Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GabberGill schreef:Zo vind ik de shetten en welshjes van tegenwoordig stervensduur.
Ik zoek een weidemaatje voor mijn welshruin. Ik ben gewoon 400 euro voor een bruine shet met zwarte manen kwijt en 80 cm hoog!
myk_en_shant schreef:Dus het kan wel, Amber loopt nu bij mij mijn beginnerslessen en bij mijn vrijwilligerswerk aangepast paardrijlessen mee en dit doet ze supergoed en braaf.
GabberGill schreef:Zo vind ik de shetten en welshjes van tegenwoordig stervensduur.
Ik zoek een weidemaatje voor mijn welshruin. Ik ben gewoon 400 euro voor een bruine shet met zwarte manen kwijt en 80 cm hoog!
Gini schreef:myk_en_shant schreef:Dus het kan wel, Amber loopt nu bij mij mijn beginnerslessen en bij mijn vrijwilligerswerk aangepast paardrijlessen mee en dit doet ze supergoed en braaf.
En hoeveel mensen zouden steigeren als ze horen dat hun paard aan een "manege" is verkocht, waar die beginners op zijn rug moet dragen? Vind dit een heel mooi verhaal om aan te geven dat het allemaal niet zo zwart wit is en dat een '5* sterrenhuisje' niet 1 definitie heeft voor iedereen, net zoals 'het perfecte paard'.
Ik durf eigenlijk wel gokken dat de meeste verhalen waarin een paard gratis/voor niets weggegeven wordt, gewoon goed aflopen.
HorseTimeXL schreef:Hierbij speelt overigens ook de persoonlijkheid van een paard mee denk ik. Sommige dieren hebben echt een vaste ruiter nodig en houden er helemaal niet van om aandacht van verschillende mensen te krijgen. Andere dieren vinden het juist allemaal best of vinden het zelfs heel leuk zoals deze pony.Waar ik destijds een paard reed heeft ook een pony die te klein was geworden voor de verzorgster als bruikleen gegeven aan een kleinschalige manege. De pony miste duidelijk de aandacht van kinderen. At amper werd mager en zat niet lekker in z'n vel. Nadat die als bruikleen werd aangeboden aan de kleinschalige manege zag je hem helemaal opknappen. 5 x per week werd die gereden. Zijn vacht begon te glimmen, kreeg heel veel energie. Dus ik denk heus niet dat elke manege slecht met paarden omgaat. Al moet ik toegeven dat ik mijn paard voor geen goud aan de manege zou geven waar ik ooit heb gelest, al boden ze mij een miljoen maar dat was anders met die kleinere stal.
myk_en_shant schreef:Manege zijn massaproductie en staat geld voorop en niet de paardenwelzijn
myk_en_shant schreef:Het verschil is in de manege lopen ze vier tot zes uren op een dag en vaak meerdere uren achterelkaar. Manege zijn massaproductie en staat geld voorop en niet de paardenwelzijn.
.
Riel schreef:HorseTimeXL schreef:Hierbij speelt overigens ook de persoonlijkheid van een paard mee denk ik. Sommige dieren hebben echt een vaste ruiter nodig en houden er helemaal niet van om aandacht van verschillende mensen te krijgen. Andere dieren vinden het juist allemaal best of vinden het zelfs heel leuk zoals deze pony.Waar ik destijds een paard reed heeft ook een pony die te klein was geworden voor de verzorgster als bruikleen gegeven aan een kleinschalige manege. De pony miste duidelijk de aandacht van kinderen. At amper werd mager en zat niet lekker in z'n vel. Nadat die als bruikleen werd aangeboden aan de kleinschalige manege zag je hem helemaal opknappen. 5 x per week werd die gereden. Zijn vacht begon te glimmen, kreeg heel veel energie. Dus ik denk heus niet dat elke manege slecht met paarden omgaat. Al moet ik toegeven dat ik mijn paard voor geen goud aan de manege zou geven waar ik ooit heb gelest, al boden ze mij een miljoen maar dat was anders met die kleinere stal.
Bij verkoop staat 1 ding vast. Je geeft het dier 100 procent uit handen en hebt daarna helemaal niets te zeggen. Je kunt enkel het verhaal horen van mensen, van andere mensen over deze mensen om zo een goede thuis te vinden. Daarna weet je gewoon niet wat er gebeurd. Jij was bij aankoop van het paard misschien ook niet van plan om het dier te verkopen. En toch doe je het nu en heeft de vorige eigenaar er helemaal niets over te zeggen. Ook mensen die de juiste prijs kunnen bieden, geven vaak een heel goed thuis aan hun nieuwe paard. Verkopen = afstand nemen.
myk_en_shant schreef:Gini schreef:En hoeveel mensen zouden steigeren als ze horen dat hun paard aan een "manege" is verkocht, waar die beginners op zijn rug moet dragen? Vind dit een heel mooi verhaal om aan te geven dat het allemaal niet zo zwart wit is en dat een '5* sterrenhuisje' niet 1 definitie heeft voor iedereen, net zoals 'het perfecte paard'.
Ik durf eigenlijk wel gokken dat de meeste verhalen waarin een paard gratis/voor niets weggegeven wordt, gewoon goed aflopen.
Ik ben geen manege, absoluut niet. Heb een kleinschalig lesgeefstal. En deze mensen wisten dit en vonden het juist fantastisch.
Dus voordat je wat rondblabberd eerst de feiten controleren.
Alles stond namelijk in mijn advertentie toen der tijd.
Bij mij staat paardenwelzijn hoog in het vaandel.
antje_vip schreef:Ook mensen die een gratis hond/kat etc. willen. "Ik heb geen geld voor de aanschaf maar ga er heel goed voor zorgen"