Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DNIEZE schreef:Ik heb toen ook besloten om mijn paard te verhuizen dichterbij in de buurt, wel 3 hele minuten nu met de auto.
Varekaj schreef:Ik verbaas me er over dat zoveel mensen 30min lang vinden. Voor mij is dat normaal. Er is gewoon niks dichter bij huis, op 1 plek na en daar besparen ze nog het liefst van al op bodembedekking en ruwvoer... Al de rest zit verder weg.
45 minuten zou wel de limiet zijn. En het moet makkelijk bereikbaar zijn. 30min via gewone wegen met verkeerslichten etc is wel wat anders dan 30min via de snelweg. Want dat kan ook aangezien ik er vlakbij woon. Maar dan zit je al heel snel met nog ruimere afstanden.

Babootje schreef:Ik zit ook wel met verbazing de verhalen te lezen van mensen die hun paard ver weg hebben staan en er maar 3 x of soms maar 2 x per week heen gaan. Wat blijft dan er over van de band met je paard? Op zo'n manier zou ik eerlijk gezegd geen paard willen hebben. Liefst ga ik een paar x per dag langs.
Het allerliefste zou ik ze bij huis hebben staan.
Babootje schreef:Ik zit ook wel met verbazing de verhalen te lezen van mensen die hun paard ver weg hebben staan en er maar 3 x of soms maar 2 x per week heen gaan. Wat blijft dan er over van de band met je paard? Op zo'n manier zou ik eerlijk gezegd geen paard willen hebben. Liefst ga ik een paar x per dag langs.
Varekaj schreef:Gaf ik eerder aan dat ik graag binnenbak wil en volpension, krijg ik deze middag ander mooi aanbod.
Voor 350/maand kan ik 1ha30 huren incl schuilstallen, alle onderhoud aan de weide wordt gedaan (kalken,spuiten,bemesten, mest afvoeren...), stroom, water, verlichting, opslagruimte en parkeerplaats voor trailer op beveiligd terrein op 15 min van huis. Binnenbak vlakbij. Samen met mijn eigen 1ha die ik in eigendom heb wil dat zeggen dat ik de paarden dan 24/7 en 365 buiten kan houden met voldoende gras zodat zelfs hooi wss niet meer nodig gaat zijn... zorg voor de paarden blijft wel voor mezelf (water geven en bijvoeren als ik dat nodig vind)
Aaaah dilemma!
Mijn huidige merrie is een beetje introvert en we kunnen het super vinden met elkaar, maar ik hoef haar niet uren te gaan staan knuffelen ofzo. Daar is ze het type niet voor en dat zal ook nooit zo worden.