Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Re: Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:55

Ondanks mijn zeer zware schema hou ik toch ook liever mijn paarden aan huis. Hier waar ik woon (België) is volpension heel duur (makkelijk 400€) en komen de paarden minimaal buiten of soms helemaal niet. Ik lijd dan liever een beetje en heb de paardjes dagelijks 10 a 12 tot 24 uren buiten staan dan te kiezen voor volpension en mijn paard op te moeten sluiten. Ik heb gelukkig ook een piste aan huis en ik kan nog net de energie vinden om te rijden. Vandaag kan ik rijden om 20u dus dat valt nog mee!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:59

Wiwabalia schreef:
Mijn mening: als jij verandering wilt, zul je moeten kiezen of delen. Een optie is een paard weg doen. Een verzorger/bijrijder nemen. Verhuizen van stalling.

Je kunt niet blijven roepen dat je het niet trekt maar aan de andere kant is je paard te lastig, kan het niet verandert worden, wil je geen bijrijder en ook niet verhuizen. Dit is niet aanvallend beodelt, maar overweeg alle opties, leg ze naast elkaar, bekijk het kostenplaatje (we zijn immers niet allemaal miljonair) en maak een weloverwogen keuze. Geen nee roepen terwijl je dingen nog niet geprobeerd hebt. Mijn merrie is ook niet de makkelijkste en stress gevoelig, verhuizing is stress, maar nu ze geland is, staat ze hier beter dan ooit tevoren. Blijf je situatie kritisch bekijken want ergens zit het dus nog niet goed, en denk ook aan jezelf. Paarden blijven hobby zolang je je huur er niet van betaalt.

Succes! :(:)

Ik snap je punt helemaal.

1 verkopen is geen optie. Ze mankeren allebei wat (moeilijk verkoopbaar). En staat de ander alleen op stal.
Bijrijdster heb ik geprobeerd. Was een vriendin die vroeger zelf ook een paardje heeft gehad. Maar door omstandigheden niet meer heeft.
Ik dacht win win situatie. Ik heb iemand die ik vertrouw en ken en zei heeft een leuk paardje om te doen.
Helaas werd dat niks.
Nieuwe bijrijdster is een optie. Zou graag een volwassen persoon hebben die verantwoordelijk is en het leuk vind om aan de hand te werken, wat te longeren, loswerken en als het goed gaat eens een rondje buiten wil rijden.
Er is geen toezicht op stal en je bent altijd alleen bezig. Dat maakt het voor mij ook lastiger een onbekend persoon te nemen.
Andere stal lijkt voor nu geen optie. Ik hou het al een tijdje in de gaten en ben op diverse stallen geweest in een straal van 12 km. Er was een stal die me aansprak maar de eigenaresse gaf eerlijk toe dat ze fanatiek zijn met verkopen.
Zou zonde zijn als ik daar net een paar maanden sta en dan weer moet verhuizen.

Dus voorlopig rommelen me maar gewoon verder.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:23

Ojajoh schreef:
Kendra schreef:
Ik vind het echt bijzonder dat sommige mensen het hebben over volhouden/doorgaan/afknappen |o - en er toch niet over na willen denken waar ze mee bezig zijn.
Waarvoor doe je het allemaal, het is toch hobby :) !!??

ik rust uit op mijn werk :')

Haha dit ja! Als het op mijn werk te rustig is val ik ook echt in slaap.
Maar het dwingt me wel om rustig te zitten....

Ik ben juist van doe het zelf, naar vol pension (net een baby gekregen), naar alles in eigen beheer gegaan op een weide 1,5 km van huis. Mijn zoontje was toen 3.

Hier dus ook alle 4, gezin, honden, huishouden en werk op 25 km afstand. We willen overigens geen tweede, omdat dat naast onze overige hobby's hardlopen (beide ) en mijn man speelt graag gitaar, maar treed ook op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:43

Andere stal is geen optie?[/quote]

Alleen een manege waar ikzelf en mijn paard dood ongelukkig zijn.[/quote]

Mag ik vragen waarom?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:45

felicity schreef:
Ik snap je punt helemaal.

