Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:39

Mijn redelijk blonde voskleurige Groninger merrie van 1.70 wordt nog al eens aangezien voor Haflinger.

Zelf noem ik haar Shetlandpowny door haar wilde bos manen en op stal heet ze Kees. Klinkt wat stoerder dan haar stamboeknaam Cherise

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 01-04-17 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:42

Goh...

Ik noem ze alle 5 standaard dikke of dikkie dik. Soms ook wel eens varken, terrorist en in heel erge frustratie rotbok.

Mijn merrie werd regelmatig uitgemaakt voor pismerrie (was ze ook wel) of Rosse Vonk.

Het ergste vond ik wel vorig jaar op wedstrijd. Mijn paard is springgefokt, kort gebouwd en heeft best knie actie voorin. Zei iemand na de proef "goed gereden met dat karrepaard, niet verwacht van een tuiger"

Ik heb een tuiger gehad. Ik ken de verschillen. Ik was echt immens pissig... die beste man is daarna op geen enkele wedstrijd nog in de buurt durven komen :')

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:43

Mijn pre werd door een voorbijganger benoemd als draver. Oeps....

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:45

Mijn lieve hengst.. Wordt bij sommige mensen plots een merrie door hem een 'haar' of 'zij' te noemen. Hij heeft toch echt 2 ballen onder hangen hoor. :+

Dikkerd werd ie ook een keer genoemd.

Voor de rest krijg ik te horen wat voor een braaf, lief, opgevoed, mooi, bijzonder paard het is. Oke het is ook best bijzonder. Van een afstand lijkt hij deels van zilver. :')

Ohja. En mensen denken dat hij veel ouder is en kinderen vragen of ze op hem mogen zitten. Dan zeg ik gewoon dat hij bijna 2 jaar is en dus nog te jong. En voor eventuele mensen die dat niet snappen zeg ik tegen ze: een kind van 4 geef je toch ook geen rugzak van 10 kg? Dan snappen ze het heel goed dat ie dus echt jong is. :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:49

Al die reactie's hier :')

Ik hoor dagelijks 'koe' en ook een keer gehoord dat mijn tinker mooi aan de maat was...

Tinker?!
Barock Pinto.

Tinker opmerking kan ik niet zo waarderen, elk paardenmens ziet dat het geen tinker is. :') van niet paardenmensen oke, dan kan ik het nog begrijpen.

Oja en mijn paard is blijkbaar heel mannelijk.
Altijd 'hij'... nee... zij...
En dan als excuus, maar HIJ heeft een hengstenhals. :')

MallyBelly

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:15

Onderweg op buitenrit, kijk is, dat is nu een echt Belgisch paard (doelt op Belgisch trekpaard)...

Hum het is net 1,40, bont, zwart en wit.... Kom ik aan met mn mini tinker...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:18

Mijn IJslander word regelmatig 'De shetlander" genoemd.. iets in de trant ENORM eigenwijs.
Daarnaast maak ik er zelf vaak van dat ik een Eigenwijslander heb... en de benaming draakje komt ook regelmatig voorbij vliegen.

Laatst met buitenrijden ook iemand die riep '' Wacht ik stap even af ik durf echt niet langs een hengst ! '' Ehrm.. die van mij is wel laat gecastreerd maar is toch echt een ruin hahahdit gebeurt overgens regelmatig dat ze denken dat hij een hengst is.. zelfs als hij gewoon in sukkelstand aan het stappen is ( oke als iets eng is... wod hij erg .. macho in zijn ogen dat wel)

De benaming kanon komt ook wel eens voorbij... korte beentjes.. maar hij kan behoorlijk vlot hahah

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:20

Het slaat nergens op maar de dierenarts had bij de gegevens van mn paard kwpn gezet. Heb ik over gebeld of ze dat wilde aanpassen naar Hannoveraan :o Gebeurt wel vaker door hoefsmeden/osteophaat/tandarts, en dat terwijl ze toch echt een H op dr kont heeft staan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:28

Ikzelf over mijn eigen paard, een half jaar voordat we hem kochten: "hij is lelijk. Het zou een pracht paard kunnen zijn maar hij is gewoon een halve meter te kort, alsof ze er een stuk tussenuit geknipt hebben."

Wat blijkt: als veulen is hij hengstveulenkampioen geworden en er zijn allemaal mensen helemaal niet blij geweest dat hij geruind is want hij was het toonbeeld van een Groninger paard.

Ondertussen vind ik hem prachtig, hoewel nog steeds wat aan de korte kant, zeker onder de man merk je het. Gelukkig is het voornamelijk de lendenen, waardoor er wel redelijk wat zadelruimte overblijft.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:31

Op buitenrit is mij een keer verteld dat ik wel een hele bijzondere Fries had. Ik heb een vosbonte tinker :P

Verder noem ik de paarden aapie of monster als koosnaam. En macaroni-pony als ze irritant zijn :Y)

Paard van Sinterklaas en Bijzondere Fries
Afbeelding

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:35

Waar bij sommigen hun paard van 1.85 pony word genoemd is het hier vaak andersom, IJslander van 1.38 "Hij is wel groot he, geen pony meer toch?" had ik laatst 2x..
Ja oke hij oogt groot maar 1.60 is hij bij lange na niet :')
Ik kan er altijd wel om lachen.

