Lesklanten vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:14

Heleennn schreef:
TinGu schreef:
Maar ik denk niet dat jouw ouders pony's gaan kopen voor je, zodat jij een soort minimanege kunt beginnen? En daar ook alle vaste lasten van gaan betalen? (Zo lees ik het plan van TS iig)

Nee, dat helaas niet. Dat kan dan wel weer als ik 30 ben en de lotto gewonnen heb.

_O-

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:22

Gucci_ schreef:
Nu wordt weer mijn privé leven erbij gehaald...ik heb een goede band met mijn familie, ik ga nooit alleen wonen en niemand die mij gaat dwingen dat te doen.
Mijn vriend woont in het buitenland, alleen voor een man ga ik eventueel verhuizen.
Alleen mijn familie geeft nu aan mij te willen helpen met paarden, zodat ik daar iets mee kan bereiken ook. Mijn vader zegt dat ze het doen, zodat ik niet ga emigreren en hier blijf.
Mijn oma is alweer 15 jaar geleden overleden waar we het heel moeilijk mee hadden, dan ben ik ook bang mij schuldig naar mijn opa te voelen door te vertrekken.

Maar je kunt toch ook in het land blijven én je eigen keuzes maken?

lizy29

Re: Lesklanten vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:31

Maar wil je dan niet op eigen benen kunnen staan? Wil je echt de rest van je leven afhankelijk zijn van iemand anders. Dat is toch niet gezond voor jou als persoon.
Meid volg je eigen pad. Dat kan ook als je bij je ouders inwoont of in de buurt maar leef alsjeblieft je eigen leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:33

Wat is het nou... eerst beweer je hier in nl te blijven en later te vertrekken naar het buitenland en nu blijf je hier?
Ik snap je niet meer hoor.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:35

Wat maakt het nou uit of de ouders van ts haar financieel ondersteunen met alles. Als zij zich daar goed bij voelen vooral blijven doen. Het is niet aan ons daar over te oordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:36

knollentuin schreef:
Als je goed bent komen de mensen vanzelf naar je toe....

Nee dat is niet per definitie waar. Net zoals het niet waar is dat mensen met veel klanten per definitie goed zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:22

Weet je TS. Misschien moet je het maar gewoon doen.
Door schade en schande leer je er vaak achter komen dat iets niet de juiste keus is...
Volgens mij staat je besluit toch al vast.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:42

Gucci_ schreef:
Dat was ze toen ze ook nog jong was, toen was ze nog geen topamazone.
Ik ben 'nog maar' 24, heb nog een heel leven voor mij, paardensport heeft geen leeftijdslimiet.

Ik wil de opleiding juist ook doen om mijzelf te verbeteren, daar zijn die opleidingen ook voor, om te leren. Ik denk wel dat ik het haal, heb m'n rijbewijs ook in een keer gehaald, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik meer iemand ben van de theorie...
Lijkt het mij alsnog niets of wil het niet lukken, dan heb je iig toch veel geleerd en ervaring op gedaan. Het is geen ramp als het niet lukt, dan ga ik mij meer richten op de fokkerij, maar dat is geen beroep waar je de hele dag mee bezig bent, lesgeven wel.
Anders wilde ik iets in de richting van econometrie, financieel management studeren, maar diep van binnen wil ik gewoon werken met paarden, dat wist ik sinds ik ben begonnen met paardrijden.

darkadia, dat is wel fijn om te weten nu over de freestyle cursussen

Als je meer iemand bent van de theorie, vraag ik mij af of je wel in de paarden je brood moet gaan willen verdienen. Want ookal zit zowel bij de ORUN als FReestyle opleiding een stuk theorie, uiteindelijk zijn het handvaten die je moet kunnen toepassen in de praktijk. En dan kom je met een anders paard soms in een situatie waarin die theorie niet werkt en je toch wat anders zal moeten verzinnen. Met Veel verschillende paarden werken is dus wel echt een must, ook met drukkere of juist hele slome. Want je leerlingen die je uiteindelijk krijgt zijn ook zo divers, en die moet je dan wel kunnen helpen.

En waarom zou je als fokker geen dagtaak hebben? Als je een eigen fokkerij runt, ben je ook veel bezig met dingen organiseren, voorbereiden en naar keuringen gaan, dekking regelen, geboortes van veulens in t voorjaar, opvoeden jonge paarden, verkoop etc (om over de standaard verzorging, voeren en onderhoud van je stallen nog maar niet te spreken).

