Waarom heb jij uiteindelijk voor jou paard gekozen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 03:33

Ik ging bij de fokker eigenlijk kijken voor een ander paard. Had mijn huidige paard wel op de website zien staan, maar ze sprak me niet aan.

Eenmaal op stal aangekomen haalde de fokker mij over om, nu ik er toch was, ook die andere nog even te bekijken. We liepen naar haar stal en bij het zien van haar koppie smolt ik eigenlijk al.

Toen ik daarna bij het proefrijden kriebels in mijn buik kreeg bij het aandraven wist ik genoeg :Y)

En mijn pony: bij de eerste kennismaking aan de hand steigerde hij, maar onder het zadel voelde hij zoooo vertrouwd dat ik over het steigeren niet meer heb nagedacht. Hij heeft het overigens ook nooit meer gedaan.

01San

Re: Waarom heb jij uiteindelijk voor jou paard gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 03:55

Leuk topic!
Ik zocht een bomproof pony, uiterlijk en kleur speelde geen rol..
Zag een advertentie op marktplaats,,,
Ben wezen kijken, en heel even in de bak gereden...
Daarna gevraagd of ik haar buiten mocht proberen , dat was geen probleem,.
Gelijk kwamen er 2 motors hard aan gereden, pony reageerde niet, dat was gelijk de doorslag +:)+
Ik geloofde het wel,,
Ze is wel scheef dus daar wel even aan werken..

De andere voor m'n man, zochten we een paardje voor de kar en ook onder het zadel zodat m'n zusjes ook konden rijden,
Een man belde ons dat hij een paardje geschikt voor ons had staan,
Wezen kijken en mennen, en was erg braaf in stads groot verkeer,,
Niet gereden onder het zadel, maar wel filmpjes gezien,
En O zo braaf , mn zusjes kunnen er alles mee
Nergens bang voor..
M'n stiefdochter kan er alle kunstjes op doen,erop staan achterstevoren en liggen e.d.

Dit alles nog maar kort geleden ,
Maar tot nu toe erg blij met dit stelletje
Ze zijn ook beide erg gek op elkaar,,,

Miran0813

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 06:55

wat een leuk topic.

Ik was opzoek naar een kleine pony voor mijn kindjes. en dat ik er zelf aangespannen mee kon rijden.

Na een paar maanden over internet struimen kwam ik een leuke shet tegen. 3 jaar op dat moment maar zo leuk koppie.
Contact gehad met de fokker maar de pony was verkocht en als ze er nog wel was had hij der niet aan mij verkocht vanwege der onstuimige karakter. Dat vond hij geen veilig idee met kinderen.
Hij had nog wel een andere pony
2 jaar, merrie super zacht aardig.
Wij zijn gaan kijken en ze was de kleinste van de kudde maar zo een lieverd.
Een week later zijn we der op gaan halen en 1,5 jaar later nog geen seconde spijt gehad. de kinderen kunnen er alles mee onder, op, aan hangen geen probleem.

Holly
Afbeelding

Dezelfde fokker had ook nog der zusje staan zelfde ouders alleen een jaar jonger. op een of andere manier moest ik haar ook gewoon hebben. Ik heb elke paar maanden een berichtje gestuurd naar de fokker of hij haar al verkocht. uiteindelijk kreeg ik bericht dat als ik nog intresse had we wel konden praten.

zonder eerst te gaan kijken zijn we der op gaan halen nu 2 maanden geleden.
precies het zelfde karakter als der zus alleen 10 cm groter.

Josefine
Afbeelding

de achterste is Josefine en de voorste is Holly.
Afbeelding

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:39

Mijn eerste paardje had niet gezien op gezeten voor ik hem van mijn ouders kreeg. Mijn ouders hadden een pony met ervaring voor mij gekocht. Ik had er geen zeggenschap in. Dat maakte het niet minder leuk hoor. Welsh x arabier schimmel helemaal wit. Hij was een plaatje op te zien.

Mijn eerste zelf gekochte paardje. Ik wilde veulen. Merrie of hengst maakte me eigenlijk niet uit. Alhoewel mij voorkeur toch iets meer een mannetje was. Ik niet een paard wat me op enige manier deed het herinneren aan mijn vorige paard.

Ik ging naar Noord Drenthe bij een fokker kijken. Er was een klein hengstje vosbont hij liep de hele tijd als hondje achter me aan. Steeds likte hij mij handen en gezicht. Dat hengstje werd het.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:05

Leuk topic!

Ik was totaal niet op zoek naar een paard. Verre van zelfs want ik rijd pas sinds oktober 2012. Ja, misschien over een jaar of 5. Maar dat liep dus anders.
Ik ken Enzo al vanaf de dag van zijn geboorte en toen ik de foto's zag was het liefde op het eerste gezicht. En dat is nooit weg gegaan. Het werd alleen maar erger. Gelukkig kocht een goede vriendin hem als veulen dus zo kon ik hem blijven volgen en zien. Ik heb hem meerdere malen gezien en mocht er als een van de eerste op toen hij zadelmak was.
En toen gebeurde datgene waarvan ik nooit had durven dromen. Mijn vriendin kwam in de omstandigheden dat zij en haar bonusdochter Enzo niet meer konden bieden wat hij nodig heeft. Iets wat ik voor hen echt heel erg vond. Hij zou verkocht gaan worden maar ze wilde mij niet passeren dus als ik wilde dan mocht hij naar mij. Ik heb geen seconde getwijfeld!! Die avond gerekend met mijn lief en het kon! En zo kwam Enzo op 12 februari naar mij. 4,5 Jaar en nog groen. En ik heb nog geen seconde spijt gehad! Hij is echt mijn maatje en we klikken zo goed samen! Hij is lief, heeft een fijn maar wel dominant karakter en is soms heerlijk ondeugend.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:14

Hij voldeed ten eerste aan de eisen. Wat ouder en ervaring. Het werd tenslotte mijn (en mijn moeders) eerste eigen paard en hij had een hele lieve blik.