1 verkopen is geen optie. Ze mankeren allebei wat (moeilijk verkoopbaar). En staat de ander alleen op stal.
Bijrijdster heb ik geprobeerd. Was een vriendin die vroeger zelf ook een paardje heeft gehad. Maar door omstandigheden niet meer heeft.
Ik dacht win win situatie. Ik heb iemand die ik vertrouw en ken en zei heeft een leuk paardje om te doen.
Helaas werd dat niks.
Nieuwe bijrijdster is een optie. Zou graag een volwassen persoon hebben die verantwoordelijk is en het leuk vind om aan de hand te werken, wat te longeren, loswerken en als het goed gaat eens een rondje buiten wil rijden.
Er is geen toezicht op stal en je bent altijd alleen bezig. Dat maakt het voor mij ook lastiger een onbekend persoon te nemen.
Andere stal lijkt voor nu geen optie. Ik hou het al een tijdje in de gaten en ben op diverse stallen geweest in een straal van 12 km. Er was een stal die me aansprak maar de eigenaresse gaf eerlijk toe dat ze fanatiek zijn met verkopen.
Zou zonde zijn als ik daar net een paar maanden sta en dan weer moet verhuizen.

Dus voorlopig rommelen me maar gewoon verder.

Ik zou dan kijken voor giga slowfeeders, en grooooooootte waterbakken. Zo kun je misschien eens een dag overslaan, geloof me, rust pakken voor jezelf en ook eens een dagje niet met je paard bezig kunnen zijn, kan echt lekker zijn. Ze is mijn grote liefde, maar op werk heb ik ook een propvol hoofd en spontaan een keer uit eten kunnen of een avondje bankhangen met een serie, vind ik zo nu en dan ook erg fijn.

Ren je jezelf nu niet voorbij? :(:)

Je bent naast paardenliefhebber ook een persoon, vriendin van, oftewel gewoon; mens. :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:08

Hier is het soms ook een flinke uitdaging, met 2 paarden op doe-het-zelf/met-elkaar, 22 uur per week werken en een dochter van net 1 jaar.
Wij staan op stal met vier eigenaren en zes paarden, en hebben een deel van de klusjes in ochtend- en avondbeurten verdeeld, wat voor de paarden een fijn ritme geeft (allemaal tegelijk hooi, naar de wei, etc). Verder dus ook een stukje dagelijkse zorg en algemene klusjes die moeten gebeuren.
Gelukkig helpt mijn bijrijdster veel en neemt zij ook een ochtendbeurt over, en denkt mijn vriend voor zover het praktisch kan (hij is wel 50 uur per week van huis voor z'n werk) goed mee. En de stal is op loopafstand, dus ik wandel er vaak met de buggy heen. Verder is er met de stalgenoten onderling meestal wel wat te regelen. Ik ben er wel zo goed als elke dag, maar heel wisselend hoe lang. Ik probeer ook hooinetten vooruit te vullen bijv, zodat ik dat niet hoef te doen als ik weinig tijd heb.
Mijn ene paard is flink bejaard maar superfit, de ander heeft wat medische probleempjes. Allebei geen paarden die hard werken, en ze staan bijna altijd buiten, maar daar rust roest vind ik het wel fijn als ze allebei minimaal drie keer per week lopen. Gelukkig lukt dat ook wel.

Gelukkig passen mijn ouders graag op, dat maakt het een stuk flexibeler om op mijn vrije dagen wel een dierenartsafspraak oid te kunnen plannen. Verder heeft mijn dochter ook wat extra zorg ivm heupluxatie. Soms echt even puzzelen dus, en zelf flexibel zijn, en soms even slikken.
Overigens ook nog een kat en een huis met ruime tuin. Gelukkig vanaf volgende week wel hulp in huis!

