leanR schreef:Ik vind het dapper dat je op deze manier je beleving durft te delen, TS. Absoluut respect daarvoor. Het is bij de beesten af dat je stalgenoten destijds zo gevoelloos hebben gereageerd. Helaas, om wat voor reden dan ook, kunnen sommige mensen nou eenmaal geen empathie opbrengen voor een ander. Daar heeft een 15-jarige, die net een traumatisch ongeluk heeft meegemaakt, natuurlijk helemaal niks aan. Helaas is het zo oneerlijk.
Niet de manier waarop ik het zou verwoorden... Maar, ook voor de jongere lezers hier, alsjeblieft: in een dergelijke situatie bel je de ambulance. En ga nooit zomaar alleen op buitenrit. Minimaliseer de risico's!
Ik zou als ik jou was niet eens ingaan op reacties zoals die van Onali, TS.
En bedankt 
Ik geef alleen mijn mening in wat ik denk. Dat dat niet in jouw straatje past kan toch.
Ik snap TS haar reactie toendertijd, maar ze blijft zichzelf nu maar verdedigen als iemand anders daar op reageert. TS zou ook kunnen zeggen volgende keer doe ik het anders, of je hebt helemaal gelijk. Nee ze blijft steeds terugkomen op hoe traumatisch het voor haar is geweest. Maar nee het is niet zo traumatisch dat ze hulp nodig heeft.
Blijkbaar is het erg genoeg geweest om er een topic over te openen en lees voor de gein even mn eerste post met TS haar quotes.
Even een voorbeeld, paar jaar geleden was ik met 2 stalgenoten en hun fjord aan het mennen. Fjord sloeg op hol, wij alle drie van de wagen af. Uiteindelijk heb ik de fjord met wagen kunnen vangen. Vrouwtje was gewond en is door omstanders naar het ziekenhuis gebracht. Baasje en ik zorgden voor de kar en paard. Ik had een andere stalgenoot opgebeld en die kwam ons ophalen met de trailer. Wagen stond for the time being veilig op een boerderij midden op de hei. Eerste stop met volle trailer was om baasje bij het ziekenhuis eruit te schoppen en met reden; zwaar gekneusde ribben en nier.
Paard komt wel thuis, gelukkig niet fysiek gewond.
Mazzel waarschijnlijk dat we met zn 3en waren geweest want beide waren na de val niet in staat om achter paard en wagen aan te gaan. En omstanders waren allemaal leken en die stuur je niet achter zo'n combi aan.
Paard is altijd in goede handen op stal, ook al mag je je stalgenoten niet. Maar na zo'n klap is een bezoek aan het ziekenhuis of huisarts een pre!
TS reed niet alleen buiten