Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:19

Vervelende situatie TS. Ik zou persoonlijk denk ik hulp inschakelen van een mannelijke dierenarts. Vraag of hij de man wil uitleggen dat de deken echt niet af kan. En informatie verstrekken over de gevolgen. Wellicht dat autoriteit indruk maakt?

Anoniem

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:25

TS waar bemoeit ie zich mee , maar ik ga mee met bokkers en de wijkagent een belletje doen . Wat hij in zijn kop heeft moet en zal gebeuren vrees ik

Henny nog steeds :oo , je was toch op tv toen?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:23

Rebecca schreef:
TS waar bemoeit ie zich mee , maar ik ga mee met bokkers en de wijkagent een belletje doen . Wat hij in zijn kop heeft moet en zal gebeuren vrees ik

Henny nog steeds :oo , je was toch op tv toen?

Yep Rebecca, nog steeds. Wij waren inderdaad op TV in Gestalkt met Alberto Stegeman.
We hebben het laatste jaar redelijk rust gehad omdat hij zijn huisje hierachter aldoor illegaal verhuurde maar dat is volgende week afgelopen. De gemeente heeft éindelijk ingegrepen.
Dus zal hij er ongetwijfeld binnenkort weer nagenoeg dagelijks lopen.

Er is 1 groot verschil met eerder. Ik ben niet bang meer voor hem ;)

Het idiote is dat alles begonnen is met ons weide onderhoud. Hij bemoeide zich daar telkens weer mee. Hij vond dat ik de wei dood moest spuiten, om moest ploegen en opnieuw inzaaien omdat het gras te schraal zou zijn voor onze paarden.
Wij hebben heel sobere paarden en ons gras bestaat uit allerlei natuur cq. paardengrassen. Ik doe al jaren aan biologisch weidebeheer dus wij hebben niet dat eiwitrijke koeiengras in onze wei maar rietzwenkgras, beemdgrassen, timothee en diverse gezonde kruiden. Perfecte paardenwei.
Meneer vond dat ik onze paarden tekort deed wat gras betreft en bleef maar hinderlijk daar over door zeuren.

Eigenlijk hetzelfde als dat TS haar paard tekort zou doen om een eczeemdeken op te laten en hinderlijk lastig gevallen blijft worden.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:52

Hier in België zenden ze opnieuw 'red mijn vakantie' uit met die Roberto steegeman, ik vraag mij dan altijd af of zo'n tv reality drama veel uitmaakt op lange termijn..
Heeft dat bij jou niks geholpen henny?

Wat ik mij ook afvroeg: aangezien de politie bij jou juist meer kwaad heeft gedaan in het begin dan goed, heb jij tips voor de TS hoe ze het dan het beste aanpakt bij de politie als ze die zou inschakelen?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:18

Junia schreef:
Ik snap wat je bedoelt Animal, maar ik wil dat zeker zonder een expert/bemiddelaar niet aangaan. Ik voel me namelijk erg onveilig bij deze man (hij is niet agressief, maar je voelt de agressie/frustratie van hem afstralen). Als ik me onveilig voel kán ik niet eens kwetsbaarheid tonen.

Maarja, waar vind ik zo'n expert/bemiddelaar en wat gaat me dat kosten? Is dat de moeite waard, of haal ik me daarmee alleen maar meer toestanden op de hals waarop ik niet zit te wachten?

Neem een X een hond mee waar iedereen mee overweg kan. En als die man bij je komt en de hond gaat anders gedragen bang of agressief naar de man toe is al een teken dat ie niet te vertrouwen is

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:39

Thea_Ste schreef:
Hier in België zenden ze opnieuw 'red mijn vakantie' uit met die Roberto steegeman, ik vraag mij dan altijd af of zo'n tv reality drama veel uitmaakt op lange termijn..
Heeft dat bij jou niks geholpen henny?

Wat ik mij ook afvroeg: aangezien de politie bij jou juist meer kwaad heeft gedaan in het begin dan goed, heb jij tips voor de TS hoe ze het dan het beste aanpakt bij de politie als ze die zou inschakelen?