Volpension kan ik voor twee paarden niet betalen, en ze zijn beide onverkoopbaar. Niet veel opties dus, maar ik zou het ook niet anders willen. Ik geniet echt van onze uurtjes met elkaar, meteen een stukje me-time, en door het kleinschalige karakter kan mijn dochter ook goed en veilig mee terwijl ik mest, voer etc, zo lang het geen echt slecht weer is. Verder lijkt het een paardenmeisje in dop, dus hopelijk tzt heeft zij ook haar passie op stal!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:34

Ik werk 32 uur p/w (onregelmatige diensten), heb een peuter van 3 en mn paard staat op een DHZ stal. De klusjes zoals het uitmesten, voeren en op de wei zetten zijn verdeeld in een vast schema met ochtend en avond beurten. Mn zoon gaat regelmatig mee als mijn vriend moet werken en zo lang het mooi weer is gaat dat prima. Hij kan daar onbezorgd rond hobbelen en zolang het allemaal geen uren duurt vindt hij dat ook wel leuk. Maar daardoor staat het rijden wel op een laag pitje, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik vind het heerlijk om gewoon bij mijn paard te zijn met daarbij de verzorging en klusjes. Daarbij heb ik ook nog 2 verzorgsters die allebei een dagje gaan. Zelf ga ik meestal 4x per week :).

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:15

TS is het misschien een optie om iemand te zoeken die bv een paard op pensioen heeft die rijden niet op de eerste plaats heeft staan. Of iemand met twee shetten/kleine pony. Je kan dan evt een lagere prijs vragen maar dat die persoon je werk uit handen neemt. Zodat je ook een dag evt niet hoeft te gaan. Dan in het weekend een dag samen het werk doen, plannen en bv vast netten vullen.Je advertentie daar op richten.

Succes

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:17

Ik begin nooit eerder dan 10 uur met mijn studie qua lessen, dus niet later dan 7 uur zijn we buiten aan het wandelen, paard staat 3 minuten lopen verderop. Voor school doe ii het nodige in huis. Als ik terug ben van school kook ik en doe ik het overige in huis, en maken we een buitenrit of trainen we. Heb geen kinderen, geen vriend, niks eigenlijk :') Dit is mn vaste routine en vind t wel prima zo.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:41

Wat hebben we toch een leuke hobby he :P
Ik heb m'n paarden ook helemaal in eigen beheer staan. Heb er twee en doe alles zelf: 2x per dag voeren, mesten, rijden, de weides bijhouden enz. En ja, dat is soms kei zwaar naast m'n onregelmatige baan, van gemiddeld 36 uur per week.
Ik ga na m'n nachtdienst om 7 uur eerst naar m'n paarden om te voeren en voor m'n vroege dienst sta ik er om 6 uur. Sommige diensten vallen zo dat ik hulp nodig heb en dan is m'n vriend gelukkig altijd bereid om te helpen. Ook heb ik een hele goede achtervang door m'n vader, beste vriendinnetje en 'tante'. Dat geeft een hoop rust.

Ik maak lange dagen en merk dat ik soms ook echt alleen maar loop te rennen en te vliegen. Dan wachten de stallen maar een dagje en krijgen ze gewoon wat extra stro zodat ze droog kunnen liggen.
Ik zou ook echt niet zonder die twee kunnen, want ze zijn m'n alles en m'n ontspanning. M'n werk is best zwaar soms en dan is een ritje door het bos echt wat ik nodig heb om de dag te verwerken.
Het is overigens ook echt m'n ritme voortaan, voor m'n dieren zorgen. Ik haal er ook energie uit als alles lekker gaat en ze er fijn bij kunnen staan en vrolijk zijn.

