Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:StalNollie schreef:ik totaal niet. ook in lagere zitten er echt gezonde paarden, zie paard wat hierboven als gereserveerd staat.
Dat is een E-pony. (prijsklasse van de pony staat er trouwens niet bij) Ik heb het over paarden. Of deze gezond is moet je natuurlijk ook altijd nog maar even afwachten. Daarom keuren.
Goed beleerde en brave pony's zijn overigens ook best geld waard. Maar hier geldt ook bij de E-maat dat je niet verder kunt dan Z. Heb je dus een ambitieus kind, dan is dit ook weer niet zo'n goede keuze.
StalNollie schreef:dat is mijn ervaring totaal niet kendra, waarom denken sommige altijd maar hoe duurder hoe beter, is zo achterhaald vind ik zelf.
Kendra schreef:Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Natuurlijk kun je een keer ergens tegenaan lopen en geluk hebben, maar zeker als beginnende eigenaar zou ik daar maar niet op gokken.
Kendra schreef:Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Natuurlijk kun je een keer ergens tegenaan lopen en geluk hebben, maar zeker als beginnende eigenaar zou ik daar maar niet op gokken.
Babootje schreef:suikermeisje schreef:Mijn simpele htk KWPN met goed papier kostte als 3-jarige €2500. Loopt ju Z2 met zeker meer potentie dan er tot nu toe uitkomt. Hij wordt 9 jaar en kan dus nog even mee. ZZzwaar is in ieder geval het doel geworden. Toch heeft dit paard absoluut geen spectaculaire gangen en ook geen dressuurpaardbouw. Hij wil werken en dat is eigenlijk zowat alles wat je mee moet hebben. Okee, een draver zou ik niet zo ver krijgen, omdat die zo z'n bouw tegen heeft. M'n nieuwe paard, zelfde prijsklasse. Ook htk, daarmee zie ik vanzelf wel hoe ver ik kom.
Klopt, maar daar heeft TS niks aan. Die mist de ervaring om
1. Die potentie bij aankoop in een paard te zien en
2. Het paard zelf te kunnen opleiden.
In dat laatste zit het meeste geld. Als je je paard - nu Z2 - zou verkopen, vraag je er ook geen 2500 meer voor toch?
Babootje schreef:Kendra schreef:Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Natuurlijk kun je een keer ergens tegenaan lopen en geluk hebben, maar zeker als beginnende eigenaar zou ik daar maar niet op gokken.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook....![]()
Citaat:Inderdaad. Ik ga straks echt een objectief iemand met verstand van zaken meenemen, maar na veel rondkijken is mij wel een beetje duidelijk wat een reëele prijs is.
Zo komt er soms een pony voorbij waar ze echt de hoofdprijs voor willen, maar laatst een droompony gezien ... ik keek alleen op van de prijs. Die klonk mij te mooi om waar te zijn, al zit ik er misschien compleet naast en is het een prima pony hoor.
Pony van 1.45m, 10 jaar, Z2 geklasseerd tussen de paarden, kan een sprongetje maken, topbraaf onder het zadel, zeer verkeersmak, zeer geschikt als leerpony voor jonge kinderen, braaf bij hoefsmid, makkelijk op de trailer te laden, geen stalgebreken en klinisch en röntgenologisch goedgekeurd.
Dan vraag ik mij af wat jullie een beetje een reële prijs vinden voor de pony die ik hierboven beschrijf?
Delphi schreef:Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken Change. Maar de vraagprijs is 4500,00. Dat vind ik persoonlijk niet duur voor een pony met die capaciteiten. Al kijk ik er als recreatieruiter natuurlijk met andere ogen naar dan als ambitieuze wedstrijdruiter. Voor ons zou het echt een leerpony zijn.

Rex_Rolfo schreef:Eigenlijk is E pony een verkeerde benaming. Het zijn gewoon kleinere paarden die in NL dispensatie hebben gekregen om op ponywedstrijden uit te komen.
Change3x schreef:Delphi schreef:Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken Change. Maar de vraagprijs is 4500,00. Dat vind ik persoonlijk niet duur voor een pony met die capaciteiten. Al kijk ik er als recreatieruiter natuurlijk met andere ogen naar dan als ambitieuze wedstrijdruiter. Voor ons zou het echt een leerpony zijn.
Als je bij zulke ervaren pony's zulke prijzen ziet staan dan moet je je al snel gaan afvragen of er niet iets aan de hand is met de pony.
Een D pony van 10 jaar die Z2 dressuur loopt en verder van alles wat kan. Die zie je vrijwel nooit staan voor onder de 10.000.
Maar dat zou dan in dit geval een hele mooie kans zijn; een kleine prijs voor een super leerpony.