Ik zou met jouw ervaring dan nu voor safe gaan en studie gaan doen, en ernaast meer paardenervaring op gaan doen. Wil je dan erna nog steeds de paarden in, heb je iig meer zakenkennis en levenservaring.

Zelf ben ik ook na mijn studie toch weer bij de paarden uitgekomen. Maar ik kan geen bedrijf overnemen, dus moet echt vanaf 0 beginnen, en ik kan je zeggen, dat is heel veel uitzoekwerk, heel hard werken etc. Het komt er niet vanzelf. En het blijft al zeker niet vanzelf allemaal draaien en rendabel.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 18:48

Ja, mensen die niks proberen en negatief denken bereiken ook niets zoals zoveel Nederlanders denken. Ik heb niets te verliezen en altijd geloof in mijzelf.

Maakt niet uit waar ik ga wonen, maar wil zeker eerst een diploma halen om lessen te mogen geven. Paarden zijn overal wel en kunnen vliegen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:52

Ts: wat heb je met die geweldige instelling van jou de afgelopen 24 jaar allemaal bereikt eigenlijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:54

Gucci_ schreef:
Ja, mensen die niks proberen en negatief denken bereiken ook niets zoals zoveel Nederlanders denken. Ik heb niets te verliezen en altijd geloof in mijzelf.

Maakt niet uit waar ik ga wonen, maar wil zeker eerst een diploma halen om lessen te mogen geven. Paarden zijn overal wel en kunnen vliegen.

En waar hebben jouw 100en ondoordachte probeersels je al heen geleid? :)
Misschien moet je gewoon deze een keer iets verder door denken. Je hebt wil, je hebt dromen en ik gok dat als je je er echt toe zet, je ook echt wel e.e.a kan bereiken. Maar je moet ook haalbare doelen stellen en een stappenplan maken. :) En een eerste stap voor dit plan zou zijn om eerst meer ervaring op te doen op eender welke manier. Zij het in grondwerk, zij het in het zadel, waar je je het meest comfortabel voelt. Van mijn part ga je psychologie studeren zodat je mensen hun angsten kan laten overwinnen of ga je voor opvoeder-begeleider en probeer je ervaring op te doen in een manege voor mensen met beperkingen. :) Zoveel haalbare mogelijkheden die je kan verkennen en waarna je vervolgens zelfstandig in kan beginnen mét de juiste kennis en ervaring. Maar verken ze eerst, geef je zelf op zijn minst "a fighting chance".

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:00

TS, je bent 24, maar komt over als iemand van 14. Om in het paardenwereldje terecht te kunnen komen moet je een naam hebben en van jongs af aan al een natuurtalent zijn.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:00

Oké, de reden dat ik zo graag wil lesgeven is zodat ik veel met pony's bezig kan zijn, voor het fokken wil ik nog twee of drie fokmerries erbij.
Dat wil ik liever niet te grootschalig, met pony's fokken levert niet zoveel op, alleen als je ze houdt en laat beleren enz.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:03

Nu je zegt dat je nooit alleen gaat wonen, komt het op mij een beetje over alsof je een beperking hebt ofzo (niet banketstaaf bedoeld) en dat je ook niet echt een baan bij een werkgever kan hebben? Dit zou voor mij een logische verklaring zijn voor je reacties :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:03

ik vraag me nog altijd af wat je tot nu toe gedaan hebt?school veronderstel ik?heb je een diploma?

want je praat idd als een 14-jarige penny?.....

'kleinschalig' zeg je dan,maar je wilt lespony's en fokmerries.
zo kleinschalig is zoiets allemaal al niet meer.

hoeveel land is er?
want voor bv 6+ paarden,heb je al een behoorlijke lap grond nodig.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:04

Maar met lesgeven ben je juist met mensen bezig, veel meer dan met pony's....

