Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Wiwabalia schreef:Mijn mening: als jij verandering wilt, zul je moeten kiezen of delen. Een optie is een paard weg doen. Een verzorger/bijrijder nemen. Verhuizen van stalling.
Je kunt niet blijven roepen dat je het niet trekt maar aan de andere kant is je paard te lastig, kan het niet verandert worden, wil je geen bijrijder en ook niet verhuizen. Dit is niet aanvallend beodelt, maar overweeg alle opties, leg ze naast elkaar, bekijk het kostenplaatje (we zijn immers niet allemaal miljonair) en maak een weloverwogen keuze. Geen nee roepen terwijl je dingen nog niet geprobeerd hebt. Mijn merrie is ook niet de makkelijkste en stress gevoelig, verhuizing is stress, maar nu ze geland is, staat ze hier beter dan ooit tevoren. Blijf je situatie kritisch bekijken want ergens zit het dus nog niet goed, en denk ook aan jezelf. Paarden blijven hobby zolang je je huur er niet van betaalt.
Succes!
Ojajoh schreef:Kendra schreef:Ik vind het echt bijzonder dat sommige mensen het hebben over volhouden/doorgaan/afknappen- en er toch niet over na willen denken waar ze mee bezig zijn.
Waarvoor doe je het allemaal, het is toch hobby!!??
ik rust uit op mijn werk
felicity schreef:Ik snap je punt helemaal.
1 verkopen is geen optie. Ze mankeren allebei wat (moeilijk verkoopbaar). En staat de ander alleen op stal.
Bijrijdster heb ik geprobeerd. Was een vriendin die vroeger zelf ook een paardje heeft gehad. Maar door omstandigheden niet meer heeft.
Ik dacht win win situatie. Ik heb iemand die ik vertrouw en ken en zei heeft een leuk paardje om te doen.
Helaas werd dat niks.
Nieuwe bijrijdster is een optie. Zou graag een volwassen persoon hebben die verantwoordelijk is en het leuk vind om aan de hand te werken, wat te longeren, loswerken en als het goed gaat eens een rondje buiten wil rijden.
Er is geen toezicht op stal en je bent altijd alleen bezig. Dat maakt het voor mij ook lastiger een onbekend persoon te nemen.
Andere stal lijkt voor nu geen optie. Ik hou het al een tijdje in de gaten en ben op diverse stallen geweest in een straal van 12 km. Er was een stal die me aansprak maar de eigenaresse gaf eerlijk toe dat ze fanatiek zijn met verkopen.
Zou zonde zijn als ik daar net een paar maanden sta en dan weer moet verhuizen.
Dus voorlopig rommelen me maar gewoon verder.
AmoorM schreef:Akke_sSpring schreef:Ik heb een gezin met twee tieners, een echtgenoot en een paard. Ik heb net een deeltijd HBO opleiding binnen vier jaar afgerond. Dat betekende dat ik naast mijn studie ook moest werken en het aantal uren liep op naarmate de studie vorderde. In mijn afstudeerjaar was het wel echt heel zwaar en was ik blij dat mijn paard in volpension staat en dat mijn dochter van inmiddels 14 haar ook is gaan rijden. Ik reed 5 a 6 keer per week en wilde dit ook voortzetten. Met behulp van mijn dochter is dit ook gelukt. Mijn dochter rijdt niet op dezelfde manier en ik ben er altijd bij omdat ik het ook moeilijk los kan laten, maar het gewoon even kijken en niets doen was dan wel erg lekker.
Inmiddels ben ik op zoek naar een baan voor max 32 uur en afhankelijk van het aantal te werken uren zal ik meer of minder rijden en mijn dochter ook.
Zomerdag staat mijn paard 24/7 buiten. Als het slecht weer is of heel heet wordt, dan zet ik haar binnen. Ik vind het dan veel tijd en energie kosten om twee maal daags langs te komen om de stal te doen en haar binnen/buiten te zetten en eventueel te rijden. Heerlijk om bij haar te zijn, maar het geregel er omheen met een gezin/werk vind ik op den duur wel vermoeiend. Gelukkig zijn we met een groepje van 4 die ook voor elkaars paarden zorgt, maar dat betekent ook dat ik vaak 4 stallen sta uit te mesten zodat ze 's morgens makkelijk naar binnen kunnen. Afijn, ik geniet van een heel fijne volpensionstal.
Als het vol pension is waarom mest je dan? Klinkt wel pittig dat school werk en gezin schema. Ga je dan voor je werk of school naar stal? En in de avond?
Zonnetje81 schreef:Ik lees hier ergens: je paard een dag overslaan....slaan die mensen hun kind hond kat ook een dag over onder het mom ik heb tijd voor mezelf nodig? Ik ben geen miepert maar dat vind ik maar een vreemde benadering van de situatie.
Zonnetje81 schreef:Er stond voer en water voor twee dagen neerzetten. Als iemand anders ze doet worden ze niet overgeslagen. Dus daar reageer ik niet op.
Zonnetje81 schreef:Ik lees hier ergens: je paard een dag overslaan....slaan die mensen hun kind hond kat ook een dag over onder het mom ik heb tijd voor mezelf nodig? Ik ben geen miepert maar dat vind ik maar een vreemde benadering van de situatie.