Onze buurman heeft het zich best wel aangetrokken dat hij op TV is geweest. Hij beklaagde er zich zelfs over in de 3 rechtszaken over de vergiftiging van de paarden.
Maar de rechters waren niet onder de indruk van zijn klaagzang :)

Echter het stalken is bij hem zo dwangmatig dat hij echt niet stoppen kan. De politie heeft zich altijd met zijn leugens in het riet laten sturen. Zo beweerde hij 500 m. van ons af te wonen en zonder verder onderzoek werd onze stalkingszaak geseponeerd bij de politierechter. Politie zei dat wij op een afstand van 500 m. niet konden zien dat hij ons stalkte. Nee inderdaad ware het niet dat ons terrein pal aan dat van hem grenst en dus geen 500 m. en hij tijdens het stalken soms maar 3 m. van me afstaat tussen het struikgewas. De politie was nog te beroerd om die afstand te checken en geloofde hem onvoorwaardelijk.
We hebben daarna een artikel 12 procedure in werking gezet maar ook bij het hoger hof werd het geseponeerd vanwege wederom die 500m. ondanks onze luchtfoto's, platte grond met afstanden erbij vermeld als bewijs |o

Sterker nog, hij heeft zelfs hulp van politie gehad. Bij de laatste rechtszaak waar hij in Hoger beroep ging kreeg hij hulp van politie. Echt waar, in dit land kan alles 8)7
Hij verklaarde zelfs trots tegen de rechter dat hij hulp van de politie had gehad om in Hoger beroep te kunnen gaan tegen ons.
Toch heeft hij alle 3 de rechtszaken verloren en moet ons maandelijks 8 jaar lang betalen om de forse schadeclaim in te lossen.

We hebben nadien een klacht bij de politie neergelegd maar dat hielp ook niet. Ze vonden in het kader van bemiddeling dat een dader recht heeft op politie hulp bij een Hoger beroepszaak.
Volgens ons totaal de omgekeerde wereld :?

Wel zijn we vorig jaar nog gebeld door de redactie van Gestalkt hoe het ging. Buurman verhuurde toen zijn toko dus was het voor ons al een tijdje rustig. Maar als het weer gaat escaleren zijn we niet te beroerd nogmaals Gestalkt in te schakelen.

Inmiddels hebben we een nieuwe wijkagent en die heeft al aangegeven dat het wel degelijk strafbaar is wat buurman al jaren in onze richting uitvreet qua stalking. Dus zodra hij weer begint kan ik het direct aangeven bij deze agent.
Onvoorstelbaar dat deze agent dus heel anders denkt dan zijn voorgangers. Je zou toch denken dat er een bepaalde eenheid zou moeten zijn bij politie wat bepaalde zaken betreft.

Vandaar dat ik TS ook aangeraden heb om wel degelijk keer op keer melding te maken bij politie.
Er zijn ook nog goede agenten.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:49

Junia schreef:
Ik snap wat je bedoelt Animal, maar ik wil dat zeker zonder een expert/bemiddelaar niet aangaan. Ik voel me namelijk erg onveilig bij deze man (hij is niet agressief, maar je voelt de agressie/frustratie van hem afstralen). Als ik me onveilig voel kán ik niet eens kwetsbaarheid tonen.

Maarja, waar vind ik zo'n expert/bemiddelaar en wat gaat me dat kosten? Is dat de moeite waard, of haal ik me daarmee alleen maar meer toestanden op de hals waarop ik niet zit te wachten?

Bespaar je de moeite en geld. Zolang deze persoon niets iets vreselijks uitvreet richting andere mensen is er geen expert/bemiddelaar die er iets mee doet. Hij moet eerst iemand ernstig verwonden of doden eer er onderzoek gedaan gaat worden naar zijn psychische toestand. Zo gaat dat nou eenmaal in Nederland.

Wat belangrijk is dat jij niet de enige bent die gehinderd wordt door deze meneer.
Probeer je stalbaas en event. anderen over te halen dat zij ook willen verklaren dat deze meneer hinderlijk gedrag vertoond.
Hoe meer mensen er last van hebben, hoe meer de politie zich wil inzetten.