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:06

Ayasha schreef:
Gucci_ schreef:

En waar hebben jouw 100en ondoordachte probeersels je al heen geleid? :)
Misschien moet je gewoon deze een keer iets verder door denken. Je hebt wil, je hebt dromen en ik gok dat als je je er echt toe zet, je ook echt wel e.e.a kan bereiken. Maar je moet ook haalbare doelen stellen en een stappenplan maken. :) En een eerste stap voor dit plan zou zijn om eerst meer ervaring op te doen op eender welke manier. Zij het in grondwerk, zij het in het zadel, waar je je het meest comfortabel voelt. Van mijn part ga je psychologie studeren zodat je mensen hun angsten kan laten overwinnen of ga je voor opvoeder-begeleider en probeer je ervaring op te doen in een manege voor mensen met beperkingen. :) Zoveel haalbare mogelijkheden die je kan verkennen en waarna je vervolgens zelfstandig in kan beginnen mét de juiste kennis en ervaring. Maar verken ze eerst, geef je zelf op zijn minst "a fighting chance".

Dat is ook de bedoeling, eerst een diploma halen, ervaring opdoen, ik hoef niet meteen morgen te beginnen, heb alle tijd ervoor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:07

maar wat heb je al gedaan nu in je 24 jarig leven?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:10

tengeltje11 schreef:
ik vraag me nog altijd af wat je tot nu toe gedaan hebt?school veronderstel ik?heb je een diploma?

want je praat idd als een 14-jarige penny?.....

'kleinschalig' zeg je dan,maar je wilt lespony's en fokmerries.
zo kleinschalig is zoiets allemaal al niet meer.

hoeveel land is er?
want voor bv 6+ paarden,heb je al een behoorlijke lap grond nodig.

Dat is onzin. Ik heb 7 paarden, begin dit jaar zelfs 8. Staan op 1 hectare land. Gaat prima, nog meer dan genoeg gras over.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:13

Tjonge jonge je lijkt wel een puber van 12... Lesgeven ongeacht je leeftijd,ervaring,diploma's moet je gevoel voor hebben, heb je dat niet? dan maakt al het andere niet uit. Heb je het gevoel er wel voor? Ga je dan eerst veel inlezen, filmpjes kijken, vriendinnen vragen om te leren en als het even kan een diploma te halen. Zelf zou ik nooit voor ORUN gaan omdat dit niet bij mij past. Je hebt namelijk veel meer dan alleen dat.. Wil je met je eigen pony's meer gaan les geven, dan moet je ook jezelf laten verzekeren, jezelf bij KVK inschrijven etcetc. Het is niet alleen de pony's..

Fokken is heel leuk, maar als je eens wist wat het je kan kosten. Gemiddelde goede hengst is 1500 euro dit is alleen het sperma maar.... Je merrie kan dood gaan etcetc.......

Ik denk dat je, je eerst maar eens moet gaan ontwikkelen... En alsjeblieft gedraag je naar je leeftijd.. Ik wil ook graag een grote paarden vrachtwagen en een BMW M3 gewrapt met roze camouflage folie.. Naast dat mooie huis met paardenstallen een PP, binnenbak, zwembad en zo kan ik nog wel even doorgaan. Leef in het hier en nu en wees vooral realistisch of je familie moet een miljoen op hen bankrekening hebben staan?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:15

Gucci_ schreef:
Dat is ook de bedoeling, eerst een diploma halen, ervaring opdoen, ik hoef niet meteen morgen te beginnen, heb alle tijd ervoor.

Alle tijd? Je bent 24, geen 14. Tijd voor actie :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:16

Gucci_ schreef:
[

Tja in je OP vraag je hoe je aan klanten kan komen, dus dan begin je met de laatste stap ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:22

Antje_vip: heb wellicht adhd

In 2009 diploma gehaald. Heb wat studies geprobeerd, maar was niet wat ik wilde, verder gewoon de huishoudster hier haha. Nu weet ik het wel beter gelukkig, maar moet kijken hoe ik het het beste aan kan pakken. Of ik ga studeren + cursus freestyle/grondwerk of een poosje volledig werken met paarden om meteen flink wat ervaring op te doen + cursus. Of gewoon studeren en m'n paarden houden als fokmerries, voor de hobby.
Ik kan pony's nog zo leuk vinden, maar misschien ben ik ook wel slecht in de omgang met de kinderen van anderen, alleen met m'n eigen zusje praat ik veel, maak ik grapjes enz, bij kinderen van anderen ben ik best wel stil...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:30

Wat een reacties hier, zeg. :n Je hoeft het toch niet met mekaar eens te zijn om mekaar in de waarde te laten?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:33

Ik vraag me af of dit wel serieus is? :=

Kinderen les willen geven maar slecht in de omgang van kinderen. Bang voor paarden. Ik snap er vrij weinig van.