Echter was het niet altijd de makkelijkste, en dat wisten we en we hebben het eerste jaar wel eens gedacht “waar zijn we aan begonnen”..
Vooral mijn ouders. Mijn moeder reed er niet heel vaak mee omdat hij toch niet de makkelijkste was en mijn vader had er door zijn chaootische karakter in het begin helemaal niks mee. Maar ik heb (hoe cliche) altijd wat in dat paard gezien en hij heeft al mijn mooiste dromen en zelfs wat meer waargemaakt. Uiteindelijk is zelfs mijn vader helemaal weg van hem. Dat paard heeft letterlijk en figuurlijk mijn hart gestolen <3
En dankzij het feit dat hij, vooral op mentaal gebied, niet de makkelijkste was heb ik zoveel van mezelf maar ook het paardrijden geleerd. Ik heb door hem heel veel ‘ruitergevoel’ ontwikkeld waardoor ik nu paarden kan rijden waar niet iedereen mee weg kan sturen en jonge paarden kan beleren. Daar ben ik hem, naast alle andere ervaringen dankbaar voor. Dat had geen ander paard zo gekund :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:12

Ik heb 3 paarden, ieder met een Eigen verhaal

Falco,
Afbeelding

Bij hem voelde ik gelijk een klik. Toen ik ging kijken stond hij nog in de loopstal en ik had de eigenaar nog een hand gegeven en fluisterde al tegen de vriendin die mee was 'Dit is hem, ik weet het zeker' Daarna voelde het ook goed.
Toen hij kwam is die band enkel sterker geworden, tuurlijk met ups en genoeg down's. Nu is hij mijn trots, droompony en kan alles met hem.

Puck,
Afbeelding

Voor Puck heb ik eigenlijk niet zozeer gekeken of dit een pony voor mij was, of de klik er was (tuurlijk wel tot op zekere hoogte maar niet van 'ja dat is mijn once in a life time pony en gaat nooit meer weg' idee). Hij stond op Facebook met een nood oproep van de Fokker dat zijn eigenaren (waaraan hij verkocht was als veulen) hem naar de slacht wilde brengen. In tijde van de advertentie was hij amper 2 jaar oud. Ik vond het sneu, gunde het de pony niet en wist zeker dat hij een leuke pony kon worden.
Echter hij beet te bijten, trappen, los trekken en niet te pakken in de weide. Nu 1,5 jaar later voel ik zeker veel voor hem en merk dat hij erg aan mij gehecht is. Wat de toekomst ons/hem brengt geen idee. Hij/Wij zijn er nog niet, hij moet nog onwijs veel leren voordat ik zal zeggen het is tijd om hem te verkopen, op dit moment is hij daar nog lang niet klaar voor en staat ook absoluut niet in de weg dus blijft hij lekker. en als hij ooit weg gaat is het enkel naar een beter huisje dan wat ik hem zou kunnen bieden op dat moment.

Nyomi,
Afbeelding

Tsja een maand nadat ik puck 'gekocht' had verscheen er een lief klein veulentje op facebook bij een kennis (die in Tsjechie woont!). Ik kon haar niet uit mijn hoofd krijgen en rond mijn verjaardag in mei heb ik mijn vriend over haar geinformeerd en voorzichtig door laten schemeren dat ik haar al maanden niet uit mijn hoofd kreeg. Hier achter zit wel dat ik haar beide ouders ken en haar volle broer heb helpen door rijden en helemaal weg was van hem. Deze foklijn zijn geweldige allround paarden. en ik heb toen ik daar voor het eerst was gelijk geroepen dat ik haar volle broer wilde hebben. Nyomi is in veel opzichten een kopie'tje van hem.
Na goed met mijn vriend gepraat te hebben (en hem een tegenbod gedaan van een playstation4! te geven :+ ) zijn wij op vrijdag avond 3juni 2017 naar Tsjechie gereden. Smorgens vroeg op zaterdag daar aangekomen en ben gelijk de weide op gegaan. Wat ik daar aantrof was precies wat ik zoek in een paard <3 nieuwschierig, nuchter, mensgericht veulentje. Ik heb heerlijk met haar gespeeld die dag en was gelijk verkocht. Dit voelde zo goed. We hebben haar gelijk gekocht. Nyomi was op dat moment 2maanden oud dus mocht ze lekker bij mama blijven en met 6 maanden oud is ze de opfok in gegaan die ook van de Fokker is. Ze is dus lekker in tsjechie gebleven. Ik ga er geregeld heen, en voel nogsteeds dezelfde klik met haar. Ondanks dat ik haar nu nog niet altijd bij mij heb en ik onwijs grote klik heb met Falco maar ook met Puck durf ik nu al te zeggen dat Nyomi mijn 'once in a life time' paard is, maar dat moet ze natuurlijk nog helemaal gaan waar maken de komende jaren :D over een paar jaar hoop ik mijn trio samen in Nederland te hebben <3