. Ze hebben daar altijd wel indrukwekkende paardjes te koop! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze hebben daar altijd wel indrukwekkende paardjes te koop!
.
net alles doorgelezen, wat een ontzettend knap paard! Wat een geweldige kleur
. Heb alleen zelf geen wedstrijd ruiter ookal rij ik thuis wel fanatiek dressuur. En dan heb ik ook nog is het geluk dat ik echt 5 toppers heb!
Ik ben er zo ontzettend trots op, voelt echt als een overwinning om weer zonder zorgen op je paard te stappen. 
.
. Wist niet dat ik een springpaard had gekocht
.
! Daarna weer losgeklikt en losgewerkt, de spanning was er duidelijk af want het was 10 keer beter hoe we begonnen. Trots op me puppy
! Ook nog geoefend met het naar me toe komen op het commando "Good boy" en naar hem toe buigen.
. Natuurlijk onderhouden we ze hoeven wel alleen met veel moeite omdat Yakaar niet meewerkt. Dus als daar nog tips voor zijn graag! Bij mijn andere paardjes ging het allemaal na 4x goed en zat het erin.
Volgens mij hebben ze allemaal de lente in hun bol want Ducky is ook lekker bezig op dit moment. Woensdag met het longeren steigerde hij omdat hij niet wilde.
.
!!
Fijn dat je het toch positief af hebt kunnen sluiten. Voor het hoefjes geven, kun je hem niet ergens aan twee kanten vast zetten? Dat hij niet voor- of achteruit kan? Anders met een been longe gaan werken (hoef je niet te bukken) en het lopen negeren en stilstaan en voetje geven belonen. Of eerst leren te wachten op stemcommando en daarna voetje vragen terwijl je het commando voor wachten blijft geven. Een hoop mogelijkheden, even checken wat voor Yakari werkt.
Sterker ben je niet, je moet slimmer zijn!!
.
.
.
Ook ligt hij graag in het land en soms eet hij dan gewoon gras, vind dat altijd zo'n komisch gezicht.
. Vliegenspray vond hij ook dood eng terwijl Anti klit niet zo eng is. Soms snap ik paarden logica echt niet!
. Maar omdat hij zo voorwaarts was en bom vol energie zat heb ik er maar gelijk gebruik van gemaakt en hem de galop beter te leren bevestigen. Na een paar keer etteren hebben we het netjes kunnen afsluiten
.
. Ik zelf ben alleen gewend om te snel been te geven op hem. Dus dat is voor mij een oefen puntje.