lilly-fee heeft het over verkopen. Dat zou mij persoonlijk in mijn verkeerde keelgat schieten. Er is nog geen woord gesproken over verkopen behalve wat gespeculeer in dit topic en bovendien is er een huis verkocht om het paard financiele zekerheid te bieden. Ik zou het woord nog niet in mijn mond durven nemen op dit moment.
gekvanfleur schreef:Ts, nog een tip.
Zoek een ouder iemand bij voorkeur met aantoonbaar ervaring met meerdere paarden en bijvoorbeeld een eigen stal oid.
Ik zit even te kijken naar wat er zoal aangeboden wordt, maar voor mij zou dat te jong zijn en dus teveel kans op nog veranderingen. (Vriendjes, kinderen etc.)
Lilly-fee heeft het over verkopen. Dat zou mij persoonlijk in mijn verkeerde keelgat schieten. Er is nog geen woord gesproken over verkopen behalve wat gespeculeer in dit topic en bovendien is er een huis verkocht om het paard financiele zekerheid te bieden. Ik zou het woord nog niet in mijn mond durven nemen op dit moment.
idylle schreef:Kun je geen advertentie op marktplaats zetten dat je een wedstrijd ruiter voor hem zoekt en dat verplaatsen geen probleem is? Dan ben je er zeker van dAT hij verzorgd wordt en als jij de kosten verder van de stalling op je neemt enzo is het 'probleem' opgelost. Paard aandacht, jij geen verantwoordelijkheid kwa verzorgen en iemand die misschien geen eigen paard kan betalen erg blij.
Lily_Fee schreef:Amable schreef:Ik denk eigenlijk dat er 2 prachtige aanbiedingen in het topic langs gekomen zijn en dat het verstandig is wanneer ts hier mee aan de gang gaat. Van Lily_Fee en paardje87. Mensen die beide in de buurt zitten en op korte termijn echt wat kunnen betekenen voor Pier en Ilana.
Dat denk ik ook. Dan hoeft het paard niet uit zijn vertrouwde omgeving gehaald te worden en heb net in pb mijn telefoonnummer gestuurd naar TS. Ik weet niet of het bijrijden word of verplaatsen of verkopen, maar we kunnen in ieder geval met haar meekijken en een plan opstellen. Zodat paard en TS en familie van TS een passende oplossing hebben.
bruintje123 schreef:Lily ik bied mezelf niet aan als bijrijder hoor
Maar ik denk wel dat een vaste ruiter voor dit paard een optie gaat zijn. En ik kan me niet voorstellen dat er geen geschikte ruiter is te vinden die een geweldig leuk paard kan leasen en zo goed als eigen kan beschouwen. Dat is toch een geweldige kans
Booooo schreef:gekvanfleur schreef:Ts, nog een tip.
Grappige opmerking.. Ik heb mijzelf ook aangeboden, 25 jaar. Vind je dat te jong?
Als je met 25 jaar nog geen verantwoordelijkheid heb ga je die waarschijnlijk nooit krijgen. Ik heb 11 jaar lang hetzelfde paard gereden/verzorgd (die helaas is ingeslapen), maar vriendjes of iets dergelijks zijn nooit voor gegaan.
Iemand van 16 kan ik me voorstellen. Maar hoeveel bokkers van mijn leeftijd hebben wel geen paarden/vriend/man/kinderen/huishouden/ andere beesten.
gekvanfleur schreef:Jup, te jong.
Al veel (inter) sportpaarden omhanden gehad?
Het gaat zoals ik het lees over een goed eventingsportpaard dat ook internationaal liep.
Dat is een mooie kans voor iemand, maar ook een mooi kans om iemand tegen te komen die zijn of haar talent overschat en een paard naar de knoppe helpt.
Nu zeg ik dat niet over jou en zeg ik ook niets over jou verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar je zit in een periode in je leven met 25 dat je alle kanten nog opkunt. Werk, liefde, alles.
En ik zou het erg vinden voor ts als ze nog meer zorgen van het dier zal krijgen dan ze nu al heeft omdat het niet lekker loopt met de leaser.
Reken maar dat er wat mensen zijn die hun kans schoon zien om een goed paard te krijgen zonder de centen.
Zo werkt het gewoon.
(Ook weer niet naar jou voor de goede orde)