Gucci_ schreef:Dat was ze toen ze ook nog jong was, toen was ze nog geen topamazone.
Ik ben 'nog maar' 24, heb nog een heel leven voor mij, paardensport heeft geen leeftijdslimiet.
Ik wil de opleiding juist ook doen om mijzelf te verbeteren, daar zijn die opleidingen ook voor, om te leren. Ik denk wel dat ik het haal, heb m'n rijbewijs ook in een keer gehaald, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik meer iemand ben van de theorie...
Lijkt het mij alsnog niets of wil het niet lukken, dan heb je iig toch veel geleerd en ervaring op gedaan. Het is geen ramp als het niet lukt, dan ga ik mij meer richten op de fokkerij, maar dat is geen beroep waar je de hele dag mee bezig bent, lesgeven wel.
Anders wilde ik iets in de richting van econometrie, financieel management studeren, maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.
darkadia, dat is wel fijn om te weten nu over de freestyle cursussen
Als je meer iemand bent van de theorie, vraag ik mij af of je wel in de paarden je brood moet gaan willen verdienen. Want ookal zit zowel bij de ORUN als FReestyle opleiding een stuk theorie, uiteindelijk zijn het handvaten die je moet kunnen toepassen in de praktijk. En dan kom je met een anders paard soms in een situatie waarin die theorie niet werkt en je toch wat anders zal moeten verzinnen. Met Veel verschillende paarden werken is dus wel echt een must, ook met drukkere of juist hele slome. Want je leerlingen die je uiteindelijk krijgt zijn ook zo divers, en die moet je dan wel kunnen helpen.
En waarom zou je als fokker geen dagtaak hebben? Als je een eigen fokkerij runt, ben je ook veel bezig met dingen organiseren, voorbereiden en naar keuringen gaan, dekking regelen, geboortes van veulens in t voorjaar, opvoeden jonge paarden, verkoop etc (om over de standaard verzorging, voeren en onderhoud van je stallen nog maar niet te spreken).
Ik zou met jouw ervaring dan nu voor safe gaan en studie gaan doen, en ernaast meer paardenervaring op gaan doen. Wil je dan erna nog steeds de paarden in, heb je iig meer zakenkennis en levenservaring.
Zelf ben ik ook na mijn studie toch weer bij de paarden uitgekomen. Maar ik kan geen bedrijf overnemen, dus moet echt vanaf 0 beginnen, en ik kan je zeggen, dat is heel veel uitzoekwerk, heel hard werken etc. Het komt er niet vanzelf. En het blijft al zeker niet vanzelf allemaal draaien en rendabel.