Ook met paard van een vriendin meegereden ivm koliek. Operatie is idd 3000 in het beste geval en tot 8000 bij complicaties
wij hadden ook een zadel hoor
Maar als na een tijdje paardje opeens drukplekken ontwikkelt, zit er niet veel meer op dan een nieuw kopen. En dan zadelmaker laten komen, maar geen enkel zadel in onze prijscategorie (600-800 euro) paste hem en ze konden ook geen ander merk aanbevelen in die categorie. Dusja, dan schuiven de grenzen wel op.En als meneer daarna nog wat prutsmuts uitvindt met allergische reacties en kapotte dekens, kan je opeens bijna heel het harnachement vernieuwen.
Pure pech, paardje had daarvoor nog nooit zulke klachten gehad, maarja... 't komt wel voor
Je hebt er duidelijk goed over nagedacht en als je het financieel trekt zonder te moeten knutselen elke maand zou ik het doen! Maar ik zou wel dat reservepotje nog wat aandikken.
Veel succes!
[/quote][/quote]
Jaa inderdaad! Als ik het besluit ook echt heb genomen om het te gaan doen wil ik echt ook wat meer voor mijn "potje" dit maakt het natuurlijk allemaal minder stressvol!!
wel even een vraagje mijn voorkeur gaat uit naar boomloos, heb je dan ook te maken met drukpunten? Of is dat minder snel?
een koliekoperatie zou ik niet eens aangaan (paard is ongeveer hetzelfde waard in geld dan de operatie zelf...dat vind ik uit proportie), dus waarom zou ik zoveel geld op mijn rekening laten staan?
Als mijn zadel niet past en ik moet een zadel laten aanmeten, spaar ik er wel eerst voor. Dan krijg hij vrij en doen we wel vrijheidsdressuur, ook prima
)
't zadel begon achteraan te klapperen, waardoor we blijkbaar bredere kussens nodig hadden ongeacht de boom. Dus ik gok dat dat voor boomloos hetzelfde effect zou geven (maar please, schiet mij niet door als ik hier volledig fout in zit. Ben geen zadelpasser)