Dus ja, voor mij blijft het voorlopig zo en ik duim maar dat ik over niet al te lange tijd bij m'n paarden kan gaan wonen. Scheelt al een hoop op en neer rijden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:54

Dat is ook mijn drijfveer.
Het zijn echt mijn maatjes en het is voor mij ook echt een stukje ontspanning en therapie.
Als ik een week niks met ze heb kunnen doen. Ben ik zelf ook niet te genieten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:07

Hier een fulltime baan (40 uur), 2 uur reistijd ongeveer per dag en 3 paarden. Staan op een manege waar ze het prima naar hun zin hebben. Komen wat mij betreft lang genoeg buiten, stallen worden dagelijks opgestrooit maar houd ik zelf nog bij samen met moeder en zus en heb op stal een prima binnen- en buitenbak en goede instructie. Huishouden doe ik zoveel mogelijk in het weekend en een beetje bijhouden doordeweeks. Gaat prima zo!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:35

AmoorM schreef:
Akke_sSpring schreef:
Ik heb een gezin met twee tieners, een echtgenoot en een paard. Ik heb net een deeltijd HBO opleiding binnen vier jaar afgerond. Dat betekende dat ik naast mijn studie ook moest werken en het aantal uren liep op naarmate de studie vorderde. In mijn afstudeerjaar was het wel echt heel zwaar en was ik blij dat mijn paard in volpension staat en dat mijn dochter van inmiddels 14 haar ook is gaan rijden. Ik reed 5 a 6 keer per week en wilde dit ook voortzetten. Met behulp van mijn dochter is dit ook gelukt. Mijn dochter rijdt niet op dezelfde manier en ik ben er altijd bij omdat ik het ook moeilijk los kan laten, maar het gewoon even kijken en niets doen was dan wel erg lekker.

Inmiddels ben ik op zoek naar een baan voor max 32 uur en afhankelijk van het aantal te werken uren zal ik meer of minder rijden en mijn dochter ook.

Zomerdag staat mijn paard 24/7 buiten. Als het slecht weer is of heel heet wordt, dan zet ik haar binnen. Ik vind het dan veel tijd en energie kosten om twee maal daags langs te komen om de stal te doen en haar binnen/buiten te zetten en eventueel te rijden. Heerlijk om bij haar te zijn, maar het geregel er omheen met een gezin/werk vind ik op den duur wel vermoeiend. Gelukkig zijn we met een groepje van 4 die ook voor elkaars paarden zorgt, maar dat betekent ook dat ik vaak 4 stallen sta uit te mesten zodat ze 's morgens makkelijk naar binnen kunnen. Afijn, ik geniet van een heel fijne volpensionstal.

Als het vol pension is waarom mest je dan? Klinkt wel pittig dat school werk en gezin schema. Ga je dan voor je werk of school naar stal? En in de avond?

Dat is de afspraak binnen het stalbeleid. Zomerdag staan ze 24/7 buiten. Als je besluit je paard binnen te willen hebben, mag dat maar dan moet je wel zelf de stal mesten/hooi geven etc. De stalhouder zorgt ervoor dat de paarden buiten hooi/gras krijgen.

Winterdag wordt er uitgemest en hoef ik niks te doen. :)

En ja, het was soms echt even te veel. Ik wil ook geen half werk doen, dus paard met regelmaat rijden, thuis op orde, kinderen ondersteunen en binnen 4 jaar Cum Laude geslaagd. Wel heel relaxed dat mijn opleiding nu afgerond is.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:54

Hier 4 om 5 dagen aan het werk (gemiddeld 36 uur per week). Getrouwd, geen kinderen en 1 paard.
Ik begin vroeg op kantoor, ben dan om 17.00 uur bij mijn paard en rond 18.30 uur thuis. Op sommige dagen doet mijn moeder het paard, of doe ik het samen met haar. Scheelt enorm.
Mijn man is ook rond die 18.30 uur thuis, hij begint later op werk. Mijn man kookt en ik doe de rest van de huishouding. Wel hebben we een schoonmaakster voor eens in de twee weken.

