Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vicky_Belle schreef:wat mij altijd blijft verbazen is hoe snel die oudjes toch weer een nieuw plaatsje vinden. Idem verhaal met een vriendin van mij. Haar paard met HKO fase 3 moest weg en binnen de week had hij een "droomplaatsje" bij iemand aan huis. Ik vraag me dan af of die mensen wel weten wat ze in huis halen en of dat paard nu beter af is. Gewoon in een wei dumpen vind ik voor oudjes soms ook bijna verwaarlozing. Ik heb er ook al veel aangeboden gekregen maar nooit aangenomen. Mijn oude kleine ponytje kost me meer aan medicatie en speciaal voer dan mijn andere 2 gezonde paarden. Ik heb ze liever op een all inc stal maar omdat dat onbetaalbaar is voor meerdere paarden heb ik ze op een wei gezet. Dan kan mijn oude ponytje op haar gemakje oud worden en zit ze niemand in de weg.
Nou, als je hem afdankt omdat hij niet goed genoeg is en je een nieuwe pony hebt, dan is het ook je allerbeste maatje niet.....
En word ook een beetje verdrietig van alle oudjes en geblesseerde op de markt...DeMolenhoek schreef:Momenteel staat er een ouder paard (22) te koop. Eigenaars willen ook nog eens dat als je het koopt het dier bij hun in pension zet zodat ze het kunnen blijven zien.
Of je het houd het of je neemt er volledig afstand van...
bigone schreef:Vicky_Belle schreef:wat mij altijd blijft verbazen is hoe snel die oudjes toch weer een nieuw plaatsje vinden. Idem verhaal met een vriendin van mij. Haar paard met HKO fase 3 moest weg en binnen de week had hij een "droomplaatsje" bij iemand aan huis. Ik vraag me dan af of die mensen wel weten wat ze in huis halen en of dat paard nu beter af is. Gewoon in een wei dumpen vind ik voor oudjes soms ook bijna verwaarlozing. Ik heb er ook al veel aangeboden gekregen maar nooit aangenomen. Mijn oude kleine ponytje kost me meer aan medicatie en speciaal voer dan mijn andere 2 gezonde paarden. Ik heb ze liever op een all inc stal maar omdat dat onbetaalbaar is voor meerdere paarden heb ik ze op een wei gezet. Dan kan mijn oude ponytje op haar gemakje oud worden en zit ze niemand in de weg.
Tja, die oudjes kunnen nog wel eten, dus voor in de zomer, paar maanden goed in het gras en dan naar de slager. Reken er maar op dat dit gebeurt, erg?? Nee hoor, dood zijn veel paarden beter af dan bij de zogenaamde liefhebber.
bigone schreef:Vicky_Belle schreef:wat mij altijd blijft verbazen is hoe snel die oudjes toch weer een nieuw plaatsje vinden. Idem verhaal met een vriendin van mij. Haar paard met HKO fase 3 moest weg en binnen de week had hij een "droomplaatsje" bij iemand aan huis. Ik vraag me dan af of die mensen wel weten wat ze in huis halen en of dat paard nu beter af is. Gewoon in een wei dumpen vind ik voor oudjes soms ook bijna verwaarlozing. Ik heb er ook al veel aangeboden gekregen maar nooit aangenomen. Mijn oude kleine ponytje kost me meer aan medicatie en speciaal voer dan mijn andere 2 gezonde paarden. Ik heb ze liever op een all inc stal maar omdat dat onbetaalbaar is voor meerdere paarden heb ik ze op een wei gezet. Dan kan mijn oude ponytje op haar gemakje oud worden en zit ze niemand in de weg.
Tja, die oudjes kunnen nog wel eten, dus voor in de zomer, paar maanden goed in het gras en dan naar de slager. Reken er maar op dat dit gebeurt, erg?? Nee hoor, dood zijn veel paarden beter af dan bij de zogenaamde liefhebber.