Zwarte PRE word bij ons vaak Tinker (?) en de zweetvos shetlander word hier wel eens een haflinger... heel apart :') ik vind het altijd wel mooi.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:39

Hier ook een palomino die veelvuldig verbasterd is tot Haflinger, ook door allerhande (professionele) paardenmensen, dan zit je toch ook niet op te letten -O-

Terwijl ze gewoon egaal van kleur is zonder die typische lichte Haflinger stukken en toch ook wel een duidelijk minder "bonkerige" bouw heeft.

Ze is ook wel IJslander genoemd trouwens, zit er net zo ver vanaf maar dat klinkt dan al leuker :P

Of westernpaard / Quarter, nouja daar is ook heel goed mee te leven :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:43

pmarena schreef:
Hier ook een palomino die veelvuldig verbasterd is tot Haflinger, ook door allerhande (professionele) paardenmensen, dan zit je toch ook niet op te letten -O-

Terwijl ze gewoon egaal van kleur is zonder die typische lichte Haflinger stukken en toch ook wel een duidelijk minder "bonkerige" bouw heeft.

Ze is ook wel IJslander genoemd trouwens, zit er net zo ver vanaf maar dat klinkt dan al leuker :P

Of westernpaard / Quarter, nouja daar is ook heel goed mee te leven :D

Het paard op je profielfoto? Dat is toch duidelijk een volle fries hoor! Hoe kunnen mensen dat nou niet zien? :roll: :+

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:47

Van mijn vorige paard, een draver, werd gezegd dat het een aansteller was. Klopt ook wel, hij kon zich vreselijk aanstellen. Ik vond het wel grappig. Er was ook eens een mevrouw die zei dat ik een mooi spaans paard had. Euh mevrouw dit is een draver en dan zeggen ohhja voor een draver is hij nog wel mooi ja 8)7

Mijn new forest is wel eens welsh genoemd, maar dat vind ik niet erg. En verder trut :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:48

Puppy: hihi ja dat bedoel ik, overduidelijk toch :roll: -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:50

Ik noem mijn fries altijd anus omdat zijn staart extreem laag zit, alsof hij echt uit zijn anus komt. :')

Verder heeft een meisje weleens geroepen: 'kijk pap, een vrouwtjes paard en haar baby!' We waren een buitenrit aan het maken met friese ruin en zwarte shet merrie. :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:51

pmarena schreef:
Puppy: hihi ja dat bedoel ik, overduidelijk toch :roll: -O-

Ja, beetje gebruind door de zon. En je paard is al zo oud, dat ie gewoon grijs haar heeft. :j :')

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:53

Mijn haflingerruin wordt regelmatig uitgemaakt voor merrie :+
En toen ik een buitenrit maakte met een roze dekje riep een meisje 'kijk mama een barbiepaard' :(:)

En dat hij toch wel een beetje sloom zal zijn. Nou alles behalve dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:01

Heb jaren voor een haflinger merrie gezorgd die op vreemd terrein kon brullen als een hengst.
Kregen ook regelmatig commentaar dat meneer nogal luidruchtig was }>

Onze huidige wordt Koeweenie genoemd :+

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:10

de mijne is een erg ranke Oldenburger die graag hard gaat, Maar ze is vaak ''uitgescholden'' als draver en renpaard. Renpaard vind ik nog nie zo erg, zie ik haar gerust nog zijn :+ maar draver is dan toch wel erg jammer :')

Ook is ze de slet van stal als weer eens hengstig is en naar elke ruin of uberhaupt elk paard haar kont naartoe draait en er helemaal van geniet als 1 van de ruinen op stal haar weer eens helemaal aflebbert :') (als dat uberhaupt een woord is := )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:20

Ik noem zelf alles pony XD en de Namen dropje, poppie ed komen ook vaak genoeg voorbij XD owja en slettenbak voor mijn jongste merrie als ze t weer eens in haar bol heeft

Laatst was ik met mijn vriend in t bos aan t wandelen en we kwamen met n oudere meneer in gesprek. Had duidelijk in t paardenwereldje gezeten.

"Wat voor paarden heb je?"

"Tinkers"

"Dat zijn toch geen paarden..."

En bedankt hè :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:26

Iemand vond het zo leuk dat we een muilezel hadden.Maar Britta is een Welshje :(

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:30

Ik stond vroeger op een fjordenstal en heb een palomino c pony, toen dachten onwetende mensen wel eens dat het een veulen was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:32

Ze hebben mijn paard ooit wel eens 'worst op pootjes' genoemd. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:33

Oh heerlijke "scheldwoorden" hier :').

Mijn pony is altijd drachtig. Oké oké, ze heeft oma vetjes, maar ze is geen obese merrie :').