Paard staat in volpension en wordt ook buiten gezet. Goed te doen dus. Tot voorkort deed ik er nog wel een opleiding bij in de avonduren.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:03

Ohh ik pas ook wel in dit topic

Paarden aan huis (4 paarden) en man en 1 kind van 2 en 36 uur werken

Het scheelt dat het maar 3 dagen echt zwaar is (za en zondag vrij, maandags is m'n vent thuis en vrijdags ben ik thuis)

Zware dagen schema:

5.00 wekker- oude kleren aan, paarden voeren en slowfeeders vullen
5.30 week binnen, brood smeren, ontbijten tandenpoetsen enz en aankleden.
6.20 kind wakker maken aankleden en ontbijt geven
6.40 in de auto naar de opvang.
7.10 daar (ja mn ouders wonen niet in de buurt)
7.25 daar weg op naar kantoor.
7.45 op kantoor (en op weg naar klanten enz)
16.30 klaar met werken, kind halen
17.15 thuis en eten koken
17.50 eten en afruimen enz
18.20 even quality time met kind
19.00 kind naar bed
19.15 naar buiten, mest scheppen, hooinetten vullen kippen voeren kat verzorgen rijden als het nog licht is
20.45 douchen en nog iets van huishouding (vaatwasser uitruimen was ophangen enz)
21.30 naar bed

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:38

Wel fijn dat dit maar 3 dagen zo is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:52

Ik lees hier ergens: je paard een dag overslaan....slaan die mensen hun kind hond kat ook een dag over onder het mom ik heb tijd voor mezelf nodig? Ik ben geen miepert maar dat vind ik maar een vreemde benadering van de situatie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:08

Zonnetje81 schreef:
Ik lees hier ergens: je paard een dag overslaan....slaan die mensen hun kind hond kat ook een dag over onder het mom ik heb tijd voor mezelf nodig? Ik ben geen miepert maar dat vind ik maar een vreemde benadering van de situatie.

ik sla nu drie dagen in de week mijn paarden over (straks maar 1 dag meer, maar dan wissel ik de locatie's af)
Paarden worden uiteraard op die dagen gedaan door stalgenoot, dus krijgen propere stal en paddock, hebben onbeperkt hooi en krijgen hun prakkie, die zijn wel gelukkig hoor :D
en die dagen werk ik 8-9 uur, doe ik boodschappen, huishouden, iets extra met hond, ...
Vanaf volgende maand ga ik enkel de maandag nog vrij van de paarden hebben (dan werk ik 9 uur en ga savonds hond oppikken en bij moeder gaan eten), de andere dagen zal ik 6-8 uur werken, maar maar 1 paardenlocatie meer doen (nu doe ik op din,don (werk van 8-12) zat en zondag beide plaatsen waardoor ik 4 uur bezig ben met het werk, zonder dat ik rij, straks doe ik op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag de trekpaarden (uurtje tot anderhalf werk zonder rijden) en op woe,vrij en zaterdag de kleine paarden (uurtje werk), waardoor ik hopelijk meer kan rijden.
Moet ik enkel nog even uitvissen waar ik de boodschappen inplan

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:41

Er stond voer en water voor twee dagen neerzetten. Als iemand anders ze doet worden ze niet overgeslagen. Dus daar reageer ik niet op.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:59

Zonnetje81 schreef:
Er stond voer en water voor twee dagen neerzetten. Als iemand anders ze doet worden ze niet overgeslagen. Dus daar reageer ik niet op.

Nou nou, rustig maar hoor.
Dan had je dat beter iets duidelijker omschreven in je post, dat kwam er namelijk niet in voor hoe je het precies bedoelde.
En om dan op de verduidelijking verder te reageren, als ze in de zomer in de grote weides lopen en dus gras en water hebben sla ik ook wel eens een dag over. Staleigenaar meldt het wel als er iets mis is en missen doen de paarden me niet.
Ik zie het probleem niet als de paarden gewoon alles hebben wat ze nodig hebben.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:17

Ik heb nog lang niet alles gelezen, maar jeetje, ik dacht dat ik het druk had. :=

