Ouders verbieden dochter om naar stal te komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Ouders verbieden dochter om naar stal te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:27

ohjoh, apart. Snapten ze niet dat dit geen passende straf is voor zo'n kind?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:32

TS hoeft toch niet de ouders te voorzien van opvoedingsadviezen, Amaris. Natuurlijk is dit geen passende straf maar ouders zitten daar kennelijk wel op 1 lijn bij en nu heeft TS iig een vergoeding voor het werk en weten de ouders ook dat er aan deze straf voor hun ook consequenties ziet (hoop niet dat ze het kind die vergoeding dan nog laten betalen want dat zou het nog onredelijker maken maar ook dat is een opvoedingskwestie en niet aan TS)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:44

Ik kan me zo voorstellen dat ze niet doorhadden wat de consequenties waren van hun straf, en daarom is toch ook het gesprek aangevraagd? Om ze dat duidelijk te maken? Ik blijf het apart vinden dat je dan nog ermee doorgaat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:56

Ben je niet bang dat dit jouw relatie/vriendschap met haar gaat "verpesten"? Kind mag als straf niet naar stal, haar vriendin mag dan wel dingen met haar pony doen en wordt er dan nog betaald voor ook. Pubers maken voor minder ruzie. :+ Zeker omdat je zegt dat het 'heel vaak' voorkomt, vind ik best oneerlijk naar het kind toe om zo vaak zo hard gestraft te worden. Daar zou ik op geen enkele manier tussen willen zitten.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is, misschien tilt het kind er zelf niet zo zwaar aan. Dan heb ik niks gezegd :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:12

Ik geloof niet dat ts en het meisje vriendinnen zijn en ik geloof ook niet dat ts een tienertje is, gini :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:34

Ik schrijf het ook een beetje vanuit het oogpunt van de het meisje, dat wel een tiener is. TS zal wel al beter kunnen relativeren. :D
Hoe diep de vriendschap is, als die er al is, heb ik inderdaad geen zicht op.

Ach, ik ben gewoon heel erg iemand van de rust, zeker op stal bij mijn paard. Van zodra ik nog maar denk aan een mogelijk wespennest hou ik mij er al heel ver van weg. Begint allemaal onschuldig en normaal en voor je het weet heb je allerlei verplichtingen waar je niet meer van los komt, zeker nu er geld bij komt kijken, dan is het allemaal ineens een stuk minder vrijblijvend. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:44

Zie dat je al een oplossing hebt, top gedaan!

Zelf had ik ze inderdaad ook eten gegeven en de stal gedaan. Maar zou het meisje dan een berichtje sturen met dat het niet gelukt is oid en dat ze dus zonder eten staan en in een vieze stal. Kijken hoe zij en haar ouders daar op reageren.

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 22:36

Om even algemeen te reageren : het meisje snapt perfect dat ik een vergoeding krijg, en is daar zelfs blij om. Ze is voor haar leeftijd heel volwassen in zo'n dingen en is al lang blij dat haar dieren de verzorging krijgen die ze nodig hebben!

Dat het nu minder vrijblijvend is, vind ik echt geen probleem! Het was voor mij al niet echt vrijblijvend in de zin dat ik die dieren nooit zonder eten/water/propere stal zou laten staan. Ook als er geen vergoeding was gekomen was ik dit wel blijven doen, uit dierenliefde. Maar nu heb ik er gewoon een iets 'fijner' gevoel bij omdat je het niet 'weer maar eens moet oplossen' zonder dat je echt iets in de plek krijgt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:40

Alle partijen tevreden, dan is het inderdaad wel een goede situatie zo! :)