Temeer omdat je aangeeft dat je de agressie/frustratie van hem voelt afstralen is deze meneer zeer waarschijnlijk tot meer in staat dan je alleen maar hinderlijk aanspreken over de deken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:57

[quote="Animal"]Jammer dat je zo reageert, ik probeer enkel mee te denken en zeg nergens dat jullie zelf met deze man moeten gaan praten. Ik geef alleen aan dat ik bang ben dat je alleen meer agressie opwekt wanneer je hem wegjaagt in plaats van begrip probeert te kweken.

Ik begrijp ook goed dat ze het niet zelf kan doen. Daarom gaf ik ook aan dat het misschien verstandig is om samen te overleggen met anderen die hinder van deze man ondervinden om een oplossing te vinden. Dat zou inderdaad bijvoorbeeld kunnen zijn door in gesprek te gaan met familie of een hulpverlener. :) Maar ook in een gesprek met een familielid of hulpverlener kun je niet aankomen met een defensieve/agressieve toon zoals bijvoorbeeld de toon die je nu in je reactie op mij gebruikt. Ook bij een begeleider en/of familielid moet je begrip voor de situatie zien te verkrijgen voordat zij er iets aan kunnen/willen doen.
[quote="Animal"]

Er valt met die man niets te beginnen en te praten en dan houdt het gewoon op en niemand is het verplicht om tegenover die man hun verantwoording af te leggen waarom iemand iets doet met zijn/ haar paard.

Als hij iemand lastig valt en het ook blijft doen dan kan ik het mij voorstellen dat het erg vervelend is en men er bang van wordt. Ik zou er ook heel snel klaar mee zijn zeker als ie elders erom bekend staat en mogelijk gevaarlijk wordt, je weet maar nooit.

_Ismayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:02

Misschien kan je meneer een soort doktersbeschrijving laten zien. Hopelijk krijgt hij dan door dat de deken echt nodig is!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:29

_Ismayy schreef:
Misschien kan je meneer een soort doktersbeschrijving laten zien. Hopelijk krijgt hij dan door dat de deken echt nodig is!

Ik wil niet vervelend doen maar dit soort dingen werkt juist precies averechts bij dit soort types. Je moet ze juist niets inhoudelijks in handen geven.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-05-17 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:31

_Ismayy schreef:

Kom op zeg!
Is toch van de zotte dit.

_Ismayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:02

Ragdollcat schreef:
_Ismayy schreef:

Kom op zeg!
Is toch van de zotte dit.

Nou sorry, probeer ook alleen maar mee te denken xd.

_Ismayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:03

Koper schreef:
_Ismayy schreef:

Ik wil niet vervelend doen maar dit soort dingen werkt juist precies averechts bij dit soort types. Je moet ze juist niets inhoudelijks in handen geven.

Ah okee!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 22:01

Ik heb vandaag via de stalbaas een brief mogen ontvangen van meneer P.
Van het weekend typ ik hem hier wel even uit. Het enige dat erin staat is een berg adviezen over hoe ik voor mijn paard moet zorgen, met een verzoek om mijn telefoonnummer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:02

8)7 8)7 8)7 8)7

Gek. Echt gékkk die man.

Schrijf 'm een brief terug met allerlei adviezen over hoe zich te bemoeien met zaken die hem totaal niet aangaan :Y)
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-05-17 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:03

Junia schreef:
Ik heb vandaag via de stalbaas een brief mogen ontvangen van meneer P.
Van het weekend typ ik hem hier wel even uit. Het enige dat erin staat is een berg adviezen over hoe ik voor mijn paard moet zorgen, met een verzoek om mijn telefoonnummer.

Kopie naar de politie voor dossieropbouw!
Gewoon zeggen: Ik wil dat dit graag bij mijn melding over de kwestie komt.
En zeker niet je telefoonnummer geven, ook beslist niet op reageren. Stalbaas verzoeken aan meneer P. te zeggen dat hij geen brieven meer in ontvangst neemt en geen bezoek meer wenst.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:05

Inderdaad, wat Janine schrijft is het juiste.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 22:09

Doe ik! Bedankt voor de tip.

Tel nr. ga ik inderdaad zeker niet geven haha. Niet reageren vind ik echt heel moeilijk, ik voel me alsof ik moet verdedigen waarom ik mijn paard op deze manier houd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:11

Oef, dit neemt toch wel serieuze vormen aan. Als je nog geen aangifte wil/kan doen, kan je wél een melding laten noteren. Op die manier heb je toch iets in handen als het fout gaat. Verwijs ook naar de rechtzaken die al gevoerd zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:12

Ik vind het trouwens (gezien de hele discussie over het te zwaar opnemen) juist heel goed dat Henny haar verhaal deelt. En deze toont schokkende overeenkomsten: een vage liefde voor dieren van de betreffende stalker en die kan je hele leven gaan beheersen. In mijn ogen dus niets mis met gewoon constant een lijntje houden met de juiste instanties. TS, voel jezelf geen zeurdert! Je weet zelf natuurlijk heel erg goed dat je er goed aan doet om je paard deze deken op te doen. En kom nou, zo idioot warm is het nog niet geweest... :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:15

Junia schreef:
Doe ik! Bedankt voor de tip.

Tel nr. ga ik inderdaad zeker niet geven haha. Niet reageren vind ik echt heel moeilijk, ik voel me alsof ik moet verdedigen waarom ik mijn paard op deze manier houd.

Je verdedigt jezelf JUIST door niet te reageren. Bedenk eens voor jezelf hoe belangrijk deze man is, dat jij zijn goedkeuring wilt? Ik kan je zeggen, dat is hij niet.
Als we het nu over een gevestigde naam in de paardensport zouden hebben, zou ik zeggen: "Ja, ik snap dat jij je wilt verdedigen, je hebt een reden om jezelf onzeker te laten maken." Maar je hebt een ZE'er, je doet er goed aan, ongeacht wat deze man denkt en zegt.
Daarbij, je kan wel 2 jaar non stop aan deze man gaan zitten te vertellen dat wat jij doet het goede is, maar daar gaat het deze man helemaal niet om. Het zit tussen zijn oren en zit dieper dan die deken bij jouw paard. Dat is maar een symptoom ;)
Dus bespaar je de moeite...

Het kost eventjes energie om jezelf af te leren te reageren en er moeite in te steken, maar het kost je veel meer energie om er mee bezig te blijven.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:16

Heeft de stalbaas niks tegen die man gezegd toen hij met zijn brief aankwam? Ik hoop toch dat hij je op zijn minst verdedigd!

En inderdaad, met de brief naar de politie, bewijzen opbouwen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:17

Oei, sterkte met deze situatie! Al denk ik wel dat hij gelijk heeft: paardlief loopt in eerste instantie het liefst zonder deken rond. Echter weten wij allemaal wat de gevolgen hiervan zijn en dat paardlief zich zonder deken op termijn veel slechter zal voelen.

Kan je niet van alles wat je meemaakt melding maken bij de politie? Je paard is je hobby en dit is echt niet leuk meer zo... Hier moet dringend iets aan gedaan worden.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:20

Jeetje.... ik zou het inderdaad niet beantwoorden, maar ik snap je wel hij "valt aan" en jij wilt jezelf verdedigen om te laten zien dat je het niet pikt. Maar je geeft aan dat hij niet helemaal 100 is en hij zit in zn eigen wereldje hij zal ws niet eens naar je luisteren maar gewoon "het ene oor in, het andere oor uit". Wat een man :(:)

Veel succes !

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:25

Wat vervelend zeg. Heeft je stalhouder verder nog iets tegen die meneer gezegd toen de brief afgegeven werd of zat die in de brievenbus? Zou het zelf echt niet aangenomen hebben die brief. Het is natuurlijk niet in te schatten wat je het beste kunt doen. Negeren of niet. Grote kans dat beide niet erg succes vol zijn. Als hij al zo ver gaat vrees ik dat hij het niet zomaar gaat laten rusten.