Ik heb 2 jonge pony's aan huis lopen die vergen nog niet heel veel aandacht gelukkig.
Ze staan momenteel ook lekker 24/7 op de wei.
Ik werk 38 uur in de week, nu nog in zomer rooster, maar over een week of 3/4 gaan we naar het winterrooster.
Daarnaast woon ik samen met mijn vriend, hij heeft een eigen melkveebedrijf en heeft daar zijn handen vol aan, waardoor het gehele huishouden op mij neer komt.
Daarnaast ga ik nog 3/4 keer week naar de sportschool.
Nu krijg ik alles nog rond, maar ben benieuwd hoe het gaat als ons winterrooster ingaat.

Pony's een dag overslaan zou ik nooit kunnen. :n
Hier komen de pony's echt op mij aan, als de nood echt hoog is voert mijn vriend en kan hij ze water geven, maar de mest blijft dan liggen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:59

Ik werk 28 uur op kantoor en mijn man en ii hebben een manege. Hij werkt daar fulltime, ik werk verdeeld over de week daar ongeveer 12 uur. Daarbij heb ik 1 eigen paard staan die ik elke dag zelf doe, waarvan 5 x in de week trainen. Ik ben een muts dus ik wil dat hij iig 3 x per dag zijn box uitkomt.
Ik heb ook nog twee honden waarmee ik sport, daar ben ik ook ongeveer 13 uur per week mee bezig. Lekker druk dus :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:01

Zonnetje81 schreef:

Ik vind het vreemd dat je het verschil niet kunt zien tussen je paard een dagje overslaan en je kind een dagje overslaan :+
Een paard dat 24/7 op een wei staat waar gewoon toezicht is of een paard dat gewoon een verzorger heeft kan door de eigenaar prima een dag (of desnoods heel veel dagen) overgeslagen worden.
men gaat toch ook op vakantie enzo? Zelfde verhaal en een hele normale benadering van de situatie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:45

Zoals ik begrijp worden de paarden gevoerd Volgens een vast ritme en binnen gezet in de winter. Maar goed ik ben niet van de 24/7 en voer mn paarden brok. Dan kan je in mijn ogen niet denken och voer ze niet omdat ik er geen tijd voor heb. Paarden van ts staan in de winter niet constant buiten en ik beredeneer vanuit haar beginpost.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:29

Poeh, voor sommige van jullie maak ik echt een diepe buiging hoor.
Ik heb de keuze gehad om mijn paard aan huis te zetten. Maar uiteindelijk heb ik besloten om dat niet te doen. Ten eerste: dan moet er minstens 1 bij. Ten tweede: heel veel vrijheid inleveren.
Het mooie is dat mijn paard nu 500 meter verderop bij mijn buren staat. Het enige wat ik zelf moet doen is haar stalletje uitmesten. Hooi bijvoeren doe ik zelf alleen in de avond; de rest van de dag staan ze buiten en krijgen ze doorlopend te eten. Ze is er heel erg gelukkig en staat er helemaal op haar plekje. Evengoed vlak bij huis, maar zonder al te veel gedoe. Ik vind het heerlijk. Ik heb dan ook wel de mazzel dat mijn paard al op leeftijd is en niet intensief getraind wordt. Dat scheelt veel tijd en daardoor is het echt een hobby voor wanneer ik er zin in heb.

Mijn schema voor maandag t/m donderdag:
6.15 uur opstaan, koffie zetten en de honden uitlaten
7.30 op weg naar werk
17.00 terug naar huis
17.30 stal mesten en hooi geven
18.00 koken, eten
18.30 honden uitlaten
20.00 longeren, rijden of niks. Net waar ik zin in heb.
21.30 nog ff tv kijken, bijpraten met vriendje, en rond 22.30 honden nog even uitlaten en naar bed...
Op vrijdag ga ik eens per 4 weken de hele dag naar school, de rest van het weekend vul ik in zoals het uitkomt.
Vergeleken met veel anderen in dit topic lijkt het erg relaxed, maar ik weet soms niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen!